۲۵۹۶۲۴
۳ نظر
۵۰۵۲
۳ نظر
۵۰۵۲
پ

شکارگاه جرج پنجم در نپال

پادشاه و شکار ۶۰ ببر +عکس

جورج پنجم اولین پادشاه انگلستان از خاندان ویندسر و پسر ملکه ویکتوریا بود که پس از مرگ غیرمنتظره برادر بزرگترش شاهزاده "آلبرت ویکتور" ابتدا به ولیعهدی و در سال ۱۹۱۰ پس از درگذشت پدرش ادوارد هفتم به سلطنت رسید.

فرادید: وقتی چندی پیش تصویری از شاهزاده هری فرزند پرنس چارلز در کنار جسد یک بوفالوی مرده در آرژانتین که ظاهرا خودش شکار کرده بود منتشر شد بسیاری از رسانه‌های جهان علاقه او و پدرش به شکار را با یکی از شاهان بریتانیا مقایسه کردند؛ جرج پنجم، اولین شاه از خانواده "ویندسر".

جورج پنجم اولین پادشاه انگلستان از خاندان ویندسر و پسر ملکه ویکتوریا بود که پس از مرگ غیرمنتظره برادر بزرگترش شاهزاده "آلبرت ویکتور" ابتدا به ولیعهدی و در سال ۱۹۱۰ پس از درگذشت پدرش ادوارد هفتم به سلطنت رسید.

جرج پس از تاجگذاری که گفته می‌شود طی مراسمی پر زرق و برق در کلیسای "وست مینستر" انجام شد در سال ۱۹۱۱ عازم بزرگترین مستعمره خود یعنی هند شد و آنجا نیز به عنوان امپراتور تاج پادشاهی بر سرگذاشت. او در ادامه به نپال رفت تا در سفری ده روزه تفریح مورد علاقه‌اش را دنبال کند.

در تاریخ یکی از ویژگی‌هایی که درباره جرج پنجم ذکر شده است علاقه و مهارت او در شکار بود آنطور که نقل شده در یک مسابقه برای نشان دادن توانایی خود بیش از هزار قرقاول را در کمتر از ۶ ساعت شکار کرده است. گرچه این رقم بیشتر به افسانه شبیه است اما اسناد مصوری وجود دارد که علاقه وافر شاه جورج به شکار را تائید می‌کند؛ این اسناد ۱۷۹ عکسی است که در موزه سلطنتی بریتانیا از سفر ۱۰ روزه شاه به نپال گرفته شده است.

در این عکس‌ها که مربوط به همان سال تاجگذاری پادشاه تازه در هندوستان است جسد بیش از ۶۰ ببر که به دست جورج کشته شده اند به تصویر کشیده شده است. این سفر چندی پس از تاجگذاری جورج در هندوستان صورت گرفته و احتمالا شاه جدید برای نشان دادن توانایی‌های خود شکار وحشی ترین حیوان جنگل را انتخاب و یک عکاس را به طور ویژه مسئول ثبت این کشتار بزرگ کرده است. این عکس‌ها اکنون در آلبومی با عنوان "سفر پیروزمندانه شاه جورج به نپال" در موزه سلطنتی بریتانیا نگهداری می‌شود؛ تعدادی از این عکس‌ها را در زیر می‌بینید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجب احمقهایی بودن....

    • علی

      خدا لعنتت کنه

    • بدون نام

      خاک بر سر بی شعور واحمقت کنند مردک اخه کشتن حیوانات بی دفاع وبی آزار با آن
      همه خدم وحشم افتخار دارد .حقت بود
      میانداختن جلوی دو تا ببر که یکماهه چیزی
      نخوردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج