۲۵۹۶۳۲
۱ نظر
۵۰۲۴
۱ نظر
۵۰۲۴
پ

مقایسه هیوندای i۳۰ و ولاستر

مدتی است بازار خودروهای‌ هاچ‌بک داغ شده است و با توجه به شلوغی شهرها و مشکلاتی نظیر کمبود جای پارک، نیاز به ‌هاچ‌بک‌های جمع‌وجور در شهرها بیشتر از قبل شده است.

مجله تخت گاز:

هیوندای i30

نخستین نسل هیوندای i30در سال ۲۰۰۷ به بازار آمد و با گذشت چند سال از تولیدش، به سرعت جای خود را در بازار هاچ بک های جمع و جور شهری پیدا کرد و محبوبیت قابل توجهی کسب کرد. این اتاق هیوندای در ایران نیز با استقبال مناسبی رو به رو شد و قابلیت های مناسب، علاوه بر باز بودن راه برای یکه تازی در بازار، سبب شد تا نسل نخست i30به یک محصول موفق هیوندای در ایران تبدیل شود.

اما داستان نسل جدید به کلی متفاوت است. هیوندای، i30را به کلی متحول کرده تا بتواند ر بازار متنوع این روزهای خودروهای هاچ بک قد علم کند. نسل جدید i30 از همان زبان طراحی آشنای هیوندای که در سایر محصولات جدیدش نیز به چشم می‌خورد بهره می‌برد. یک طراحی سیالی با خطوط نرم که باعث شده تا ظاهر i30جدید بیشتر یک تقلید صرف از هیوندای i40 به نظر برسد.

مقایسه هیوندای i30 و ولاستر

خصوصا در نمای جلو و نحوه طراحی مه شکن های جلو، که یک باریکه LED در آن ها جای گرفته است. در قسمت عقب نیز دو پنجره ذوزنقه‌ای شکل حذف شده است و شاهد یک فرم منحصر به فرد در طراحی قسمت عقب هستیم. ارتفاع i۳۰جدید نسبت به قبل ۱۰ میلی متر از زمین کم شده. همچنین فاصله میان دو محور مانند قبل است و برای بزرگ‌تر شدن کابین، هیوندای به افزایش طول و عرض i۳۰بسنده کرده است.

دکوراتیو کابین نیز همچون طراحی ظاهری به کلی متحول شده است و شاهد یک طراحی کاملا جدید و البته آشنا در کابین i۳۰هستیم. کیفیت متریال استفاده شده در کابین نسبت به قبل پیشرفت چشمگیری داشته و سعی شده تا با استفاده از المان های جذاب، فرم کسل کننده کابین نسل قبل به فراموشی سپرده شود. همان طور که اشاره شد فضای کابین i۳۰جدید بیشتر از قبل است و تاثیر پلت فرم velestra و elentra باعث شده تا سرنشینان ردیف عقب بیشتر از قبل احساس راحتی کنند. سیستم sat.nav نیز نسبت به قبل پیشرفته تر شده تنظیم صندلی های جلو نیز به صورت برقی انجام می شود.

مقایسه هیوندای i30 و ولاستر

هیوندای طیف گسترده ای از پیشرانه های بنزینی و دیزل را برای i۳۰جدید در نظر گرفته است. اما از این میان تنها مدل مجهز به پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری در کشور عرضه می‌شود. سقف قدرت این پیشرانه به ۱۴۶ اسب بخار و گشتاورش به ۱۷۴ نیوتن متر می‌رسد که به خوبی پاسخگوی وزن ۱.۳ تنی و ابعاد جمع و جور این خودرو است. عملکرد جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک نیز خیلی بهتر از قبل شده و راحتی کاملی را در اختیار راننده قرار می دهد. سیستم تعلیق نیز در این مدل دستخوش تغییراتی شده تا سواری i۳۰جدید نرم تر و دلچسب تر از قبل به نظر برسد.

هیوندای، i۳۰را در سه استایل ۳ درب، ۵ درب و ۵ درب واگن عرضه می‌کند که از این میان، تنها گونه ۵ درب هاچ بک در تعداد محدودی وارد کشور شده و حجم محدود وارداتش باعث شده تا قیمتش نسبت به رقبا کمی تند و تیز باشد.

رقبای داخلی و خارجی(هاچ‌بک)

Renault Scala

Mazda ۳

kia Rio

پیشنهاد نهایی

i۳۰ جدید با شباهت زیادش به هیوندای i۴۰، نظر خانواده های کوچک را بیشتر از قبل به خود جلب کرده است. این خودرو در گذشته یک رقیب سر سخت برای مزدا۳ هاچ بک به شمار می رفت و حالا با ارتقاء سیستم تعلیق و قابلیت های فنی اش، راه را برای رقیب ژاپنی تنگ تر از قبل کرده است.

مقایسه هیوندای i30 و ولاستر

مقایسه هیوندای i30 و ولاستر

مقایسه هیوندای i30 و ولاستر


هیوندای ولاستر

مدتی است بازار خودروهای‌ هاچ‌بک داغ شده است و با توجه به شلوغی شهرها و مشکلاتی نظیر کمبود جای پارک، نیاز به ‌هاچ‌بک‌های جمع‌وجور در شهرها بیشتر از قبل شده است. از سوی دیگر طراحی ساده و کسل‌کننده بعضی از‌ هاچ‌بک‌ها باعث شده تا مشتریان این خودروها، که اکثرا از قشر جوان جامعه هستند، تمایلی به خرید این خودروهای کوچک نشان ندهند. اما هیوندای با معرفی ولاستر، قدم مثبتی در راستای ساخت‌ هاچ‌بک‌های خاص و هیجان‌انگیز برداشته است. مدتی از ورود اولین خودرو سه‌در هیوندای به ایران می‌گذرد.

مقایسه هیوندای i30 و ولاستر

ولاستر معجونی از یک‌ هاچ‌بک کوچک و یک خودرو کوپه به شمار می‌آید. و در مدت حضورش در ایران توانسته مقبولیت مناسبی، خصوصا میان خانم‌ها و جوان‌ها کسب کند. . طراحی قسمت جلو ولاستر شباهت زیادی با سایر محصولات هیوندای دارد. اما مواردی هم‌چون رام ایرهای غیر واقعی پلاستیکی روی کاپوت، کمی توی ذوق می‌زنند. همان‌طور که اشاره شد، ولاستر نخستین خودرو سه‌در هیوندای است.

ولاستر تنها یک در عقب در قسمت شاگرد دارد. از این‌رو در جلو سمت شاگرد که از در سمت راننده بزرگ‌تر است و ستون سمت شاگرد جلوتر از ستون سمت راننده قرار دارد. البته گشتاور پیچشی این خودرو با تقویت پروفیل سازه در ستون‌ها حفظ شده. شیشه عقب بسیار کوچک است. هم‌چنین مواردی مانند اگزوز دوبل در وسط سپر عقب و قرار گرفتن دوربین عقب در زیر آرم هیوندای، در طراحی ولاستر جالب توجه هستند. هم‌چنین برای مدل‌های فول آپشن از رینگ‌های هم‌رنگ بدنه استفاده شده است.

با ورود به کابین نخستین چیزی که جلب توجه می‌کند، طراحی خاص کنسول جلو و پنل در‌هاست. متریال استفاده شده در کابین ولاستر کیفیت مطلوبی دارند. صندلی‌ها از چرم مصنوعی پوشانده شده‌اند و کنسول جلو از پلاستیک فشرده با رنگ تیره و قطعات آلومینیومی تشکیل شده است.

مقایسه هیوندای i30 و ولاستر

روکش استیل پدال‌ها و طراحی خاص صفحه کیلومترشمار نیز بر جذابیت کابین افزوده‌اند. صندلی‌های جلو به خوبی سرنشین را در بر گرفته و جادار و راحت‌اند. تنظیمات صندلی راننده نیز به صورت نیمه‌برقی انجام می‌شود. اما به علت فرم خاص بدنه ولاستر، فضای قسمت عقب بسیار محدود است و برخورد سر سرنشین با سقف در این قسمت اجتناب‌ناپذیر است. البته استفاده از سقف شیشه‌ای در این خودرو باعث شده تا تنگی فضای کابین کمتر احساس شود.

خبری از صدای جذاب اگزوزها و سواری هیجان‌انگیز در ولاستر نیست. گشتاور ولاستر در دورهای بالا به‌دست می‌آید و در سربالایی‌ها کشش مناسبی از خود نشان نمی‌دهد. گیرباکس ۶ سرعته تیپ ترونیک ولاستر اما تا حدودی به لذت سواری با این خودرو کوچک افزوده است و باعث می‌شود ضعف‌های فنی این خودرو را فراموش کنید. گیرباکس ولاستر عملکرد قابل قبولی دارد و بسیار دقیق است. فاصله دنده‌ها از یکدیگر کم هستند و معکوس دادن‌های به موقع باعث می‌شود تا دور خودرو افت نکند. هم‌چنین تعویض دنده‌ها در حالت اتوماتیک با نرمی و بدون انتقال ضربه به کابین انجام می‌شود.

فرمان ولاستر تیز و حساس است و به خوبی فرامین راننده را منتقل می‌کند. سواری خشک و پرتکان ولاستر نیز با توجه به سیستم تعلیق اسپرت و لاستیک‌های بزرگش اجتناب‌ناپذیر است. پایداری ولاستر و کشش خروج این خودرو از پیچ‌ها مناسب است و ۶ عدد ایربگ، ایمنی سرنشینان را تامین می‌کنند. ولاستر بیشتر مناسب جوان‌هایی است که به دنبال متمایز بودن هستند. این در حالی است که با همین مبلغ می‌توان سدان‌های بزرگ‌تر هیوندای و کیا را خریداری کرد که امکانات کامل‌تری دارند و کاربردی‌تر هستند.

رقبای داخلی و خارجی

Alfaromero Mito

Toyota GT۸۶

Kia Cerato Koup

پیشنهاد نهایی

ولاستر خاص ترين خودروي هيونداي در اين چند سال اخير است. ظاهر آن فعلا نوبرانه است و نگاه عابران را به سمت خود مي​کشاند. براي مصرف خانوادگي چندان ايده​آل نيست اما اگر گشتي در داخل اتاق آن بزنيد مي​توانيد دلايل خوبي براي خريد پيدا کنيد.

این در حالی است که با همین مبلغ می‌توان سدان‌های بزرگ‌تر هیوندای و کیا را خریداری کرد که امکانات کامل‌تری دارند و کاربردی‌تر هستند.

مقایسه هیوندای i30 و ولاستر

مقایسه هیوندای i30 و ولاستر

مقایسه هیوندای i30 و ولاستر
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرسول

      هيونداي ولستر ماشين فوق العاده و زيبا و نرميه بهتون پيشنهاد ميكنم اگر قسد خريد يك ماشين پر امكانات با طراحي خاص و زيبا ميخواين ولستر رو انتخاب كنيد مخصوصاً رنگ زردش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج