۲۵۹۶۵۱
۷ نظر
۵۰۱۴
۷ نظر
۵۰۱۴
پ

دلیل افزایش مخاطبان «ماهواره‌» در ایران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از عملکرد صدا و سیما گفت: این‌که هر روز صداوسیمای ما با افت مخاطب روبرو می‌شود و مخاطبان به سمت شبکه‌های ماهواره‌ای معاند نظام سوق می‌یابند و این‌که محافل و مجالس مذهبی کم رونق می‌شود، ناشی از عملکرد این رسانه‌ها و تریبون‌هاست.

خبرگزاری ایلنا: محمدرضا تابش،نماینده مردم اردکان در مجلس با انتقاد از اهانت به مسئولان نظام و سوءاستفاده از تریبون‌های عمومی و مذهبی، اظهار داشت: تریبون‌دارها اعم از این‌که یک فرد باشند یا مقام مسئولی باشند که از طرف حاکمیت انجام وظیفه می‌کنند و یا در چارچوب یک رسانه فعالیت دارند، باید متوجه باشند که تریبون متعلق به خودشان نیست؛ بلکه تریبونی است که نظام برای تبیین دیدگاه‌های مختلف و بازتاب نظرات و حرف‌های همه مردم فارغ از این‌که چه فکر و سلیقه سیاسی داشته‌باشند، در اختیارشان قرار داده‌است.

وی افزود: اگر رسانه ملی، خطبای نماز جمعه، وعاظ مذهبی و مداحان بخواهند سلیقه خودشان را از طریق تریبون‌ها و میکروفون‌های عمومی بیان کنند، وحدت جامعه را مخدوش نموده و نوعی بی‌اعتمادی نسبت به صاحبان تریبون‌ها و خود آن رسانه‌ها به‌وجود می‌آورند که به منافع ملی و وحدت جامعه لطمه می‌زند.

نماینده مردم اردکان در مجلس با اشاره به لزوم برخورد با این سوءاستفاده‌های رسانه‌ای، اضافه کرد: آسیب و مشکلی که در پی بروز این اتفاق دامن متخلفان را می‌گیرد، به دو صورت است. یکی همین برخورد رسمی و قانونی است و دیگری برگشتن نظر افکار عمومی که حتی اگر برخورد قانونی انجام نشود، مورد دوم خود به خود اتفاق می‌افتد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: این‌که هر روز صداوسیمای ما با افت مخاطب روبرو می‌شود و مخاطبان به سمت شبکه‌های ماهواره‌ای معاند نظام سوق می‌یابند و این‌که محافل و مجالس مذهبی کم رونق می‌شود، ناشی از عملکرد این رسانه‌ها و تریبون‌هاست.

وی افزود: به هر حال همه ما دوست داریم، مساجدمان مملو از حضور جوانان باشد و صداوسیما نیز به منزله دانشگاه عمل کند و کسانی که منجر به بروز چنین مشکلاتی می‌شوند، باید خودشان پاسخگو باشند.

نماینده مردم اردکان در مجلس خاطرنشان کرد: آن‌چه مسلم است، افکار عمومی با واکنش منطقی نسبت به سوءاستفاده از تریبون‌ها، کار خود را انجام می‌دهد و این‌که چرا نهادهای نظارتی درست عمل نمی‌کنند، بحث دیگری است.

تابش در پایان تصریح کرد: در هر صورت، یک شورای نظارتی بر عملکرد صداوسیما نظارت دارد و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه نیز مسئول نظارت بر خطبه‌های نماز جمعه در سراسر کشور است و حتی خطبا و وعاظ هم باید زیرنظر سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر تشکیلات مربوطه فعالیت کنند و سوال اینجاست که چرا این نظارت‌ها به درستی انجام نمی‌شود؟!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این بابا خیلی ساده است . اصلا اون کسانی که سراغ ماهواره میرن این چیزایی که این بنده خدا گفته رو اصلا تو تلوزیون ایران دنبال نمیکنن .

    • ایرانی

      به جای این حرف های کهنه و پوسیده قدیمی این پارازیت ها رو بردارید و کسانی که این پارازیت ها رو روی سر مردم میندازن مجازات کنید!

      پارازیت برای همه مضر هستش چه غنی و چه فقیر!

      ماهواره همه جای دنیا هستش!

      با تکنولوژی که نمیشه مبارزه کرد! باید تعامل کرد!

      یه زمانی له له میزدیم سریال های تلویزیون رو ببینیم. الان چی؟

      الان دیگه مهران مدیری و غیره برای سینمای خانگی میسازن که من بمیرم پول برای دی وی دی هاشون نمی دم و نمی بینم!

      پس نتیجه اش این میشه که ماهواره میبینم!

      اگر میخواهید مردم دوباره به تلویزیون رو بیارن باید اول از همه برنامه های تولیدی با کیفیت تر بشه و کمدی سازها دوباره بیان به تلویزیون وگرنه امثال این اشخاصی که نام بردم دارن برای خودشون برنامه میسازن نه مردم و هیچ فایده ای نداره

      بخش خانگی مزخرف ترین کار ضد فرهنگی این مملکت بود!

    • بدون نام

      با این برنامه های اشغال و تکراری صدا و سیما و اخبار دورغشون کی تلویزیون نگاه میکنه؟؟!؟

    • بدون نام

      خداروشکرکه ماهواره هست وگرنه دق میکردم . به امید ماهواره زندگی میکنم. خداشاهده عین واقعیت رو گفتم.

    • رضا

      اقا خدا وكيلي بدون هيچ حب و بغضي، اگه فقط يك دقيقه تلوزيون ايران رو ميبينم بالا ميارم. دلايل زيادي داره و من فقط به يك مورد اشاره ميكنم . دروغ گويي. كه توهين به شعور بيننده تلقي ميشه

    • سيبيل

      بدليل شروورهاى تلويزيون داخلى مردم دنبال شروورهاى ماهواره ميرن که اونم فقط دورريختن پوله چون همه کانالهاى خوب ماهواره کارتيه و اگه ميخواى اونارو استفاده کنى بايستى خيلى پول اخ کنى !!!

    • ali

      كلا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج