۲۵۹۹۴۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

با محصولات عجیب مایکروسافت آشنا شوید

مایکروسافت شرکت بزرگیست: ۴۰ سال سابقه فعالیت دارد و به ۱۱۸۰۰۰ نفر در سرتاسر دنیا حقوق می دهد. این کمپانی در سال ۲۰۱۵ میلادی تقریبا ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد داشته است و از جمله طلایه داران و پیشگامان دنیای کامپیوتر محسوب می شود.

وب سایت دیجیاتو - مریم موسوی: مایکروسافت شرکت بزرگیست: ۴۰ سال سابقه فعالیت دارد و به ۱۱۸۰۰۰ نفر در سرتاسر دنیا حقوق می دهد. این کمپانی در سال ۲۰۱۵ میلادی تقریبا ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد داشته است و از جمله طلایه داران و پیشگامان دنیای کامپیوتر محسوب می شود.

تقریبا هر کسی با ویندوز یا آفیس که دو نرم افزار پر کاربرد این شرکت هستند آشنایی دارد و روزی نیست که با آنها سر و کار نداشته باشد.

با محصولات عجیب مایکروسافت آشنا شوید

سلطه مایکروسافت بر دنیای کامپیوترهای شخصی شاید اصلی ترین دلیل برای انتخاب بک گراند پیش فرض ویندوز اکس پی به عنوان پر بیننده ترین تصویر عصر حاضر باشد و نام بیل گیتس بنیانگذار این شرکت و پل آلن را در صدر لیست ثروتمندترین افراد دنیا (حتی پس از اختصاص ۲۷ میلیارد دلار به امور خداپسندانه) قرار داده است.

اما به همان اندازه که مایکروسافت در حوزه نرم افزار قوی عمل کرده در حوزه سخت افزار ضعیف بوده است و محصولات تولیدی اش چندان هم مورد توجه کاربران قرار نگرفته است.

در ادامه این مطلب قصد داریم به ۹ محصول سخت افزاری تولید شده توسط این شرکت اشاره نماییم که اقبال خوبی در بازار پر رقابت تکنولوژی نداشتند.

روتر پهن باند

با محصولات عجیب مایکروسافت آشنا شوید

مایکروسافت برای مدت زمانی کوتاه (از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ میلادی) نوعی روتر پهن باند را تولید می کرد که در برهه ای حتی دومین محصول محبوب وای فای در ایالات متحده آمریکا بود.

این روتر عملکردی شبیه به دستگاه های دیگر را داشت و از استانداردهای USB و ارتباط ۸۰۲.۱۱b که تحت عنوان وای فای شناخته می شد، پشتیبانی می کرد.

در ماه می سال ۲۰۰۴ میلادی، سهم بازار این روتر افت قابل ملاحظه ای پیدا کرد و رویاهای مایکروسافت در حوزه پهن باند را به بن بست رساند.


سیستم تلفن سیار

با محصولات عجیب مایکروسافت آشنا شوید

ردموندها قبل از عرضه لومیاها هم در بازار تلفن حضور داشتند هرچند که کسب و کارشان در این بخش محصولات هوشمند را شامل نمی شد.

در آن زمان (یعنی حدودا سال ۱۹۹۸ میلادی) سیستم تلفن بیسیم مایکروسافت برای خودش اسم و رسمی داشت و امکانات مختلفی نظیر یکپارچه سازی با کامپیوترهای شخصی، تشخیص کلام (صرفا عبارات ساده ای نظیر «با جان تماس بگیر»)، آی دی کالر و موارد دیگری از این دست برایش در نظر گرفته شده بود.

اما طولی نکشید که این پروژه متوقف شد و تا زمان ارائه ویندوز فون، مایکروسافت دیگر به سمت بازار تلفن نرفت. جالب است بدانید که سیستم تلفن سیار این شرکت بنا بر دلایلی نامعلوم با ویندوز NT و مکینتاش سازگاری نداشت.


سیستم صوتی دیجیتالی 80

با محصولات عجیب مایکروسافت آشنا شوید

در سال ۱۹۹۸ میلادی مایکروسافت و فیلیپس با یکدیگر وارد همکاری شدند تا محصولی به نام سیستم صوتی دیجیتالی ۸۰ را بسازند که تنها اسپیکر تولید شده توسط این شرکت لقب گرفت.

این محصول در جریان نمایشگاه سرگرمی های الکترونیکی سال ۱۹۹۸ میلادی رونمایی شد و یکی از نخستین دستگاه هایی بود که سخت افزار یکپارچه سازی شده مجزا برای تولید صدا داشت.

بدان معنا که کامپیوترهای شخصی برای استفاده از آن نیازی به کارت صدا نداشتند. علاوه بر این، ساند ۸۰ یک فیش ۳.۵ میلیمتر و پورت USB را هم در خود جای داده بود.

این سیستم صوتی اما یک ایراد جالب داشت: اگر روی دکمه های - یا + آن کلیک می کردید، صدا به ترتیب به کمینه و بیشینه اش می رسید و غیر از فشردن دکمه Mute راه دیگری برای توقف عملکرد آن دکمه ها نبود.


حسگر اثر انگشت

با محصولات عجیب مایکروسافت آشنا شوید

حسگر اثر انگشت مایکروسافت در دوران خودش ایده ای بسیار نو و مدرن بود. این دستگاه که در سال ۲۰۰۴ میلادی معرفی شد با ویندوز اکس پی و ویستا سازگاری داشت و برای افزایش امنیت سیستم عامل های یاد شده طراحی گردیده بود. گفتنی است که مایکروسافت این دستگاه را برای کابران کسب و کارهای کوچک طراحی کرده بود.

تولید این دستگاه کمی بعد متوقف شد با این همه، مایکرسافت بعدها چندین پچ را عرضه کرد تا امکان کار کردن آن با سیستم عامل های دیگر تا ویندوز ۸.۱ فراهم شود.


سرفس هاب

با محصولات عجیب مایکروسافت آشنا شوید

سرفس هاب که بعدها از اسم آن در سری تبلت های هیبریدی مایکروسافت بهره گرفته شد تحت عنوان یک «تخته سفید تعاملی» توصیف می شود که از ویندوز ۱۰ بهره می برد.

دو نسخه مختلف از این دستگاه ساخته شده است: نخست مدل ۵۵ اینچی با رزلوشن ۱۰۸۰p و دیگر نوع ۸۴ اینچی ۴K که به ترتیب ۷۰۰۰ و ۲۰۰۰۰ دلار قیمت دارند.

این هاب در اصل یک کامپیوتر با صفحه نمایش تاچ است که روی دیوار نصب می شود و می تواند کلیه کارکردهای معمول دستگاه های کامپیوتر را انجام دهد که از آن جمله می توان به یادداشت برداری، اجرای بازی و ویدئو کنفرانس اشاره نمود.

مایکروسافت هم اکنون سرفس هاب را به شرکت هایی می فروشد که فضاهای واقعا وسیعی دارند و می توانند آن را روی دیوارهای مختلف خود نصب کنند.


یک بازی کودکانه

با محصولات عجیب مایکروسافت آشنا شوید

ورود مایکروسافت به حوزه اسباب بازی از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰ طول کشید و در جریان آن با سازندگان کارتن های مختلفی نظیر «توپولوها»، «آرتور» و «بارنی» وارد همکاری شد.

این محصول در فصل تعطیلات فروش خوبی داشت و می توانست با دستگاه های تلویزیون یا کامپیوتر تعامل داشته باشد. بازار هدف آن حوزه آموزش بود و در جواب سوالات مطرح شده از سوی کودک پاسخ ها «بله» یا «خیر» می داد. هنوز مشخص نشده است که مایکروسافت چرا این پروژه را متوقف کرد.


Zune

با محصولات عجیب مایکروسافت آشنا شوید

این دستگاه در سال ۲۰۰۶ میلادی معرفی شد و می توان آن را تلاش مایکرسافت دانست برای رقابت شانه به شانه با اپل در بازار مدیا پلیرهای پرتابل. در سال ۲۰۱۱ میلادی، تولید این دستگاه متاسفانه به خاطر فروش ضعیفش متوقف گردید.

در ادامه از طراحی نرم افزاری Zune در ویندوز ۸ و اکس باکس بهره گرفته شد و جالب است بدانید که دامین Zune.net حالا به سمت وبسایت اکس باکس هدایت می شود.

اما یکی از دلایل اولیه برای شکست Zune ضعف برند مایکروسافت و ناشناخته بودن آن در حوزه موسیقی بود؛ مشکلی که هم اکنون در بازار تلفن های همراه نیز پیش روی این کمپانی قرار دارد.


وب کم

با محصولات عجیب مایکروسافت آشنا شوید

ردموندی ها از سال ۲۰۰۶ میلادی کار تولید دوربین LifeCam را آغاز کردند اما دیگر تولید کنندگان این دستگاه ها نظیر لاجیتک که از شناخته شده های این صنعت هستند موفق تر از آن بودند.

نسخه فعلی این وبکم استودیو نام دارد و مجهز به یک سنسور ۱۰۸۰p، لنز هشت مگاپیکسلی و یک میکروفون داخلی است. البته روشن است که مایکرسافت قصد ترک کردن بازار این محصولات را ندارد چون قابلیت تشخیص چهره از جمله امکانات اصلی در نظر گرفته شده برای ویندوز ۱۰ محسوب می شود.


کنترلر بازی مجزا از اکس باکس

با محصولات عجیب مایکروسافت آشنا شوید

کنترلر SideWinder در سال ۱۹۹۵ میلادی و به عنوان بخشی از حرکت مایکروسافت به سمت بازار گیمینگ معرفی شد. این محصول برای کار کردن با کامپیوترهای ویندوزی ساخته شده بود اما می شد از سخت افزار آن به همراه مک اپل و سیستم های لینوکسی نیز استفاده نمود.

مایکروسافت در سال ۲۰۰۳ میلادی تولید این کنترلر را به خاطر فروش ضعیفش متوقف کرد و حالا همه برندینگ این شرکت در حوزه گیمینگ از طریق اکس باکس وان انجام می شود.


دستبند تناسب اندام

با محصولات عجیب مایکروسافت آشنا شوید

مایکروسافت اخیرا نسخه جدیدی از دستبند سلامتی کمتر شناخته شده خود را در جریان مراسم رونمایی از سرفس پرو ۴، لومیاهای جدید و لپ تاپ سرفس معرفی کرد که تفاوت های زیادی با نسخه اولیه رونمایی شده اش در سال ۲۰۱۴ دارد.

نسخه جدید این دستگاه که بند خوانده می شود سازگاری لازم را با iOS، اندروید و ویندوز ۱۰ موبایل دارد و می تواند کلیه فعالیت های مرتبط با تناسب اندام اپل واچ و مدل های مختلف مچبند فیت بیت را انجام دهد.


دوربین ویدئو کنفرانس 360 درجه

با محصولات عجیب مایکروسافت آشنا شوید

این دوربین که RoundTable نام دارد توسط تیم تحقیقات مایکروسافت طراحی شد و در سال ۲۰۰۷ میلادی تحت عنوان یک راهکار پیشرفته برقراری ویدئو کنفرانس معرفی شد که می توانست نمایی ۳۶۰ درجه از اتاق را با استفاده از ۵ دوربین و چند آینه نمایش دهد.

قیمت این وبکم برابر با ۳۰۰۰ دلار اعلام شد و با آفیس ۲۰۰۷ مورد استفاده قرار می گرفت. RoundTable علاوه بر فراهم نمودن نمای پانورامیک از سوژه، در برگیرنده ۶ میکروفون است که موقعیت اصلی سخنران درون اتاق را تشخیص می دهند و یکی از دوربین ها را روی او متمرکر می کنند.

در سال ۲۰۰۹ میلادی، لایسنس این تکنولوژی به شرکت Polycom اعطا شد و حالا این فناوری تحت عنوان اسکایپ برای مشاغل و سازمان ها به حیات خود ادامه می دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج