۲۶۰۰۱۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

نماینده ی سینمای اجتماعی در اکران این روزها، کاری از وحید جلیلوند با بازی: شاهرخ فروتنیان و نیکی کریمی و ... داستان فیلم از یک آگهی نامتعارف در نیازمندی های همشهری شروع می شود و به نمایش سیمای فقر می رسد.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته




برترین ها - ایمان عبدلی:

اکران: نماینده ی سینمای اجتماعی در اکران این روزها، کاری از وحید جلیلوند با بازی: شاهرخ فروتنیان و نیکی کریمی و ..داستان فیلم از یک آگهی نامتعارف در نیازمندی های همشهری شروع می شود و به نمایش سیمای فقر می رسد، البته نه با پرداختی تکراری و بدون تمرکز، بلکه با روایتی سررراست و متمرکز بر چند پرسوناژ اصلی که موفق می شود در ساختاری کم ایراد داستانش را تعریف کند.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

«چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» اولین گزینه ی وسوسه کننده ی اکران در طی دو ماه گذشته است. پس از شروع اکران محمد رسول الله هیچ گزینه ی قبل اعتنایی به پرده نرسیده بود. در ضمن فیلم در جشنواره ی سال گذشته و در بخش نگاه نو کلی تمجید شد، در پرسه های مابین صف های جشنواره هم از جمله فیلم هایی بود که عموم مردم از تماشایش راضی بودند.


تماشاخانه: نمایش «سرگیجه» کاری از گروه بالن در تالار استاد انتظامی مجموعه خانه هنرمندان در حال اجراست، به کارگردانی پویا صادقی و ایمان صیاد برهانی، سرگیجه برداشتی آزاد از رمان منگی نوشته ژوئل ایگلوف فرانسوی است، داستان در مورد مردی است که در کنار مادربزرگش در جوار یک کشتارگاه زندگی می کند، فضای کار تراژک و توامان طنز است، از این رو همه چیز به نظر زشت و خنده دار به نظر می رسد، در بخشی از رمان آمده است: «صبح شبیه چیزی که از صبح می‌فهمی نیست. اگه عادت نداشته باشی، حتی شاید ملتفتش نشی. فرقش با شب خیلی ظریفه، باید چشمت عادت کنه. فقط یه‌هوا روشن‌تره. حتی خروس‌های پیر هم دیگه اونا رو از هم تشخیص نمی‌دن. هوای گند یه شب قطبی رو تصور کنید. روزهای قشنگ ما شبیه همونه.» اگر کتاب را بخوانید و بعد نمایش را ببینید تجربه ی دلپذیری خواهد بود.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته


کیوسک: «نسیم بیداری» تغییر سبک داده و این تغییر سبک به شدت دلنشین از آب در آمده است، چند ماهی می شود که تیم نسیم بیداری با موضوعی کردن نشریه اعتبار خاصی به مجله داده اند، مجله ای که دیگر فقط یک ماه تاریخ مصرف ندارد و باید در کتابخانه نگه داشت تا روز مبادا. این شماره در باب «اعترافات» حرف ها و مقاله های خواندنی خواهید خواند. نسیم در این شماره با نقب زدن به ماجراها و افراد بحث برانگیز تاریخ معاصر از اشرف و بختیار تا قتل های زنجیره ای همه را از زاویه ی اعتراف مرور می کند. پیوستگی مضمون در شرح وقایع رنگارنگ این شماره را ماندگار می کند. قطب زاده، خلیل ملکی، رفسنجانی، آیت و ...داستان هایی کمتر شنیده شده درباره ی نام هایی که تاثیرگذار بوده اند.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته


کتاب: یک بار دیگر هم از سری کتاب های مجموعه ی تجربه و زندگی نشر «گمان» معرفی داشته ایم. این بار کتاب «کار» نوشته ی لارس اسوندسن ترجمه ی فرزانه سالمی را در پیشخوان پیشنهادی گذاشته ایم. کتاب هایی که مضامینی عمیق را با نثری ساده پیش روی شما می گذارند و ذهن و اندیشه ی شما را درگیر می کند و با مفهوم سازی شکل دیگری به زندگی روزمره می دهد. انتخاب مضامین درگیر شونده ای چون کار این سری کتاب ها را جذاب تر کرده است.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

فلسفه نه به زردی کتاب های باب شده ی روانشناسی و نه به سنگینی و غامضی کتاب های فلسفی ترسناک، بریده ای از کتاب: «اولاف برای اینکه در زمان تحصیل مخارجش را تامین کند، در اداره پست کار می کرد. کارش این بود که کیسه های پستی را زیر و رو کند و ببیند که نامه آن ته گیر کرده یا نه! یک روز بیهودگی محض زندگی انسان پیش چشمش نمودار شد و مثل بچه ها زد زیر گریه، هیچ پیشرفتی در کارش وجود نداشت؛ فقط تکرار ابدی همان کار قبلی بود؛ موقعیتی سیزف وار. اگر به فکر او می رسید که نامه های پیدا شده در کیسه های پستی چقدر می توانند بر زندگی مردم تاثیر بگذارند احتمالا کارش خیلی قابل تحمل تر می شد؛ نامه عاشقانه ی یک سرباز، نامه ی یک پسر به پدر و..»


گالری : نمایشگاه عکس حامد قصری در گالری گلستان دیدنی است. خانه های خالی قدیمی و نیمه ویران و عمدتا رها شده سوژه ی عکس های حامد قصری در مجموعه ی «گذر بی وقفه زمان است»، مکان های بی استفاده و اشیایی که دیگر از معنا تهی شده اند و به کار نمی آیند، روایتی از خاطره هایی که در تار و پود از دست رفته ها جا خوش کرده اند؛ نقدی جدی بر زندگی پرشتاب به اصطلاح مدرن.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته


آلبوم: آلبوم جدید حسین علیزاده تنها تحول قابل ذکر موسیقی در دوران رکود زده ی محرم و صفر است. آلبوم «عشقیم گل» با همراهی گروه هم آوایان و صدای محمد معتمدی دارای هشت قطعه است؛ عشقیم گل ، ساز و آواز، بداهه نوازی کمانچه و تار، ساری گلین، سن سیز ، گل اوینا و ... از جمله قطعات کار است، کاری که پس از محرم وصفر تور آن برگزار خواهد شد.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج