۲۶۰۰۳۶
۱۷۷ نظر
۶۴۵۱
۱۷۷ نظر
۶۴۵۱
پ

۷ آبان «روز جهانی کوروش»؛ دروغ یا واقعیت؟

امروز پس از گذشت بیش از ۲۵۰۰ سال، کوروش کبیر هنوز برای بسیاری از ایرانیان یک قهرمان است که با ارج نهادن به حقوق بشر و سیاست آزادی مذهبی محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

برترین‌ها: امروز پس از گذشت بیش از ۲۵۰۰ سال، کوروش کبیر هنوز برای بسیاری از ایرانیان یک قهرمان است که با ارج نهادن به حقوق بشر و سیاست آزادی مذهبی محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

روز ۷ آبان که مصادف با روز ورود کوروش به بابل است از سال ۱۳۸۳ از طرف مردم ایران و طرفداران حقوق بشر در سرتاسر دنیا به نام روز کوروش کبیر (Cyrus the Great Day) نام گذاری شده است. روز کوروش بزرگ، روزی است که به پیشنهاد سازمان بین‌المللی نجات پاسارگاد انتخاب و نام‌گذاری شده است.

به ادعای سازمان نجات پاسارگاد، این روز در تقویم جهانی یونسکو به ثبت رسیده، در صورتی که روز کوروش در هیچ تقویم رسمی ثبت نشده است و یونسکو این مطلب را رد کرده است. در هیچ یک از تقویم‌ها و گاهشمار‌های رسمی بین‌المللی، نامی از روز جهانی کوروش وجود ندارد. هیچ یک از سازمان‌ها و نهاد‌های جهانی روزی را به نام «کوروش بزرگ» نامگذاری نکرده‌اند. نگاهی به تارنمای رسمی سازمان ملل متحد www.un.org/en و سازمان یونسکو www.en.unesco.org این مساله را تایید می‌نماید.

۷ آبان «روز جهانی کوروش»؛ دروغ یا واقعیت؟

کوروش در چنین روزی وارد شهر بابل شده و خود را «شاه بابل، شاه سومر و آکاد و شاه چهار گوشه دنیا» اعلام کرد. او همراه با استوانه کوروش که اولین منشور حقوق بشر است به این شهر آمد تا تبعیضات نژادی را از بین برده و به مردم اجازه دهد دین و مذهب و محل اقامتشان را خودشان انتخاب کنند.

او در حالی وارد این شهر شد که مردم با شاخه‌های نخل به استقبال او آمده بودند. در میان این افراد کسانی وجود داشتند که ۵۰ سال پیش از آن، زمانی که امپراتوری بابل به خاورمیانه حمله کرده بود، به اسارت گرفته شده و به بابل آورده شده بودند.

در میان آن‌ها یهودیانی بودند که نه تنها شاهد نابودی ملت خود بودند، بلکه نابودی معبد اورشلیم توسط آن‌ها را نیز به چشم خود دیده بودند. کوروش به آن‌ها اجازه داد که به سرزمین خود بازگردند و محل زندگی خویش را بازسازی کرده و به پیروی از مذهب خود و به جای آوردن احکام آن ادامه بدهند.

۷ آبان «روز جهانی کوروش»؛ دروغ یا واقعیت؟

بابل آخرین توقف گاه کوروش نبود. او پس از آن مسیر خود را به سوی اسرائیل فعلی، سوریه، عراق، ایران، افغانستان و پاکستان ادامه داد. او در منشورش هدف خود از حکومت را آزاد کردن مردم از اسارت و بازگرداندن آن‌ها به سرزمین خویش و خدایان خویش اعلام کرد. کوروش سرزمینی رویایی را به وجود آورد که در آن و زیر پرچم امپراتوری پارس یهودیان فرصت یافتند تا عقاید خود را به شکل یک مذهب در آورند، ایرانیان آیین زرتشتی خود را ادامه دادند و هر قومی هر مذهبی که می‌خواست را با آسودگی خاطر دنبال و تبلیغ کرد.

با وجود این که در سرزمین او قوم‌های مختلف با فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف زندگی می‌کردند، امپراتوری کوروش در وحدت کامل به سر می‌برد و تا زمانی که او بود از جدایی غرب و شرق و جنگ‌های خونین بین پیروان مذاهب مختلف هیچ خبری نبود. قلمرو او ۳ قاره و ۲۵ ملت مختلف را در بر می‌گرفت، و این اتحاد در عین گستردگی بیانگر این است که او شاهی دانا و خیرخواه بوده است.

۷ آبان «روز جهانی کوروش»؛ دروغ یا واقعیت؟ نماد فَروِهر

کوروش یک فاتح معمولی نبود، او امپراتوری بزرگ پارس را به گونه‌ای ابتدایی از فدرالیسم بنیان گذاشت که در آن هر یک از ایالت‌ها کاملا خودمختار بودند و به تفاوت‌های فرهنگی احترام گذاشته می‌شد و هیچ دخالتی در مورد رسم و رسوم محلی، مذهب، قوانین و زبان آن‌ها صورت نمی‌گرفت.

او بر خلاف حاکمان پیش از خود استاندارد‌های بسیار بالایی برای خود تعیین کرده و معتقد بود که هیچ کس کفایت لازم برای پادشاهی را ندارد مگر این که تواناترین فرد در میان افراد مورد حکومت خود باشد. زمانی که مردان او در میدان جنگ حضور پیدا می‌کردند او نیز شانه به شانه آن‌ها می‌جنگید و هیچ اصراری به پوشیدن ردای شاهانه نداشت.

۷ آبان «روز جهانی کوروش»؛ دروغ یا واقعیت؟
استوانه کوروش در موزه بریتانیا

ایرانیان او را «پدر» می‌نامیدند و یهودیانی که به بابل تبعید شده و تا ورود کوروش در آنجا اسیر بودند او را «تدهین شده توسط خداوند» می‌خواندند و حتی یونانیان باستان او را پادشاهی ارزشمند و قانونگذار می‌دانستند. راستی چرا تمام کسانی که کوروش به آن‌ها حکومت می‌کرد او را این قدر دوست داشته و مورد ستایش قرار می‌دادند؟ درک این موضوع وقتی کورش را در حال گفتن این حرف‌ها تصور کنیم کار سختی نخواهد بود:

«من از امروز که تاج سلطنت را به سر نهاده ام، تا روزی که زنده هستم و مزدا توفیق سلطنت را به من می‌دهد.

هر گز سلطنت خود را بر هیچ ملت تحمیل نخواهم کرد؛ و هر ملت آزاد است، که مرا به سلطنت خود قبول کند یا ننماید؛ و هر گاه نخواهد مرا پادشاه خود بداند، من برای سلطنت آن ملت مبادرت به جنگ نخواهم کرد.

۷ آبان «روز جهانی کوروش»؛ دروغ یا واقعیت؟
آرامگاه کوروش بزرگ

من تا روزی که پادشاه ایران و بابل و کشور‌های جهات اربعه هستم، نخواهم گذاشت، کسی به دیگری ظلم کند و اگر شخصی مظلوم واقع شد، من حق وی را از ظالم خواهم گرفت؛ و به او خواهم داد و ستمگر را مجازات خواهم کرد.

من تا روزی که پادشاه هستم، نخواهم گذاشت مال غیر منقول یا منقول دیگری را به زور یا به نحو دیگر بدون پرداخت بهای آن و جلب رضایت صاحب مال، تصرف نماید.

من تا روزی که زنده هستم، نخواهم گذاشت که شخصی، دیگری را به بیگاری بگیرد و بدون پرداخت مزد، وی را بکار وادارد.

۷ آبان «روز جهانی کوروش»؛ دروغ یا واقعیت؟
نمایی از تخت جمشید یکی از شهر‌های باستانی ایران

من امروز اعلام می‌کنم، که هر کس آزاد است، که هر دینی را که میل دارد، بپرسد؛ و در هر نقطه که میل دارد سکونت کند، مشروط بر اینکه در آنجا حق کسی را غضب ننماید.».

در هر در حال حاضر یک کپی از منشور تدوین شده توسط کوروش در ساختمان سازمان ملل متحد به طور دائمی در معرض دید همگان قرار دارد. نسخه اصلی که به طور دائم در موزه بریتانیا قرار دارد در موزه‌های زیادی در تمام دنیا به طور موقت به نمایش گذاشته شده است.

منابع: wikipedia ،huffington newspaper

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      معلم تاریخ ما میگفت کوروش مال ما نیس که تو تقویم ثبت باشه بر چندین کشور حکومت داشته هر کدوم میتونن بگن مال ما بوده......

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاک بر سر اون معلم و شاگردی که تاریخ کشورش رو انکار کنه.تجزیه طلب بی هویت

      • بدون نام

        یارو معلم تاریخ نبوده یا اصن رگ نداشته

      • بدون نام

        دم معلمت گرم

      • ریحانه

        اگه کوروش افتخاره فقط واسه برخی فارس زبان و لرهاست ٬ما تورک زبان ها که هیچ اعتقادی به کوروش نداریم و همین کوروشتون و هم آنا تومروس ملکه آذرباجان به ... واصلش کرد

      • sara

        به جهنم که اعتقاد ندارین ریحانه.فک کردی نظر شماها برامون مهمه؟برو در خونتون بازی کن بابا

      • آیدین

        لایک ریحانه ٬گل گفتی
        کاملا با نظرت موافقم

      • بدون نام

        حرفهای ریحانه رو قبول دارم

      • بدون نام

        یاشا تورک قیزی ٬یاشا

      • احمد/زنجان

        ریحانه احسنت به اون شیری که تو خوردی ٬دختر دمت گرم ٬حرف دل من و زدی احسنت احسنت
        ما تورکها افتخارمون به ابا عبدالله و زینب کبری است این جفنگیا و کوروشا رو اون انگلیس فتنه از خودش در آورده تا مردم مسلمان ایران و از راه درست منحرف کنه لعنت به این انگلیس مکار

      • ایرانی

        خانم ریحانه ما همه در ایرانیم با هر نژادی و فرهنگی لطفا احترام همدیگر را حفظ کنیم.افتخار ایران برای همه ایرانیانه مگر اینکه به غیر از ایران خودتونو بدونین.

      • زهرا

        نه ریحانه جان من اصالتا مشهدیم و فارس زبانم ولی به هیچ وجه کوروش پرست نیستم اصلا کوروش و هم نمی شناسم فقط گه گداری تو بعضی شبکه های اجتماعی می بینم که سخنان بزرگان دیگرو به نام کوروش زدند اونجاست که تعجب می کنم و می گم اصلا این کوروش کیه ؟چرا برخی هم چین کاری می کنند؟

      • بدون نام

        ریحانه خانم ول کن این حرفا رو بعضیا دوست دارن به دوره جاهلیت برگردن بذار خوش باشن

      • سحر

        واقعا متاسفم واسه ملتی که از تاریخ خودشون خبر ندارن و میگن به ما چه ربطی داره شما فقط این 40 سال رو میشناسید
        درود بر کوروش بزرگ

      • بدون نام

        فقط عرب ما فقط عربها رو دوست داریم باید دوست داشته باشم خدا عرب هست

      • بدون نام

        بعد وقتی ما میگیم این ترک ها اصلا اصالت ندارن و ایرانی
        نیستن و از اجنبی هم بیگانه ترن اولا که نظرمون چاپ نمیشه اگرم سانسور چی چاپ کنه یه عده انسان بی وطن می آن اینجا میگن نژاد پرست نباشیم و از این حرفا!! ریحانه خانم همون آذربایجان که ازش دم میزنی یه کلمه ی فارسیه واصلا مال شما ترکها نیست بهتره برید برگردید به وطن اصلیتون مغولستان.

      • بدون نام

        معلم شما چیزی حالیش نبوده

      • بدون نام

        معلم تاریخ شما معلم پرورشی بوده که جای معلم تاریخ گذاشتنش

      • بدون نام

        ریحانه چیزی زدی رفتی توفضا..چرت پرت میگی..‌.

      • پوریا

        اول پاسخ اون کاربر که گفت معلم مون گفت کوروش اصلا ایرانی نیست باید بگم معلمتون خیلی عسل خورد که همچین حرفی زد این یک

        دوم از اینکه متاسفم واسه برترینهااا که همچین حرفی از ریحانه رو ثبت میکنه تا چهار تا ادم علیه اون شن خودشونو لوس کن دم از نژاد کی برتره کی بر تر نیست بزنن !! از چشم افتادی برترینها تاسف
        و ریحانه خانوم کوروشتون !،، باید بگم که کل دنیا دارن از منشور کوروش خوبی هاش بزرگیش حرف میزنن پس واس ما ... نکن

        و سوم اینکه زهرا خانوم گفته خیلی حرف ها اومدن از کوروش تو صفحات مجازی میزنن به نام کوروش !! منم قبول شاید نباشن اون حرف هد از کوروش ؟؟ ولی میخوام بگم پس این همه حرف داستان از ایمه امام فلان بسار تو گوش ما از بچگی چپوندن اینا چی پس اینا رو قبول دارین مال هزار یا دوهزار سال پیشه به کوروش بزرگ که رسید غیر قابل باور میشه حرفاش ؟!! باز خدارو شکر کوروش یه منشوری چند تا سنگ نگاره از خودش به جا گذاشت تا سند حرفاش ثابت شه وگرنه خود شما به وجود کوروش هم باور نداشتین

        هرچی هست بزرگ ترین قلمرو دنیا رو داشتیم باید احنرام بذاریم
        برترینها هم فقط بلده مال بقیه رو بذاره مال مارو بیاد ایمیل بگه این پیامتونو نمیتونیم بذاریم همین

      • بدون نام

        خانم ریحانه پس تو میخوای هویت خودتو به کی وصل کنی بی بته

      • بدون نام

        خاک تو سر اون معلم تاریخ

      • بدون نام

        ریحانه مشکل اینجاست شما ترک هستی و قانع کردنه یک ترک قرنها زمان نیاز داره . پس من حرفی نمیزنم و فقط میگم ترک باشی یا نباشی تو ایرانی . خوشت نی هرررررررری ترکیه
        در ضمن کورش هرچی بود بهتر از ترکا بود

      • بدون نام

        یا تورکی یا عرب

      • ....

        آقای پوریا عالی گفتی

      • ذ...،

        معلم شما آگاهی نداشته ودر ضمن ان زمان ایران به سه چهارم جهان حکمرانی میکرده پس ترکهای قزاقم بگن کورش ترک قزاق بوده؟

    • بدون نام

      خدا بیامرزش اگر دین درست حسابی نداشت ولی ازاده بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دین نداشته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ای خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
        دیگه باید چیکار میکرده؟؟؟ مگه دین غیر از ایناس؟؟؟

      • بدون نام

        بت پرست بود.روز کوروش در هیچ تقویم و سندی وجود نداره در هیچ جای جهان.هفت ابان روز مقدس یهودی هاست .تولد کوروش چهارم شهریوره

      • بدون نام

        کاربر ۱۵:۱۳ چرا چرت و پرت میگی خدایی؟
        تو کتیبه ها و حرفای کوروش صحبت از اهورامزداست.
        اهورامزدا یعنی خدا

      • بدون نام

        اصلا اینکه روزی به نامش تو جهان باشه یا نه مهم نیست.مهم اینکه ما ایرانیا به نیکی ازش یاد میکنیم بعد از هزاران سال این مهمه.و اینکه این آخوندا انقد خودشونو جر میدن تا کوروش کوچیک و بی ارزش نشون بدن بخاطر اینکه بعد از ۲۵۰۰ سالم هنوز مردم بهش احترام میزارن و به آرامگاهش میرن

      • بدون نام

        متن استوانه تنها اثر کوروشه که صریح بتها رو ستایش کرده اونم پنج بت

      • بدون نام

        اولین دین یکتا پرستی در دنیا مال ما بوده دینش از اعراب خیلی بهتر بوده بفهم

      • بدون نام

        وطن فروشه ۱۵:۱۳ کسی هم نگفت ۷آبان تولد کوروشه .روز ورودش به بابله سپاهیان تو ماه قبل بابل رو فتح کرده بودن و برای همیشه به دوران ظلم باستان خاتمه داده بودن ولی خود کوروش ۷ آبان وارد بابل شد و چون عادل بود و مردم رو مجبور به کاری نکرد همه ازش استقبال کردن و راضی بودن روز ۷آبان در سنگ نگاره نبونعید ثبت شده و اون سنگ نگاره الان در موزه س.اگر زمانی که هخامنشیان به نصف دنیا احاطه داشتن میخواستن با زور دین خودشونو به چهارگوشه دنیا بفرستن الان نصف دنیا زرتشتی بود ولی اون شاه عادل منش و خوی وحشی اعراب رو نداشت بلکه منش والای پارسی داشت و مطابق کردار نیک پندار نیک و گفتار نیک عمل کرد

    • بدون نام

      کوروش بزرگ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط یه ایرانی ترسو یا بی هویت می تونه از منابع بدون اعتباری مثل ویکی پدیا و سایت شنگول دیگه ای که ذکر شده یه همچین اراجیفی دربیاره منتشر کنه. هر ملت دیگه ای بود کوروش رو رو سرشون می ذاشتن. متاسفانه جهل هم مانند بیشعوری دردی برای صاحبش نداره بلکه برعکس موجب آزار بقیه است

    • بدون نام

      کوروش خیلی استباه کرد یهودی ها رو ازاد کرد الان یهودی ها دارند مردم مسلمان فلسطین رو می کشند

      پاسخ ها

      • المیرا

        اخه بی سواد اون موقع یهودیی وجود نداشت

      • بدون نام

        عزیزم بی سواد خودتی بهتره یه مروری به تاریخی بکنی همسر همین کوروشت که استر نام داره یهودی بوده
        بهتره سخنرانی های دکتر عباسی و در مورد کوروش گوش کنی

      • بدون نام

        المیرا بی سواد دین یهود قبل از اسلام و مسحیت بوده و همون زمان کوروش صغیر حقیر و ذلیل

      • سحر

        صغیر و حقیر تویی .........

      • رضا

        کوروش کار خیلی خوبی کرد اتفاقا دشمنی کورکورانه با ادیان و قومیتها تا کی یکم فکر کن. درضمن آقای تاریخ خوان همسر کوروش کاسندان بود نه استر.
        استر همسر خشایارشا شاه بود. توکه باسوادی زشته این حرف زدی :D

      • بدون نام

        آره. به نظر منم جنبشو نداشتن. تازه یهودی ها جشن پوریم یا ایرانی کشی هم دارن

    • بدون نام

      درود بر کوروش کبیر

    • mohammad

      چرنده
      خود نویسنده هم حالیش نیست چی نوشته
      یه جا کوروش خودش رو شاه بابل و سومر و اکد معرفی کرده
      دوباره نویسنده سوتی داده و کوروش خودشو شاه ایران و بابل معرفی کرده..................

      در مورد کوروش هیچ اطلاعی در دست نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر تو احمقی محمد

      • بدون نام

        نادان کوروش شاه تمام این مناطق بوده

    • بابک

      اگه ازادی بیان دارید این نظر رو ثبت کنید . اگه گذاشتید میام تو سایتتون وگرنه دیگه نه . مرگ بر کسی که این مطلب رو گذاشت . حالا میخواید چی رو ثابت کنید . از برترین ها بعید بود همچین مطلب توهین امیزی رو بزاره . دیگه بمیرم هم نمیام تو سایتتون .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس بمیر

      • بدون نام

        وطن فروشه بیگانه پرست بایدم بمیری

      • بدون نام

        به جهنم که نمیای نیا

    • نیلو

      کورش کبیر تنها دادگر گیتیست که چهان همانند او نخواهد دید.....درود بر کورش کبیر

      پاسخ ها

      • سارا

        اینایی که منفی دادن فازشون چی بود!فقط میتونه کار ترکهای بی هویت باشه

      • بدون نام

        همه حسودهای تکذیب گر و بی هویت منفی دادن

      • بدون نام

        بی هویت تو و امثال تو هستند

      • ....

        منم دنبال این بودم که کیا منفی میدن واقعا

      • سپیده

        ترکا کی هویت داشتن که الان داشته باشن الان من اونارو ایرانی قبول ندارم پس بنظرشون برام مهم نیست چ چرت پرتی بگن

    • بدون نام

      خدارحمت کند کوروش کبیر رو

    • بدون نام

      عشق ح. امام حسین درخونم و کورش ملیتی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی چی؟عین منافقا حرف زدی!

    • بدون نام

      یادش گرامی گرچه راهش خالیست...

    • صابر

      یه عده متوهم هر چی که دلشون می خواد را قبول میکنن حالا هر کی هم واقعیت را گفت نمیخوان قبول کنن. هنوز مدرک قاطعی وجود نداره که استوانه منتسب به کوروش را کی نوشته.در حالی از اون به عنوان سند استفاده می کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مطالب هزار و چهارصد سال پیش حتما همش سند داره و قابل استناده هه

    • بدون نام

      کوروش حقیر و صغیر
      اگه بی طرف باشی باید نطر منم تایید کنی

      پاسخ ها

      • ناشناس

        حقیر و صغیر ؟؟؟؟ بیسواد تو به بنیانگإار این کشور اینو میگی کوروش پادشاه 28 کشور بوده

      • بدون نام

        روانی

    • بدون نام

      ما را ز کورش و کی و جم اعتبار نیست

      فخری به داریوش و به اسفندیار نیست

      مرده است دور رستم و سیروس و کیقباد

      ما را به جاهلیت آن دوره کار نیست

      در سایه محمد و آل محمدیم

      برتر از این برای بشر افتخار نیست

      ابنای دین و سوره توحید و کوثریم

      بر دل ز کفر و شرک و شرارت غبار نیست

      اسلام، اعتقاد و نظام و هویت است

      هر کس نداشت در دو جهان رستگار نیست

      اندر دژ ولایت و حصن امامتیم

      مانند این حصار به گیتی حصار نیست

      ما امت عدالت و صلح و اخوتیم

      در ما نفاق و شیطنتِ دیو سار نیست

      از جاهلیت مجوس نگیریم رسم و راه

      ما را به جز ولایت مهدی (ع) شعار نیست

      اعلام «ان اکرمکم» باشد این پیام

      در کیش ما به رنگ و نژاد اعتبار نیست

      گر مدعی تلاش به توهین ما کند

      با او بگو که از تو جز این انتظار نیست

      تو باش و هفت خوان و خرافات و ترّهات

      راهی که می‌ روی ره پروردگار نیست

      زنده است دین احمد (ص) و قرآن و اهل بیت (ع)

      اکمل از آن طریق سوی کردگار نیست

      یارب رسان امام زمان منجی جهان

      فرّخ، زمان او که در آن، کار عار نیست

      پر می‌ کند ز عدل به امر خدا زمین

      بهتر ز عصر دولت او روزگار نیست

      آئین دین مداری و تقوی شود رواج

      رسم فساد و شرب مدام و قمار نیست

      مؤمن عزیز گردد و کافر شود ذلیل

      مرد خدا به دوره او خوار و زار نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکرکنم حالت خوش نیست...

      • منتظران مهدی

        ای خدا تو چند بار پست میزاری متحجر عقب افتاده آخه کورش مال قبله امام زمان مال آینده چرا با توهین به بزرگان کشور الکی وبه نام ائمه عوام فریبی میکنی امام زمان به کمرت بزنه وطن فروش ریا کار

      • بدون نام

        حمال

      • بدون نام

        !!!!اوهههههه دوتا تروریست بزرگترین افتخار جهانن؟؟؟؟؟؟

    • مجید

      درود بر کوروش کبیر.... پادشاه مقتدر ایران زمین.... لعنت بر تجزیه طلب ها و دشمنان ایران زمین.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر کورش کبیر عرب پرستان لعنت مگر نمیبینید بدبختی ما رو

    • بدون نام

      درود بر کورش بزرگ پادشه دادگر و خوبان
      ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی

    • بدون نام

      درود بر کورش بزرگ

    • بدون نام

      ببين ريحانه خانم،اول برو زبون ترك ياد بگير بعد بگو تورك،تو و قومت در حدي نيستين راجب كوروش حرف بزنيد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توی بی هویت هم در حدی نیستی که در مورد تورکها نظر بدی ٬معلوم نیست از چه قماشی هستی یه آدم بی هویت بی رگ که به جای خدا و پیغمبر چسبیدی به کوروش ٬ان شاءالله با همون کوروش محشور بشی

      • بدون نام

        هویت ما عرب نیست

    • بدون نام

      به نظرم همون پشتیبان عربها رو بگیریم بهتره ما رو چب کوروش .....فعلا دور دور عربهاست ...برید پولهاتون رو بکنید تو‌حلقومشون بهشون بها بدید تا ببینم چ میشه ....کوروش کیلو چنده برادر من ............

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره ما اعراب دوست د اریم چون خدا قرآنش به عربی نازل کرده!!
        چون فرستادش محمد مصطفی خاتم انبیا عرب بوده!!!
        چون اهلبیتش عرب بودن!!!
        مهمترین نکته می دونین چیه اینکه تعصب قومی جاهلیته می فهمی؟
        اگه تعصب داری بهتره رو دینت رو اسلامت تعصب داشته باشی !!!
        نه اینکه فکر کنی چون فارسی از بقیه سرتری!!!

      • بدون نام

        تو با این حرف زدنت نشون می ده که یه نژاد پرستی ٬چون اگه شعور داشتی می فهمیدی که تو ایرانم عرب داریم پس نباید اینطوری حرف بزنی!
        عرب عجم نداریم٬بهترین بنده نزد خدا باتقواترین آنهاست نه فارس بودنش!

      • بدون نام

        یه مشت نادان دور هم جمع شدن دارن از ۲۵۰۰ سال پیش صحبت میکنن
        کوروش کی بوده چی کاره بوده برا ۲۵۰۰ سال پیش بوده
        منه سنه نه؟؟

    • بدون نام

      متاسفم برا تركا كه انقد بى غيرت و بى هويت شدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو واسه خودت متاسف باش از کی تا حالا بت پرستی شده هویت و غیرت ؟غیرته تورکها به اهل بیت و امام حسین و زینبشه نه به کوروشه چند گانه پرست

      • پوریا

        بدون نام تو کلا جوک نگو از کی تا حالا کوروش شده بت ؟؟ لابد پاسارگارد و تخت جمشید اینارو عمه تورو رفته ساخته واقعا که خر بودن لیاقتته

      • یلدا

        برای خودت متاسف باش
        من با افتخار تجزیه طلبم

      • بدون نام

        یلدا جان تجزیه یعنی کوچک شدن بزرگ باش و قوی

    • یلدا

      کوروش اگه بد بود اسمش تو قران نبود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کجای قرآن دقیقا اسم کوروش اومده تو رو خدا یه آدرس دقیق بدید من برم ببینم؟

      • حق

        عجب بی سوادن بعضا هااا...کدوم کورشی بوده که اسمش تو قرآن اومده؟؟؟؟اخه ادم حسابی اسم امام علی هم تو قرآن نیومده ..اسم امام حسن امام حسین حضرت فاطمه وزینب هم تو قرآن نیومده چرت وپرت نگو دیگه

      • بردیا

        اگه به این باشه که اسم مستقیم تو قرآن بیاد اسم امام علیم تو قرآن نیست

      • پوریا

        عجب خری هایی هستن ها پس ذوالقرنین کیه تو قرآن اومده

    • بدون نام

      انشالله كه شماهم اخرتت مثل خودت سياه نباشه.هر قومي باشي لزومي نداره درباره كوروش بي احترامي كني.

    • یلدا

      بله کوروش تو قرآن هست سورشو نمی دونم ولی اسمش در قرآن با نام ذوالقرنین یاد شده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا تو کدوم منبع معتبر اومده که ذوالقرنین همون کوروشه ؟؟؟؟؟
        آخه مگه می شه کسی که با محارم خودش ازدواج می کرده ذوالقرنین بشه ؟!
        مگه می شه کسی که چند گانه پرست بوده نه خدا پرست ذوالقرنین بشه ؟
        لطفا از علامه طباطبایی مایه نذارین چون علامه نظر ابوالکلام رو تایید کرده اونم چیزه دیگری بوده نه ذوالقرنین بودنه کوروش!
        بعدشم چرا این کوروشتون از زمان پهلوی به بعد مطرح شده ؟!
        به نظرتون یه دسیسه انگلیسی نیست؟
        به نظرتون چرا قبر مادرحضررت سلیمان و به نام کوروش زدن ؟
        به نظرتون چرا اسرايیلیها کوروش و اسطوره خودشون می دونند؟

      • بدون نام

        خیلی جالبه بدون سند میگی قبر مادر حضرت سلیمان

      • بدون نام

        کوروش بت پرست بوده

      • بدون نام

        کاربر ۱۵:۱۶ چرند نگو لطفا
        تو صحبتهای کوروش و آثار به جامونده اش. حرف از اهورامزداست
        معنی اهورامزدا نمیدونی یعنی چی؟یعنی خدا
        بعد شمای بی سواد میگی اون موقع ایرانیا و کوروش بت پرست بودن

      • بدون نام

        اعتبارِ کوروشِ ما از ثبت بودن یا نبودنش در قران نمیاد کوروش خودش اعتبار داره بواسطه کردار و پندار و گفتار نیکش اسمش در قلب هر ایرانی وطن پرست حک شده س

    • مانی

      عزیزان کورش متعلق به همه ایران و اقوام ایرانیست تعجب میکنم چرا ترکها کورش را از خودشون نمیدونن مگه پدربزرگ مادری کورش آخرین پادشاه ماد نیست مادها هم که از قدیم الایام در آذربایجان و همدان ساکن بودن کورش از جانب پدر فارس و از طرف مادر ترکه پس زنده باد کورش ذوالقرنین قرآن بنده صالح خدا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرت نگوووووووو خواهشا٬اصلا بالفرض تورک باشه که چی بشه ؟هان ؟هر چی بوده ما اسلام و قرآن و پیامبر حضرت محمد و به کوروش چند گانه پرست ترجیح می دیم ٬این و همیشه تو ذهنتون داشته باشین!!!!!
        اگه یه عده می خوان برن به قبر جعلی کوروش سجده کنند خب خدا شفاشون بده چون سجده به غیر خدا حرام است!!!
        زمان بت پرستی هم گذشته همون طور که یه زمانی ابراهیم خلیل الله بت ها رو شکستند ما هم باید این کارو دوبار تکرار کنیممم

      • آرمان

        دوستان گرامی زبان ترکی از زمان ساسله سلجوقیان وارد ایران شد در واقع زبان ترکی زبان وارداتی می باشد و مردم آذربایجان ترک نیستند و نژادا ایرانی هستند نژاد ترک فقط مربوط به آسیای مینانه است اینکه اینقدر بین مردم ایران فاصله افتاده دلیلش فقط بعضی کشورهای غربی و دشمنان ایران هستند و همین طور ناآگاهی ما ایرانیان از هویت و ریشه خود و تاریخ واقعی خود متاسفانه کشورهای دیگر برای فاصله انداختن بین مردم ایران هر روز یک تاریخ جعلی برای قومیت های مختلف درست می کنند و به خورد ما می دهند مگر نه ما در ایران هیچ وقت تر نداشته و نداریم بلکه ترک زبان داریم و هموطنان آذری ما زبانشان زبان وارداتی هست نه زبان مادری اصل خودشان

      • ایرانیم ولی از قوم شریف ترک نیستم

        من به هفت هزار سال تمدن ایران افتخار میکنم ولی هیچ علاقه ای به کوروش ساختگی ندارم

      • بدون نام

        ترکها اردوغان رو میپرستن.البته اردوغان اونا رو به ...... ش هم نمیگیره

    • یلدا

      متاسفم برا همتون لیاقت همتون همون عرب ها اند که پول خودتونو بریزید تو حلقومشون روز به روز شکم گنده کنند عرب های پست و همچنین ایرانی های بی غیرت شما چیزی کم از اونا ندارین.متاسفم واقعا.

    • بدون نام

      انشالله كه شماهم اخرتت مثل خودت سياه نباشه.هر قومي باشي لزومي نداره درباره كوروش بي احترامي كني.

    • سحر

      واقعا متاسفم واسه ملتی که از تاریخ خودشون خبر ندارن و میگن به ما چه ربطی داره شما فقط این 40 سال رو میشناسید
      درود بر کوروش بزرگ

    • علیرضا

      هویت خومونو حفظ کنیم و به دیگران احترام بگذاریم و اینکه یک فرد بخواد خودشو عرب بدونه و حرف خودشو غالب بدونه بر دیگری درست نیست البته من این نظرو دارم هر دینی که داری مهم نیست مهم اینه که بتونی به گرد ناهنجاریهای جامعه نری و اصول الهی رو رعایت کنی به این میگن دین دین یعنی راه و روش درست زندگی کردن و اینکه بتونی شئونات انسانی رو حفظ کنی در ضمن 2700 سال پیش چیزی به نام اسلام و اسلامیت نبوده باید یکم فکر کرد دین هرچی که بوده به فراخور زمان بوده در 1400 سال پیش اعراب دخترانشونو زنده به گور میکردن و این دلیل نمیشه که هر اتفاقی که البته این چنین هم نیست که درباره هخامنشیان میگن درست باشه و شما بازگو کنید این از افکار مکارانه دشمنان ایران و ایران زمینه و هیچ غیر از این نیست ایرانی از گذشته غیرت ملی و خانوادگی داشته و پوشش دختران این سرزمین این رو نشون میده شما در کدام از کتیبهای ایرانی زن ایرانی ر میبینید چه برسه به برهنه بودن
      و یا ازدواج با محارم ولی در اعراب قبل از اسلام این چنین بوده و هست حتی به هر کشوری که حمله میکردن زنان اون سرزمین جزو لاینفک عنایم به شمار میومد و این هم در تاریخ هست چیزی نیست که ما بخوایم عوضش کنیم و یا انکارش کنیم و نمونه کتابهای تاریخیش از جمه تاریخ ناصری تاریخ بیحقی تاریخ مسعودی و مسیحی بخوای حساب کنی هرودت که گفتهاش همه ضد نقیض هست ولی نتونسته انکارش کنه و واقعیتهای تاریخ ایران رو تغیر بده

    • محمد امین

      سلام به همه ایرانیها با هر زبان و فرهنگ .اولا کوروش پادشاه ایران بوده پس پادشاه کشور ما بوده و تا حدودی پادشاه مقتدر و خوبی بوده پس باید بهش احترام بزاریم اما اینکه یکی از کشته شدن اون توسط ملکش خوشحال و ... یکم مودد داره.الان ما همه ایرانی هستیم دیگه ن کوروشی هست ن ملکه اذربایجان الان ما همه با هم ایرانی هستیم کاری به کوروش و ... ندارم مثلا تو جنگ ی سردار تبریزی در کنار ی سردار شیرازی برا ی خاک جنگیدند و کاری به کورش و ملکه و... نداشتند بیایید ماهم گذشته را با اتفاق هایی که افتاده رها کنیم گذشته مال گذشته بود الانم مال الان من قصد توهین به هیچ نژاد و دین و زبانی رو ندارم ما الان همه ایرانی هستیم و همه خواهر برادر پس سر چیزایی که گذشته دعوا نکنیم

    • بدون نام

      با

    • ایران

      کورش بت پرست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        طبق متن استوانه بت پرست بوده

    • بدون نام

      کوروش ابر مرد ایران بود درود بر تو کوروش

    • بدون نام

      کوروش برای آریایی هاست منه تورک چرا باید به کسی که هیچ ربطی به من نداره افتخار کنم ؟
      درضمن اینکه من به کوروش افتخار نمی کنم که توهین نیست
      یه توصیه دیگه برای بعضی ها داارم ما همه بندگان خداوند هستیم و فقط در مقابل درگاه خداوند سجده می کنیم سجده در مقابل قبر کوروش جای تاسف داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز شما ترک نیستید بلکه ترک زبانید زبان ترکی هم از قدیم در ایران نبوده بلکه از زمان سلجوقیان وارد ایران شده (زبان وارداتی )

      • بدون نام

        خوب برو سرزمین خودت مغولستان که از اونجا به ایران مهاجرت کردی. چرا تو کشور ما موندی؟

    • بدون نام

      کوروش را خارجیها بهتر از ما که ادعای آریایی داریم میشناسن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا خودشون عربن وگرنه این همه دشمنی با تاریخ عجیبه در واقع عرب زده هستن مثل غرب زدها

    • داریوش

      درود بر کوروش شاه شاهان

    • عرب ایرانی

      چرانظرمنوپخش نکردیدلابدچون حقیقت رادرموردذولقرنین گفتم نظرم پخش نشددمتگرم

    • بدون نام

      با این نظرات بی ادبانه حرمت کوروش نمیشکنه بلکه ابروی دشمناش میره

    • کمی تامل

      کوروش آسوده بخواب که ایران هم خوابیده است....
      دلمان گرفته است کوروش...
      قلبمان گرفته است کوروش...
      کاش هرچه زودتر کره زمین نابود شود تا دیگر این همه درد و رنج و غم هموطنانمان را نبینیم

    • بدون نام

      ترک مغول عثمانی بی هویت

    • سرباز کوروش

      سلام ایرانیا خواهشا ی کم تاریخ مطالعه کنید میفهمید حق با کیه تااااااااریییییییخخخخخخخخخ بچها

    • توحید

      تآاااااررررررررئییییییخخخخخخخی که خودتون بدون سند نوشتین؟!!!!جالبه والله.دوما اخه ... میخای چی رو ثابت کنی.امریکا نه تمدن چندین هزارساله داره نه چیزی.تا ۲۰۰ سال پیش هم طویله بود.اما حالا اونا کجا ما کجا.سوما تاریخ جای عبرته نه جای افتخار .فقط ادم های جاهل این فکرها به سرشون میزنه

    • بدون نام

      یاشاسین آتا بابک
      یاشاسین آنا تومروس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سن بیلمز

      • بدون نام

        بابک برای ایران جنگید ی وطن پرست واقعی بود اگه راست میگی تو هم ایران رو دوست داشته باش و اینقدر عقاید پانترکی رو دنبال نکن
        در ضمن بر اسان کدام سند تاریخی روی بابک اتا و روی تهم ریش آنا گذاشتی

    • علیرضا

      کوروش شاه شاهان ،سرور همه ی پادشانه

    • فرزندکوروش بزرگ

      درودخدابرکوروش بزرگ افتخارایرانیان وجهانیان

    • ازایران آزاد بزرگ ومتمدن

      با سلام واحترام به تمام ادیان و زبانهای ایران عزیز دوستان سجده کردن در برابر هیچ چیزی خوب نیست خز خدا ولی احترام به تمام تمام اعتقادات همگان نشانه عقل وادب است ما همه با هرزبان ومذهبی ایرانی هستیم واین که کورش مرد بزرگی بوده شکی درآن نیست باتوجه ترجمه هایی که درگذشته توسط پارسیان هندوستان واروپاییان انجام داده اند وخیلی راحت می توانستند کورش وکارهایش را به هندوها ویا اروپاییان نسبت دهند ولی این کار رانکردند بخا طر انصاف وعقیده ای که به حقیقت داشته اند زیرا که آنها عده ای مورخ بوده اند و وابستگی به دولت خاصی نداشته ودنبال کشف واقعیت بودهاند ازجمله کارهایی که کورش برای اولین بار درتاریخ بشر کرده است بیمه کردن تمام افراد جامعه ۲ تعیین حقوق برای زنان باردا ۳ فتح بابل بدون جنگ وخون ریزی که این کاررا پیامبر بعد از او درمورد فتح مکه انجام داد ۴نوشتن اولین قانون مدون بشر که خود دارای محتوای کاملی است وهزاران کار با ارزش دیگر ودر مورد آذرباییجان که آتشکده ای با نام آتروپاتیان منصوب به همین قوم بوده ومثلما ً اریایی بوده اند واینکه زبانشان متفاوت است جای بحث دارد ولی مهم نیست مهم احترام متقابل اقوام مختلف ایرانی است واحترام به کورش ودیگر بزرگان ایرانی احترام به خود ماست ومطالعه درمورد تاریخ ما را روشنتر می کند

    • بدون نام

      بی شک با مطالعه تاریخ به بررگی منش کورش بزرگ پی خواهید برد اما درمورد ترکها وآذریها بی شک باتوجه به اتشکده آتروپاتریان که دراذربایجان وجوددارد این قوم نیز آریایی وایرانی هستند ولی اینکه زبان انها تفاوت دارد جای بحث دارد ولی مهم نست مهم احترام متقابل اقوام وادیان مختلف دراین جغرافیاست کورش وهرانسان آزاده وبررگی که به عدالت وانصاف درایران زندگی می کرده باعث افتخار همه ایرانیان است واحترام به نام بزرگان احترام به خود ماست با درود فراوان

    • بدون نام

      با عرض سلام خدمت تمام ایران دوستان ما به همه بزرگانی که باعث سربلندی ایران عزیز شده اند و به همه ادیان احترام می گذاریم و فرقی نمی کند چه زبانی دارند.آذری;لر;کرد;بلوچ;سیستانی و...مطمئن باشید هر یکی در برهه ای از تاریخ ایران عزیز سهمی داشته برای سر بلندیشتلاش کرده.ودر حال حاضر هم به ایران اسلامی مان افتخار میکنیم.کوروش بزرگ هم تا قیام قیامت انشاءالله ایرانی خواهد ماند.درود بر ایران اسلامی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود برکورش کبیر...درود درود

    • مهدی

      دورود به هموطنان عزیز
      و خاک بر سر اون که این چرت های دروغ رو نوشته بابا شما اسم پدر بزرگتون یادتون نیست بعد میاید ادای ادمهای روشن فکر رو در میارید و با مثلا آزادی بیانتون کلی آدمو ناراحت میکنید فقط این رو میگم نوشتن و گذاشتن این مطالب فقط از یه ادمه سادیسمی و مریض و توهمی بر میاد خدا شفاتون بده

      پاسخ ها

      • حمید

        خدا تو بی اصالت شفا بده خون غرب تو رگاته مثل اینکه

    • بدون نام

      ریحانه خانم هم بی سوادی هم خیلی بی رگی کلا تورکها بیلمز

    • بدون نام

      باسلام :کاربر ترک زبان بهتره بری تاریخ چهارم دبستان و دقیق بخونی تا بفهمی که کوروش کبیر جه انسانی بزرگی بود.در ضمن وقتی در مورد چیزی اطلاعات درستی نداری حرف مفت نزن. فهمیدی اسم شم تو قرآن اومد. همین شماها هستید که کشور ایران و دارید به نابودی میکشید به خاطر فهم وشعوری ومنطق درستی که ندارید اینقدر حرف مفت نزنید .واقعا باید خحالت بکشید.درود بر کوروش کبیر بزرگ مرد ایران زمین. ولی از جیزی مطمئنم که شماها خون ایرانی اصیل تو بدنتون نیست.که اینقدر جوش اومدید.

    • بدون نام

      کورش در قران هم آمده به نام ذوالقرنین قابل توجه مسلمانانی که قران نمی خونن و دم از شیعه بودن میزنن لطفا اسم ائمه اطهار و شما بی سواد ها نیارین معصومین ما هم عالم ودانشمند بودن نه مثل شما بی سواد و جاهل

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم کوروش بت پرست بوده خودش در متن استوانه از پنج بت نام میبره و ستایششون میکنه. قرآن بخون

      • بدون نام

        کوروش دارای دین زرتشت بوده ولی به خاطر همبستگی به مردوک خدای بابلیان احترام میگذاشت تا جنگ نشه ودین رو دستمایه سیاست نمی کرد چون پیغمبر نبود بلکه بنده صالح خدا بود شما برو تاریخ بخون من از ۱۲ سالگی کل قرآن رو چند بار افتخار داشتم ختم کنم

    • بدون نام

      با سلام:هیچکس حق نداره در مورد کوروش کبیر برزگ مرد ایرانی حرف بزنه.ما بختیاریها اجازه نمیدیم که اسم کوروش کبیر به دهن کثیفتون بیاد .شما هایی که میگن تورک اول یاد بگیر درست بنویس ترک..بعدشم شما ترکها مغول وعثمانی هستید که برادر کشی و پدر کشی به خاطر سلطنت بود ولی کوروش کبیر عدالت و دوستی و صلح و صفا بین تمام اقوام بود .کوروش کبیر بت پرست نبود عربها دوران جاهلیت بت پرست بودن که حضرت محمد (ص)با بت پرستی و دختر کشی جنگید. پس حرف نفت نزنید. فهمیدید.کردار نیک،پندار نیک،گفتار نیک.

    • بدون نام

      درود برکورش کبیر...درود بر کورش پرستان

    • بدون نام

      برید بمیرید عرب پرستا...اینهمه بلا سرتون میارن هنوز عرب پرستی میکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر منظورتون از عرب. ائمه و اهل بیت پیامبر هست ، خود خدا جوابتو خواهد داد.

    • بدون نام

      مثل خودت نخود هر اشی هستی

    • بدون نام

      فکر کنم امروز با پای راست رفتی دستشویی اینجوری عصبی هستی هذیون میگی

    • الهه

      ادمین واقعا ایرانی که نه بشر نیستی کامنت این ایرانی نما هارو هی منعکس کنی معلوم نیست تاتارن بچه مغولان یا پدرشون عرب بوده میدونم سانسور میکنی ولی نظر اینا رو چاپ کنی از سگ کمتری

    • setareh

      اصلا شما فرض کن دروغ، اینکه مردم یه جشن آریایی بگیرن عیبه ؟!!

    • یلدا

      من خودم نه عرب پرستم
      نه مذهبی ام
      نه کوروش و قبول دارم
      نه چرت و پرتای این شکلی رو
      اگه ما عقب افتاده ایم چون تو هزاران سال پیش موندیم
      در صورتی که دنیا داره پیشرفت میکنه
      به خودتون بیاین
      تمومش کنید این مسخره بازی هارو
      الان چی هستیم؟هیچی
      من به ایرانم تعصبی ندارم
      صد سال دیگه به خاطر این تعصبات چرت مسخرمون میکنن
      ایرانی که امروز تعریف میکنید طی اتفاقات این شده میتونست بزرگتر باشه یا کوچیکتر یا حتی نباشه
      یکم فکر کنید بعد بیاین فحش بدین
      پ.ن:سانسور نکنید لطفا

      پاسخ ها

      • حمید

        اینو که راست میگی وگرنه اگه اینا ایرانی بودن اینا رو نمی نوشتن ایرانو انگلیسی ها به لطف خرافات و بی سوادی یه مشت وطن فروش عرب زده بی سواد که تاریخ سرشان نمیشه به یغما بردن بیچاره ایران

    • اورمیه

      یاشا تورک قیزی
      خوروشتتون رو ملکه تورک سکاها به....فرستاد پس زیاد بهش افتخار نکنین

      پاسخ ها

      • مبهوت

        تو هم عربی از خانوادت بپرس

      • بدون نام

        درودبرکورش بزرگ

      • بدون نام

        سکاها آریایی بودند و تا قبل از قرن پنج در تاریخ نامی از ترک نیامده

    • بینام

      کیروش جعلی

    • بدون نام

      تاکورشودهرانکس نتوان دیددرود برکوروش بزرگ...درود برایران

    • ♡♡

      هر ملتی باید به تاریخش افتخار کنه. ما کهن ترین تمدن تاریخ رو داریم اما ی عده نفهم فکر میکنن چون مسلمون شدیم باید تاریخمون رو نادیده بگیریم اون موقع که عرب ها همه دیگه رو تیکه پاره میکردن و از مغول ها پست تر و نفهم تر بودن ایرانی ها فرهنگ داشتن و اخلاق مدار بودن . ضمنا ایران شامل تمام اقوامه کرد ، لر ، ترک هیچ کدوم هم برتر از اون یکی نیست لر ها آدم هایی معتقد و زحمت کش هستن و کرد ها آدم هایی با غیرت و وطن پرست... واقعا ننگ به کسانی که گذشته و تمدن خودشون رو فراموش میکنن و ننگ به ادم های ریا کار

    • استقلال،‌چهار فینال آسیا دوقهرمانی لنگ حقیر علی عبده پشمک حاج عبدالله

      وجود داشت و شواهد و مدرک زیادی هست تا دلتون بخاد.‌تا زمان شاه هم شاه ایران میرفت عبادتگاه و آرامگاه کوروش. متاسفانه بعد انقلاب کوروش رو قبول ندارن. حیف نیس که چنین پادشاه بزرگ و انسان و واقعا پاک ک کل دنیا قبولش دارن وداشتن رو بستاییم و تعظیم کنیم بهش و افتخارکنیم بهش؟

      پاسخ ها

      • اسناد تاریخی رو جستجو کن

        در نزدیکی پاسارگاد قبر سنگی هست که طبق اسناد تاریخی قبر دو زنه و مردی در اون نیست.مردم محلی بهش میگفتند قبر مادر سلیمان(منظور مادر پادشاه بزرگه).یک خانم از سادات هم در همان نزدیکی دفن بوده و مسجدی بر روی قبرش ساخته بودند و مردم میرفند زیارت.برای برگزاری جشن 2500 ساله مسجد رو خراب کردند.

    • FARIYAEI

      با کوروش به اصالت خود برگردیم

    • بدون نام

      ترک ها تاریخ باستان ندارند ،اقوام کوچ رو و بیابانگرد بوده اند ،زیر بار این مسئله نمی خوان بروند ،بدتر اردوغان زدن تو جعل و شخم زدن تاریخ بلکه چیزی بدست بیارند .

      نام ترک ها از وقتی در تاریخ آورده شد که ایران رو گرفتند .پیش از اون هیچ نام و نشانی در تاریخ ندارند ، بازم از اعراب چیزهایی هست اما از ترک ها نیست .

      خلاصه تمام عقده هاشون رو سر ما خالی می کنند .

    • بدون نام

      از ازل تا ابد ،آذربایجان جز ایران بوده ،هست و خواهد بود ،ایران بدون آذربایجان پازل ناتمام است ،آریایی ترین بخش ایران آذربایجان است ،
      آذر نرسی :نام پادشاه اشکانی
      نوش آذر نام پسر اسفندیار
      آذر گشسب نام یکی از بزرگان ایرانی و نام آتشکده
      آذر نام زنان ایرانی
      آذر. نام. یکی از ماه های ایرانی

      گلپایگان ،آذر پایگان ، که به عربی برده شده پ شده ب و گ شده ج . این درست تر به نظر میاد .

    • بدون نام

      اینجا ایران افتخارشم کوروش تجزیه طلب ها عرب پرستا هم پاشن برن ترکیه و عربستان همون جا برا خودشون هویت پیدا کنن راه بازه

    • دنیلا

      کوروش؟! خیلی وقته طبق مستندها مشخص شده که کوروش اصلأ پادشاه مهمی نبوده, چون حتی یک اسم ازش در آثار هیچ شاعر و نویسنده ی ایرانی از قبیل حافظ و سعدی و مولانا و فردوسی و...وجود نداره, کوروش از زمان شاه به اینور تو مغز ما ایرانی ها فرو کردن چون کوروش خوش خدمتی بزرگی به یهودیها کرده بوده, چقدر ما ایرانی ها ساده ایم, همینکه از پادشاهان اصیلمون چسبیدیم به کوروش نهایت سادگی و آکبند بودنمون رو میرسونه

      پاسخ ها

      • ایرانی

        برترینها اگه مردید این پیامو پخش کنید
        اقای بوق
        چطور چون نام کوروش درشاهنامه نیامده کوچک بوده
        ولی چطور ائمه با این حال که اسمشون در قرآن نیامده انسان های بزرگی هستند؟؟؟؟؟؟؟
        تازه ابو ریحان میگه
        کوروش که کیخسرو است آثارالباقیه ص 152

    • بدون نام

      خاک بر سر ریحانه آبروی ترکا رو بردی عقده ای بی مصرف کل جهان کوروش رو ستایش میکنن بعد تو بی مصرف این عقیده رو داری

    • دنیلا

      کوروش؟! خیلی وقته طبق مستندها مشخص شده که کوروش اصلأ پادشاه مهمی نبوده, چون حتی یک اسم ازش در آثار هیچ شاعر و نویسنده ی ایرانی از قبیل حافظ و سعدی و مولانا و فردوسی و...وجود نداره, کوروش از زمان شاه به اینور تو مغز ما ایرانی ها فرو کردن چون کوروش خوش خدمتی بزرگی به یهودیها کرده بوده, چقدر ما ایرانی ها ساده ایم, همینکه از پادشاهان اصیلمون چسبیدیم به کوروش نهایت سادگی و آکبند بودنمون رو میرسونه

    • بدون نام

      من عاشق ودوستدار اهل بیتم ودوستدار کوروش کبیر

    • بدون نام

      درود بر کوروش بزرگ، شاه شاهان.
      عادل ترین شاه جهان.

    • کینگ

      درود بر کوروش بزرگ

      پاسخ ها

      • نازنین زهرا

        سلام بر ذالقریین که همان پیامبر کوروش است افتخار میکنم به کوروش که نه ترک بود نه لر بود نه کرد. مثل همه بزرگان دیگر عرب بود

    • بدون نام

      درود بر خداوندگار تاریخ کوروش بزرگ

    • مینا

      کوروش یک بزرگمرد دورگه ی پارس و ماد بوده ...اینکه بعضی افراد بیگانه اون رو نفی میکنن تغییری در علاقه و احترام ما نسبت به او ایجاد نمی کنه ...این عشق و افتخار میراث زیبایی برای فرزندان ما هم خواهد بود !

    • ذ...،

      ریحانه خانم نظر شما از جهالت و بی سوادی و نخواندن تاریخه انخست من خودم ایرانیم و سپس زبانم ترکه شما کمی فکزجر کنید و اگر خودتونو ترک قلم داد میکنید پس بیخود میکنید که از وازه های پارسی استفاده میکنید مثل آذر بایجان این جمله کجاش ترکه ترکها اقوامی بودند که اصالتا نژاد زرد از ترکستان آین امروزی به واسطه وحشیگری مه داشتن به قفقاز رسیدن و دامدار و کپر نشین بود قبل از اینه به این سرزمین برسن سکنا نبودند و در اسیای صغیر ترکیه امروز سکنا گزیدن پس اگر شما تخت اسعمار یک گروه وحشی قرار بگیری و به زور زبانتو ازت بگیرند بگن تو باید به زبان عربی باید خرف بزنی و زبان رسمی دولت وحشی ان زمانه شما الان باید میکفتی من عربم؟ مگر مصریها عربن مگر سوریه ای ها عربن بیسواد اونها زبانشون عربه ولی نژادشون سامیه مگر لبنانیا عربن تحت ازمایشهایی مه در ۴۰ سال پیش یک المانی نژاد شناس انجام داده بود ۷۰ درصد مردم لبنان ایرانی تبارن دیکه حوصله روشنکریتو ندارم تو زبانت ترک ولی نژاد آریایی پس الان اردوغان آریایی نخیر به چهرش نگاه کن تازه اصلاخ نژاد شدن بازم به چینی میخوره قیافش

    • ذ...،

      بیسواد پس ما فارسها باید بگیم ستارخان ایرانی نیست آون ترکه بابا حیون زبان با نژاد فرق داره ای خدا که اینا این فرقو میفهمند

    • علیرضا

      راست،میگه،اون،رهبر،انسانیت،بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج