۲۶۰۲۲۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پارلمان اروپا به نفع اسنودن رای داد

اکثریت پارلمان اروپا به نفع مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا رای داده و خواستار لغو اتهامات علیه وی شدند.

خبرگزاری ایسنا: اکثریت پارلمان اروپا به نفع مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا رای داده و خواستار لغو اتهامات علیه وی شدند.

ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا پس از این رای گیری، این اقدام را تغییر دهنده بازی دانسته و از آن به عنوان فرصتی برای گام برداشتن به سمت جلو یاد کرده است.

پارلمان اروپا در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: نمایندگان این پارلمان به کشورهای عضو اتحادیه اروپا تاکید کرده‌اند تا هرگونه اتهام ارتکاب جرم علیه ادوارد اسنودن جوان را لغو کرده، وی را مورد حمایت قرار دهند و از استرداد یا انتقال مخفیانه وی توسط یک کشور ثالث جلوگیری کنند و موقعیتش را به عنوان یک افشاگر و مدافع حقوق بشر بین‌المللی به رسمیت بشناسند.

اگرچه این رای گیری با ۲۸۵ رای موافق و ۲۸۱ رای مخالف صورت گرفت اما خود یک پیروزی برای این افشاگر جوان محسوب می‌شود.

این مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در توییتر خود نوشت: اگرچه این رای گیری ضربه‌ای بر پیکره سیاست آمریکا محسوب نمیشود اما دستی از سوی دوستان است که به سوی من دراز شده است. این فرصتی برای گام برداشتن به سوی جلوست.

وی به خبرگزاری اینترفاکس گفت: قطعنامه اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شدن اولویتهای من برای بشر و دفاع از حقوق مردم است.

پارلمان اروپا به صورت کامل افشاگری‌های اسنودن را مورد مطالعه قرار داده و در مارس ۲۰۱۴ قطعنامه ای را برای حفاظت از داده‌های شخصی شهروندان اتحادیه اروپا تصویب کرد.

نمایندگان پارلمان اروپا بابت عدم انجام اقدامات مناسب برای جلوگیری از جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا و سایر آژانس‌های اطلاعاتی ابراز نارضایتی کردند.

آنها همچنین در این بیانیه آورده‌اند: حقوق بنیادین شهروندان اتحادیه اروپا همچنان در خطر است و تا کنون کار زیادی برای حفاظت کامل از آنها صورت نگرفته است.

نمایندگان پارلمان اروپا همچنین از نهادهای این اتحادیه خواستند تا استراتژی‌هایی را که به افزایش سطح استقلال فناوری‌ها، بهبود وضعیت حریم خصوصی آنلاین، دموکراتیک شدن کنترل بر فعالیتهای اطلاعاتی و ایجاد اعتمادسازی مجدد با اتحادیه اروپا می‌شود گسترش داده و مورد ارزیابی قرار دهند.

مساله حفاظت از حریم خصوصی افراد از ۲۰۱۳ و زمانی در مرکز توجه قرار گرفت که ادوارد اسنودن برنامه‌های جاسوسی گسترده آژانس امنیت ملی آمریکا از شهروندان این کشور، مقام‌های عالی رتبه آمریکایی و سایر کشورها را افشا کرد و از ترس دستگیری پناهنده روسیه شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج