۲۶۰۲۷۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

تغییر لحن غرب درباره نقش اسد در سوریه

شبکه تلویزیونی الجزیره از ملایم‌تر شدن لحن کشورهای غربی درخصوص نقش رئیس‌جمهور سوریه در آینده این کشور خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان: شبکه تلویزیونی الجزیره از ملایم‌تر شدن لحن کشورهای غربی درخصوص نقش رئیس‌جمهور سوریه در آینده این کشور خبر داد.

کشورهای غربی، لحن خود را درباره نقش «بشار اسد،» رئیس‌جمهور سوریه، در آینده این کشور تغییر داده اند. از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱، بیش از دویست و پنجاه هزار نفر کشته شده اند. اکنون دیپلمات هایی از همه گروه های مهم منطقه به جز نیروهای درگیر در سوریه، برای گفتگو درباره بحران این کشور، به شهر وین آمده اند.

نشست مقدماتی هنوز ادامه دارد. این مهم است که ایرانی ها برای نخستین بار اینجا هستند و در گفتگوها شرکت دارند. نکته دیگر اینکه نمایندگان ایران و عربستان در یک اتاق حضور دارند و برای دستیابی به نوعی مصالحه سیاسی و برون‌رفت از جنگ داخلی سوریه با یکدیگر مذاکره می‌کنند.


فیلیپ هموند وزیر امور خارجه انگلیس، در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:« ما از صبح امروز اینجا گردهم آمده ایم تا ببینیم آیا امکان پر کردن شکاف ها بین موضع ایران و روسیه از یک سو و موضع اکثر دیگر کشورهایی که نمایندگان خود را فرستاده اند، وجود دارد یا خیر. هدف این بحث ها، کاوش است تا ببینیم آیا برای حرکت به جلو و ایجاد فرآیندی که بتواند به رنج و کشتارها در سوریه خاتمه دهد، راهی وجود دارد یا خیر». اظهارات هموند از خوش بینی توأم با محافظه کاری شدید حکایت داشت.

سطح انتظارات بسیار پایین است، زیرا گرد آوردن همه گروه ها و یافتن وجه مشترک برای فیصله دادن به بحران سوریه، دشوار است. نکته جالب دیگر در روزهای اخیر و پیش از آغاز مذاکرات این است که به نظر می‌رسد درباره آینده احتمالی بشار اسد در سوریه، لحن ها اندکی ملایم تر شده است. کشورهای غربی مانند فرانسه و آمریکا نیز اشاره کردند ممکن است بتوانند حضور بشار اسد را در هر گونه روند انتقال قدرت سیاسی در سوریه تحمل کنند.

البته این مسئله در گذشته، خط قرمز محسوب می شد؛ آمریکا، فرانسه و بسیاری از دیگر کشورها نیز اعلام کرده بودند هرگز به بشار اسد چنین اجازه ای نمی دهند. البته از سوی دیگر، روسیه و ایران به عنوان حامیان اصلی بشار اسد، علاقه دارند که او بخشی از روند انتقال قدرت سیاسی باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج