۲۶۰۳۵۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

بحران آب به استان‌های پر آب رسید

معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو آمار چاه‌های غیر مجاز را ۳۰۰ هزارحلقه چاه دانست و گفت: این تعداد باعث برداشت بیش از حد آب از سفره‌های زیر زمینی شده است.

خبرگزاری تسنیم: معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو آمار چاه‌های غیر مجاز را ۳۰۰ هزارحلقه چاه دانست و گفت: این تعداد باعث برداشت بیش از حد آب از سفره‌های زیر زمینی شده است.

رحیم میدانی در درمیان اظهار داشت: حدود ۶ میلیارد مترمکعب آب در کل کشور بیش از توان سفره‌های آب زیر زمینی در سطح کشور برداشت می‌شود.

وی گفت: همین مسئله باعث شده که به طور تخمینی ۱۱۰میلیارد متر مکعب از ذخایر استراتژیک استفاده و سفره‌های آب زیر زمینی خالی شود که این مسئله تبعات کیفی زیادی به دنبال دارد.

معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو افزود: منابع آب زیرزمینی در تأمین آب بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و شرب کشور سهم موثر و عمده‌ای دارد و تمدن و حیات بخش وسیعی از کشور به آن وابسته است.

میدانی با بیان اینکه در وضعیت کنونی سهم آب‌های زیرزمینی در تأمین آب کشور بالغ بر ۵۵ درصد نسبت به کل منابع آب است، بیان کرد: بیشتر نقاط ایران با کمبود آب مواجه است و حتی در برخی استان‌های پرآب نیز مشکل آب وجود دارد.

معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو از طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی به عنوان یک طرح ملی در کشور خبر داد و افزود: در سال ۹۴ به میزان ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار و برای سال آینده ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح در کشور در نظر گرفته شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج