جاباما
۲۶۰۳۸۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مراحل اخذ گواهینامه در نقاط مختلف دنیا

هیچ استاندارد هماهنگی برای گرفتن گواهینامه دنیا وجود ندارد و روش‌های آزمون و مهارت‌های موردنیاز در رانندگی می‌توانند در کشورهای مختلف، بسیار متفاوت باشند.

وب‌سایت پدال: هیچ استاندارد هماهنگی برای گرفتن گواهینامه دنیا وجود ندارد و روش‌های آزمون و مهارت‌های موردنیاز در رانندگی می‌توانند در کشورهای مختلف، بسیار متفاوت باشند. در ادامه خواهیم دید که این تفاوت به چه اندازه می‌تواند باشد.

مراحل اخذ گواهینامه در نقاط مختلف دنیا

۰

تعداد تست‌هایی که یک راننده جدید در مکزیکوسیتی، پایتخت مکزیک برای اخذ گواهینامه بایستی انجام دهد؛ روندی که تا اخیراً ادامه داشته است. تنها یک اعلام شفاهی از داشتن مهارت رانندگی برای این منظور کافی بوده است.

مراحل اخذ گواهینامه در نقاط مختلف دنیا


10

تعداد سؤالات کتبی که افراد در مصر باید برای گرفتن گواهینامه پاسخ دهند. پس از نمایش توانایی‌شان در پارک و راندن خودرو به جلو و عقب در یک مسیر چالش‌برانگیز S شکل، این گواهینامه به آنها تعلق می‌گیرد.

مراحل اخذ گواهینامه در نقاط مختلف دنیا


15

سال‌های معتبر بودن یک گواهینامه رانندگی در فنلاند. برای به‌دست آوردن این گواهینامه، شما باید دستورالعمل‌های نگهداری خودرو و همین طور رانندگی در مسیرهای لغزنده را بلد باشید.

همچنین دستورالعمل‌های رانندگی در هنگام شب نیز ضروری است؛ چرا که خورشید در زمستان از حدود ساعت ۳ بعدازظهر غروب می‌کند.

مراحل اخذ گواهینامه در نقاط مختلف دنیا


20

تعداد امتیازات گواهینامه یک راننده جدید در ایتالیا. اگر کسی امتیازات خود را با تخلفات چندگانه مانند سرعت گرفتن و استفاده از گوشی موبایل، از دست بدهد، باید دوباره در امتحان رانندگی شرکت کند.

مراحل اخذ گواهینامه در نقاط مختلف دنیا


4

سطوح گواهینامه رانندگی دارای مجوّز در کره شمالی. این در حالی است که مالکیت خصوصی خودرو ممنوع است. رانندگان دارای گواهینامه که معمولاً از طبقه ثروتمند هستند، بیشتر به عنوان راننده مقامات دولتی کار می‌کنند.

مراحل اخذ گواهینامه در نقاط مختلف دنیا


14

سن نوجوانانی که در ایالت داکوتای جنوبی در امریکا می‌توانند یک گواهینامه محدود رانندگی داشته باشند و در این حالت، با اجازه پدر و مادر یا سرپرست خود می‌‌توانند بین ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب تردد کنند.

مراحل اخذ گواهینامه در نقاط مختلف دنیا


30

تعداد روزهایی که یک شرکت‌کننده در دوره آموزشی در هندوستان می‌تواند پس از یک تست ساده و ابتدایی، یک گواهینامه وسیله نقلیه سبک دریافت کند.

مراحل اخذ گواهینامه در نقاط مختلف دنیا


62

محدودیت سرعت (مایل بر ساعت) برای رانندگان تازه‌کار در جنوب استرالیا، فارغ از محدودیتی که در جاده‌ها درنظر گرفته شده است.

همچنین رانندگان جدید زیر ۲۵ سال نمی‌توانند با خودرویی رانندگی کنند که تعداد سیلندرهای آن ۸ و یا بیشتر باشد، یا اینکه تغییراتی در آن صورت گرفته و یا اینکه القای اجباری (توربو یا سوپرشارژر) داشته باشد. البته توربو-دیزل‌ها در این میان، یک استثنا هستند.

مراحل اخذ گواهینامه در نقاط مختلف دنیا


100

تعداد سؤال‌هایی که متقاضیان در چین باید در عرض ۴۵ دقیقه به آنها پاسخ دهند. حداقل ۹۰ پاسخ باید صحیح باشد و این در حالی است که وزارت امنیت داخلی چین هیچ‌گونه نمونه‌سؤالی برای تمرین در اختیار قرار نمی‌دهد.

رویکرد این وزارتخانه این است که «افراد باید قوانین ترافیکی را یاد بگیرند و بیشتر از آن که به فکر حفظ کردن جواب‌ها باشند، منظور این قوانین را درک کنند».

مراحل اخذ گواهینامه در نقاط مختلف دنیا

«رانندگی یک امتیاز ویژه است، نه یک حق غیر قابل انتقال»

این چیزی است که راهنماهای رانندگی در دبیرستان‌های امریکا می‌گویند، ولی آیا جایی در دنیا هم داریم که رانندگی قشری از جامعه را در آن منع کرده باشند؟

در عربستان سعودی، خانم‌ها نمی‌توانند رانندگی کنند. افغانستان اعطای گواهینامه رانندگی به زنان را درنظر گرفته است، ولی چیز بسیار نادری است و مردان سعی می‌کنند آنها را از جاده‌ها خارج کنند. همچنین به دلیل ویژگی‌های فرهنگی در سودان و مراکش، رانندگان زن در این کشورها بسیار کم هستند.

مراحل اخذ گواهینامه در نقاط مختلف دنیا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج