۲۶۰۴۰۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

جنجال مرگ نوزاد تاجیک در روسیه

رئیس جمهوری تاجیکستان از نخست وزیر روسیه خواسته است که مرگ مرموز یک نوزاد تاجیک در شهر سن پیترزبورگ به طور منصفانه تحقیق شود و عاملان احتمالی این حادثه به مجازات برسند.

فرارو: رئیس جمهوری تاجیکستان از نخست وزیر روسیه خواسته است که مرگ مرموز یک نوزاد تاجیک در شهر سن پیترزبورگ به طور منصفانه تحقیق شود و عاملان احتمالی این حادثه به مجازات برسند.

سایت رسمی ریاست جمهوری تاجیکستان می نویسد امامعلی رحمان و دمیتری مدودف ابراز اطمینان کرده اند که "کردار کارمندان" نهادهای دخیل در روسیه که باعث مرگ عمرعلی نظراف، نوزاد تاجیک، شد، به طور منصفانه تحقیق شود و "عاملان این حادثه ننگین جزای سزاوار ‌گیرند."

رحمان همچنین ابراز امیدواری کرده که تلاشهای "بعضی حلقه های منفعت‌دار" در این ماجرا برای لطمه زدن به روابط دوشنبه و مسکو خنثی ‌شود.

جنجال مرگ نوزاد تاجیک در روسیه

در مقابل، مدودف گفته که خود او شخصا بر جریان تحقیق این "حادثه ننگ آور" نظارت می کند. دفتر مطبوعاتی نخست وزیر روسیه نیز این خبر را تایید کرده است.

دیدار رحمان و مدودف روز جمعه ۸ آبان (۳۰ اکتبر) در حاشیه نشست نخست وزیران جرگه کشورهای مشترک المنافع در شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان، برگزار شد.

عمرعلی نظرف، نوزاد پنج ماهه تاجیک شب ۱۴ اکتبر، در یک مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست در شهر سن‌پترزبورگ جان خود را از دست داد. پلیس مادر او، زرینه یونسوا را روز ۱۳ اکتبر به ظن نقض مقررات اقامت در روسیه بازداشت کرده بود. این واقعه به واکنش‌های تندی در افکار عمومی دو کشور دامن زده است.

برخی از شخصیتهای اجتماعی معروف در روسیه، مانند بوریس ویشنوسکی، عضو مجلس شهر سن پیترزبورگ، ماکسیم شوچنکو، روزنامه‌نگار معروف، و بوریس آلتوشر، رئیس سازمان حقوق بشر "حق کودک"، مرگ این نوزاد تاجیک در پی جدا کردن او از مادرش توسط پلیس را محکوم کرده اند. اما این نخستین اظهار نظر رهبران دو کشور در سطوح رئیس جمهور و نخست‌وزیر در باره این رویداد است.

پیشتر دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، گفته بود که ولادیمیر پوتین نیز از این قضیه آگاه است، ولی "نیازی نیست" بر جریان تحقیق آن نظارت کند. پلیس روسیه گفته است که رفتار ماموران با این کودک "مطابق استاندارد" بوده است.

دو روز پیش شماری از تاجیکان مقیم آمریکا در برابر کنسولگری روسیه در نیویورک تجمع کردند. گروهی از زنان روس به نشان همدردی با خانواده نوزاد در نزد سفارت تاجیکستان در مسکو گل و شمع گذاشته اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج