جاباما
۲۶۰۴۳۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

تذکر جدی ظریف به کری درباره بشار اسد

معاون وزیر خارجه در خصوص انتشار اخباری مبنی بر موافقت کشورها برای کناره گیری اسد از قدرت نیز گفت: چنین چیزی اتفاق نیفتاد و بلافاصله پس از انتشار این خبر، وزیر خارجه کشورمان همتای آمریکایی خود را مورد خطاب قرار داده و گفت که چنین خبر نادرستی منتشر شده و ما طرح این موضوعات را تایید نمی‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه کشورمان در خصوص نشست وین ۲ با بیان اینکه شرکت کنندگان توانستند روی یک متن اولیه ۹ بندی به توافق برسند، گفت: برخی کشورها از آغاز نشست تلاش کردند تا روی طرحی که مد نظر آمریکا بود، کار کنند و در عین حال طرح روسیه هم پیشنهاد شده بود.

وی افزود: برای جمهوری اسلامی در بررسی اولیه روشن شد که طرح روسیه به دیدگاه‌های ایران نزدیک است، اما بیانیه و مفاد آن به طور دقیق مورد توجه قرار گرفت.

معاون وزیر خارجه اولین نتیجه را توجه به اصول مهم از جمله حفظ حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی در سوریه خواند و گفت: با چانه زنی فراوان به این رسیدیم که صرفاً مردم سوریه باید آینده خودشان را تعیین کنند و برای آن تصمیم بگیرند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: برخی کشورها زمانبندی برای کناره گیری اسد از قدرت را نیز در دستور کار داشتند که با تلاش‌های انجام گرفته اولاً جدول زمانبندی برای کناره گیری اسد از قدرت لحاظ نشده و دوم اینکه به طور کلی اصل این موضوع نیز با تأکید بر اینکه مردم سوریه باید برای آینده خود تصمیم بگیرند، مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: مبارزه با تروریسم و تشکیل روند سیاسی، خروجی این نشست بود که در بیانیه پایانی آمد.

معاون وزیر خارجه همچنین در خصوص انتشار اخباری مبنی بر موافقت کشورها برای کناره گیری اسد از قدرت نیز گفت: چنین چیزی اتفاق نیفتاد و بلافاصله پس از انتشار این خبر، وزیر خارجه کشورمان همتای آمریکایی خود را مورد خطاب قرار داده و گفت که چنین خبر نادرستی منتشر شده و ما طرح این موضوعات را تایید نمی‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم کسانی با سوء استفاده از موضوعات درون جلسه چنین اخبار کذبی را منتشر کنند. برخی از شرکت کنندگان همه تلاش خود را کردند تا در یک دوره زمانی مشخص تعیین کنند که بشار اسد برود اما با چانه زنی فراوان این موضوع از دستور کار خارج شد.

امیرعبداللهیان در خصوص مذاکرات درباره برجام نیز گفت: همزمان با سفری که بنده و ظریف برای شرکت در نشست یافتن راهکار سیاسی درباره سوریه به وین داشتیم، از فرصت استفاده شده و در چارچوب مباحث مربوط به اجرای برجام عراقچی و تیم همراهش مذاکراتی را با تیم آمریکایی و اتحادیه اروپا داشتند. ظریف گفت‌وگوهایی با کری داشت که صرفاً در چارچوب برجام بود و هیچ گفت‌وگوی دو جانبه‌ای بین وزرای خارجه و هیأت‌های دو کشور در خصوص مسائل منطقه صورت نگرفت و بحث در خصوص مسائل منطقه‌ صرفاً در چارچوب نشست چند جانبه‌ای که برگزار شد، دنبال شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج