۲۶۰۴۳۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مرفاوی: دربی قشنگی بود

سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال معتقد است که اگر دروازه‌بان این تیم در اواخر بازی با پرسپولیس خودش را زمین نمی‌انداخت، شاید استقلال می‌توانست برنده شود.

خبرگزاری تسنیم: صمد مرفاوی در خصوص عملکرد دو تیم استقلال و پرسپولیس در دربی هشتادویکم تهران اظهار داشت: دربی خوبی بود و از ابتدا که بازی با حملات استقلال شروع شد، مشخص بود هر دو تیم به فکر این هستند که روی دروازه یکدیگر خلق موقعیت کنند. بعد از ۱۰ دقیقه اول که استقلال خوب بازی کرد، پرسپولیس خوب بود و به سمت دروازه استقلال هجوم برد که بازیکنان این تیم مانند حریف در خلق موقعیت موفق بودند.

وی افزود: از این نوع بازی کردن دو تیم مشخص بود می‌خواستند خیلی سریع به دروازه یکدیگر برسند و از همین‌رو هم استقلال و هم پرسپولیس موقعیت‌های خوبی در نیمه اول داشتند و این موقعیت‌ها را از دست دادند. چون دربی بازی مهمی است، اهمیت زیادی دارد که در آن بازیکنان از موقعیت‌ها استفاده کرده و به گل برسند. در نیمه دوم استقلال این کار را کرد و از اولین موقعیتش به گل رسید.

سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه تفکر دو تیم در این بازی ارسال از جناحین بود، خاطرنشان کرد: تاکتیک ارسال از جناحین را پرسپولیس به‌خوبی انجام داد، اما این استقلال بود که از این تاکتیک به گل رسید. سرمربی استقلال بعد از گلی که به ثمر رساند، تعویضی انجام داد که یعقوب کریمی را با وجود عملکرد خوبش بیرون کشید و محمدرضا خرسندنیا را که یک هافبک دفاعی است، به بازی آورد. این تعویض برای این بود که استقلال کمربند میانی‌اش را محکم‌تر کند و به نوعی این تیم محتاط‌تر عمل کرد. استقلالی‌ها قصد داشتند قدرت توپ‌گیری خود را بالاتر ببرند، اما پرسپولیس با بیرون بردن یک هافبک دفاعی و اضافه کردن یک مهاجم، رو به بازی مستقیم آورد تا هافبک‌های استقلال را از بازی خارج کند.

مرفاوی ادامه داد: در فوتبال طبیعی است وقتی یک مربی حالت دفاعی می‌گیرد، مربی دیگر مهاجم اضافه کند. در میانه زمین بازی فیزیکی شده بود و به این شکل کار برای پرسپولیس سخت شد. آنها به این شکل برای چرخش توپ و بازی‌سازی مشکل داشتند و رو به بازی مستقیم آوردند که تاکتیک خوبی بود، اما همراه با احساسات شد. بعد از حملات زیادی که پرسپولیس از این روش داشت، استقلال به مدافعان خود هم اضافه کرد و در مقابل مهاجم بیرون کشید تا جلوی بازی مستقیم پرسپولیس را بگیرد که متأسفانه نشد.

وی با اشاره به گلی که پرسپولیس در وقت اضافه دربی هشتادویکم زد، گفت: رحمتی اگر خودش را زمین نمی‌انداخت بهتر بود و استقلال می‌توانست وقت‌های اضافه را کنترل کند و بازی را به پایان برساند، اما وقت‌های اضافه بیشتر شد و فشار پرسپولیس هم زیاد بود. البته نمی‌توان گفت که ضربه‌ای که رحمتی خورد آرام بود یا محکم و شاید مصدومیتش جدی بود. با این حال داور وقت اضافه را بیشتر کرد و نمی‌توان به این مسئله خرده گرفت، چراکه در فوتبال باید تا ثانیه آخر جنگید.

سرمربی پیشین استقلال تأکید کرد: شما باید تا آخر، بازی خودتان را انجام بدهید و این شرایطی بود که برای پرسپولیسی‌ها رقم خورد و آنها به گل رسیدند. در مجموع بازی خوبی بود و هر دو تیم برای گل زدن تلاش زیادی کردند و این باعث شد دربی قشنگی را ببینیم. تماشاگران هم از بازی لذت بردند، با اینکه دربی مساوی شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج