۲۶۰۴۶۸
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

روایت خواندنی نویسنده آمریکایی از ایران

سفر و گشت و گذار همیشه خوب است، اما اینکه کشورت را از نگاه یک خارجی ببینی، هیجان‌انگیز است، در این گزارش ایران را از نگاه یک نویسنده امریکایی می‌بینیم.

وبسایت مجله مهر- شراره داودی: سفر و گشت و گذار همیشه خوب است، اما اینکه کشورت را از نگاه یک خارجی ببینی، هیجان‌انگیز است، در این گزارش ایران را از نگاه یک نویسنده امریکایی می‌بینیم.

روایت خواندنی نویسنده آمریکایی از ایران

استفان کینرز، نویسنده و روزنامه نگار اهل ایالات متحده امریکاست، او که در گذشته با روزنامه نیویورک تایمز همکاری می‌کرده است، گزارش‌های مختلفی از بیش از ۵۰ کشور دنیا دارد و چندین عنوان کتاب نیز منتشر کرده است. کینزر چندین بار به ایران سفر کرده و در هر بار سفر یادداشت‌هایی را درباره ایران نوشته است.او این بار از ۷ تا ۲۱ ماه می (۱۸ اردیبهشت تا یک خرداد ۹۴) به ایران آمده و سفرنامه هیجان انگیزی از روزهای سفرش منتشر کرده است که در زیر می‌خوانید.

روایت خواندنی نویسنده آمریکایی از ایران

پنجشنبه؛ ۷ می

آغاز سفر از امریکا به سمت تهران

جمعه؛ ۸ می

در تهران هستم و به سمت هتل بین‌المللی لاله می روم. امروز در هتل می‌مانم.

شنبه؛ ۹ می- تهران

یک روز کامل از هوای آفتابی تهران و ساختمان‌ها و موزه‌های آن لذت می‌برم. به تماشای موزه باستان شناسی می‌روم و مجسمه شیر بالدارسنگی را می‌بینم. موزه سرامیک و هنرهای معاصر مقصدهای بعدی‌ام هستند.

یکشنبه؛ ۱۰ می- تهران

امروز موزه رضا عباسی را می‌بینم که در آن مجموعه فوق العاده‌ای از مینیاتورهای فارسی نگهداری می‌شود. همچنین موزه جواهرات را که در زیر زمین بانک ملی ایران قرار دارد می‌بینم، در این‌جا توانستم بزرگترین الماس جدا نشده دنیا و تخت طاووس را ببینم.

دوشنبه؛ ۱۱ می- تهران

امروز به دیدن خانه امام خمینی در شمال تهران رفتم و به من اجازه دادند نگاهی به داخل آن بیندازم. بعد از آن نهار ایرانی در منطقه شلوغ و پر رفت و آمد خوردم و به دیدن ظهیر الدوله رفتم. در نزدیکی تجریش خانه و موزه دکتر حسابی بود که ساعتی را هم آن‌جا گذراندم و از نوشیدن چای لذت بردم.

سه‌شنبه؛ ۱۲ می- تبریز

به سمت تبریز، پایتخت آذربایجان شرقی پرواز کردم. تبریز تا همین اواخر دومین شهر در ایران بود. در این‌جا به دیدن مسجد کبود رفتم، جایی که ترکیبی از شاهکار کاشی کاری‌های تزئینی در ایران است. مقصد بعدی‌ام باغ شاه گلی یا دریاچه سلطنتی است، این‌جا جای مناسبی برای پیک‌نیک‌های تابستانی و اجرای موسیقی است. البته در این‌جا از قنات‌ها برای آبیاری استفاده می‌کنند که سیستم فوق‌العاده‌ای به جای استفاده از آبیاری‌های سنتی است و برای مکان‌های بزرگ روش مناسبی است. در پایان روز هم در بازار افسانه‌ای تبریز که مخصوص طلا و جواهر بود، گشتی زدم.

چهارشنبه؛ ۱۳ می- تبریز

امروز در یک سفر تفریحی به سنت استاپوس که قدمتش به قرن ۷ میلادی بر می‌گردد، رفتم. این صومعه در میراث جهانی یونسکو نیز ثبت جهانی شده است و در حاشیه جنوب غربی منطقه ارمنی‌نشین‌ها واقع شده است. این کلیسا و سنت تاديوس از بقایای باقی مانده فرهنگ گذشته این منطقه است. بعد از ظهر به تبریز برگشتم و شام را در هتل بودم.

پنجشنبه؛ ۱۴ می- شیراز

امروز صبح، در گردشی هیجان انگیز به روستای کندوان رفتم. جایی که مردم آن خانه‌هایشان را در داخل کوه و میان سنگ‌ها ساخته‌اند و البته هنوز هم در آن‌ها زندگی می‌کنند. ظهر به تبریز برگشتم و عصر به سمت شیراز رفتم. شب را در هتل هما ماندم.

جمعه؛ ۱۵ می- شیراز

یک روز کامل را برای دیدن پرسپولیس، کاخ باستانی و تشریفاتی هخامنشیان گذاشتم که یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی جهان به حساب می‌آید. این امپراطوری وسیع توسط داریوش ساخته شده و حجاری‌ها و نقوش برجسته زیبایی را می‌توان در آن دید. بعد از نهار به دیدن نقش رستم که شامل مقبره حک شده‌ای از چهار پادشاه هخامنشی می‌شود، رفتیم.

شنبه؛ ۱۶ می- شیراز

امروز صبح در شیراز گشتم و به دیدن حافظیه رفتم، سنگ قبر مرمرین که یک شعر طولانی از حافظ بر روی آن دیده می‌شد. موزه فارس مقصد بعدی‌ام بود، یک ساختمان هشت ضلعی که که کریم‌خان زند در آن زندگی می‌کرده است. بعد از نهار با ماشین به سمت یزد راه افتادم که در راه از باغ‌های پسته می‌گذشت و شام و شب را در هتل باغ مشیر گذراندم.

یکشنبه؛ ۱۷ می- یزد

در یزر مهمان فرماندار سابق شهرستان بودم تا بیشتر درباره معماری ایرانی و سنتی و طراحی‌های شهر یاد بگیرم. در این مدت در یک تور پیاده روی که از خیابان‌های قدیمی شهر می‌گذشت شرکت کردم. همچنین به دیدن روستای تفت رفتیم که در آن هنوز تعداد زیادی از زرتشتیان زندگی می‌کنند. البته برج زرتشتیان را هم دیدم که درروزگاران خیلی قدیم مرده‌ها را در بالاترین نقطه برج رها می‌کردند تا خوراک پرندگان شوند.

دوشنبه؛ ۱۸می- اصفهان

امروز صبح به سمت نائین حرکت کردیم که مرکز تجارتی مهمی به حساب می‌آید. اینجا به دلیل فرش‌هایش معروف است، البته مسجدی که در اوایل دوره اسلامی نیز در این منطقه ساخته شده، از دیگر دلایل شهرت این شهر است. بعد از آن به دیدن خانه‌ای خصوصی رفتم که برخی از کنده‌کاری‌هایش به قرن ۱۷ برمی‌گشت. پس از یک نهار عالی به اصفهان رفتم و در کاروان‌سرای عباسی استراحت کردم.

سه شنبه؛ ۱۹ می- اصفهان

شاید بتوان اصفهان را زیباترین شهر ایران معرفی کرد. بیشترین جذابیت این شهر برای دیگرانی که از کشورهای مختلف می‌آیند، میدان نقش‌جهان است. بعد از نهار تمام وقتم را در بازار اصفهان گذراندم و درباره صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران چیزهای زیادی را یاد گرفتم.

چهارشنبه؛ ۲۰ می- اصفهان

امروز به زاینده رود رفتم و از پل‌های جذاب و هیجان‌انگیز آن دیدن کردم. تمام عصر را هم در مسجد‌های میدان و کاخ چهلستون گذراندم.

پنجشنبه؛ ۲۱ می- اصفهان

امروز از اصفهان به سمت امریکا برگشتم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج