جاباما
۲۶۰۵۴۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

رای دادگاه به نفع «پولانسکی» صادر شد

دادگاه لهستان با صدور رای خود اعلام کرد: «رون پولانسکی» کارگردان سرشناس را، به آمریکا تحویل نمی‌دهد.

خبرگزاری ایسنا: دادگاه لهستان با صدور رای خود اعلام کرد: «رون پولانسکی» کارگردان سرشناس را، به آمریکا تحویل نمی‌دهد.

رای دادگاه کرکوف لهستان به نفع رومن پولانسکی فیلمساز برنده اسکار صادر شد و او گفت که حالا می‌تواند نفس راحتی بکشد.

البته دولت آمریکا همچنان می‌تواند درخواست تجدید نظر دهد و مشخص نیست سرانجام این پرونده باز به کجا ختم خواهد شد.

رومن پولانسکی لهستانی فرانسوی در سال ۱۹۷۷ دختری ۱۳ ساله را مورد سوء استفاده جنسی قرار داد. پس از شکایت والدین این نوجوان،‌ او در دادگاه حاضر و جرمش را پذیرفت. پولانسکی ۴۲ روز را در زندان سپری کرد و سپس در فوریه ۱۹۷۸ به انگلیس و از آنجا به فرانسه فرار کرد و هرگز به آمریکا بازنگشت.

رای دادگاه به نفع «پولانسکی» صادر شد

وکیل پولانسکی ۸۲ ساله در این‌باره گفت: آمریکایی‌ها یک هفته برای درخواست تجدیدنظر وقت دارند. احتمال آن‌ها این کار را انجام می‌دهند اما ما با وجود سختی کار، به خودمان اعتماد داریم.

وکیل این چهره معروف سینمایی همچنین گفت: آمریکا سال ۲۰۰۹ هم سعی کرد پولانسکی را از سوییس دیپورت کند اما موفق نشد. پولانسکی آن زمان یک سال را در حبس خانگی در آلپ سپری کرد تا دولت سوییس تصمیمش را بگیرد.

به گزارش ایندیپندنت،‌ کارگردان «پیانیست» که خود برای شنیدن حکمش در دادگاه حاضر نشد، پس از شنیدن این خبر گفت: خوشحالم حالا می توانم یک نفس راحت بکشم.

او سپس در کنفرانس خبری شرکت کرد و در پاسخ به نظرش سوالی درباره تحویل دادنش به آمریکا گفت: نمی‌دانم. خسته‌ام. این جریان خیلی از من وقت گرفته. من زمان زیادی را از دست داده‌ام. در سن من، ‌یک سال زمان زیادی است.

او همچنین اذعان داشت که حس شدیدی علیه آمریکا ندارد و ادامه داد: این مساله‌ای تنها در مورد یک دادگاه است؛ دادگاه ۱۰۰ لس‌آنجلس. نمی‌توانی کل یک کشور را به خاطر یک دادگاه سرزنش کنی.

پولانسکی به سبب اتهام آزار جنسی یک دختر ۱۳ ساله به نام «سامانتا گایمر» در سال ۱۹۷۷ در آمریکا محکوم شد اما به فرانسه که شهروند قانونی آن محسوب می‌شود، گریخت و از سال ۱۹۷۸ در پاریس زندگی می‌کند، چرا که فرانسه یکی از معدود کشورهای اروپایی است که مانع استرداد شهروندان خود به آمریکا می‌شود.

این کارگردان سرشناس لهستانی از زمان فرار از ایالات متحده در سال ۱۹۷۸ موفق به کسب یک جایزه اسکار برای فیلم «پیانیست» شده است.

پولانسکی برای ساخت فیلم جدیدش که «یک افسر و یک جاسوس» نام دارد، در خاک کشور زادگاهش لهستان به سر می‌برد و در اوایل سال میلادی نیز در یک جلسه دادگاه در لهستان حضور یافت.

هفته گذشته «یروسلاو کاچینسکی» رهبر حزب قانون و عدالت لهستان که اخیرا در انتخابات این کشور با اکثریت آراء به قدرت رسیده ؛ اعلام کرد که رومن پولانسکی باید از کشور خارج و به کشور آمریکا تحویل داده شود تا به اتهامات وی که به سال‌ها پیش بازمی‌گردد، رسیدگی شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج