جاباما
۲۶۰۶۶۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

برانکو: در دربی اسیر بی‌عدالتی شدیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: نمی‌خواهم بگویم اگر مقابل استقلال می‌باختیم بی‌عدالتی بود بلکه می‌خواهم بگویم در این دیدار اسیر بی‌عدالتی فوتبال شدیم که به پیروزی نرسیدیم.

خبرگزاری تسنیم: برانکو ایوانکوویچ پس از دربی۸۱ پایتخت گفت‌و‌گویی با سایت باشگاه پرسپولیس انجام داد که به شرح زیر است.

دربی تمام شد و اکنون تساوی در لحظات پایانی احساس‌های متفاوتی به وجود آورده است. اینکه پرسپولیس شایسته پیروزی بود، احساس شما بعد از فروکش کردن التهاب اولیه چگونه است؟

همه می‌دانیم که این بازی چه قدر مهم بود. آنچه باعث خوشحالی من شد حضور حدود یکصد هزار تماشاگر بود و اینکه بخش پرسپولیسی ورزشگاه کاملا پر شد و جایی خالی نداشت، این یک نشانه بود. اینکه به چه دلیل اینقدر تیم را تا آخرین لحظه تشویق کردند؟ این یک بازی بزرگ و در سطح آسیا بود. ما برای این دیدار جدا از هیجان مضاعف برای دربی، یک انگیزه مضاعف به خاطر هادی نوروزی داشتیم. یکی از وظایف ما این بود که این هیجان و انگیزه را چگونه به خدمت در آوریم. این اتفاق همیشه در کمین تیم شما قرار دارد که برخلاف جریان بازی یک گل دریافت کنید و بعد برای جبران آن به زحمت بیفتید. نمی‌خواهم بگویم اگر در این بازی می‌باختیم بی‌عدالتی بود بلکه می‌خواهم بگویم در این دیدار اسیر بی‌عدالتی فوتبال شدیم که به پیروزی نرسیدیم.

باید به بازیکنانم تبریک بگویم که متعصبانه جنگیدند، در حالی که چهار روز قبل از دربی، بازی سنگینی داشتیم که خودش یک دربی بود و در این شرایط یک دربی سطح بالا از نظر تکنیکی، تاکتیکی و آمادگی فیزیکی انجام دادیم. ما در نیمه دوم زود گل دریافت کردیم ولی خوشحالم که اجازه ندادیم حریف ما در ضد حملات هم دارای شانس گل باشد. این یک قدم روبه جلو از نظر تاکتیکی بود. از این بابت به توانایی تیم ایمان داشتیم. چنانکه در بازی با صبا امکان داشت و این اعتقاد دیروز تا آخرین لحظه و ثانیه با ما بود.

عالیشاه چرا از جناح چپ به جناح راست آمده بود، آیا او را به عنوان یک مهاجم به کار گرفته بودید یا بازیکن گوش؟

این عادت امید است که طی سال‌ها بازیکن کناری باشد. طبیعی است که گاهی به سمت راست یا چپ باز شود و باید به مرور زمان این رفتار ذاتی اصلاح شود تا در آن پستی که می‌خواهیم به طور کامل کار کند. در مورد عالیشاه، سرعت و قدرتش در نبردهای تک به تک و همچنین باز شدنش به کناره‌ها به ما این فرصت را می‌دهد که در کناره‌ها قدرت بیشتری داشته باشیم. در این میان مشکل ما این است که متاسفانه هر ماه، امید و طارمی را به خاطر حضور در اردوهای تیم ملی از دست می‌دهیم و زمان کافی برای کار و تطبیق‌پذیری بیشتر نداریم تا این روند در زمان طولانی‌تری طی شود.

با توجه به روند هجومی پرسپولیس به نظر می رسد روی ضربات شروع مجدد می توان کار بیشتری انجام داد؟

ما روی ضربات ایستگاهی کار می‌کنیم. اگر شما در تمرینات باشید، می‌بینید این مسئله تمرین می‌شود و بعد از تمرین هم بازیکنان خود روی ضربات تمرین می‌کنند.

پرسپولیس در تمام بازی‌هایش گل زده است اما ما هنوز مشکل گلزنی داریم و نسبت گل‌های زده به موقعیت‌هایی که تیم خلق می‌کند، کم است؟

گلزنان، گلزن متولد می‌شوند. البته ما در تمرینات، شوت به دروازه و گل زدن را تمرین می‌کنیم اما در این بخش نیز به جهت برنامه‌های تیم ملی وقفه داریم و وقتی بازیکنان از اردو بر می‌گردند، هر چهار روز یک بار بازی می‌کنیم. مصدومانی هم داریم و وقت چندانی برای تمرینات انفرادی بازیکنان نداریم. عالیشاه، طارمی، رضاییان و به کرات حیدریه، کمندانی و نوراللهی جمع ما را ترک می‌کنند و به خاطر همین از برنامه‎های جمعی تیم دور می‌مانند.

در مورد مسلمان، آیا هم اکنون از عملکرد او راضی هستید، به ویژه که در ابتدای لیگ حرف و حدیث‌های زیادی در این ارتباط وجود داشت؟

از عملکرد مسلمان راضی هستیم. او هم مثل بقیه تیم، خوب کار کرد. آنچه از او انتظار داشتیم و بلد بود را به خوبی اجرا کرد. او این امکان را فراهم کرد که روی او به عنوان بازیکن فیکس حساب کنیم. او با صبوری که به خرج داد استحقاق این را پیدا کرد که در این بازی به میدان برود و انتظارات را بر آورده کند.

در مصاحبه‌ای از قول مهدی طارمی عنوان شده که دچار مصدومیت بود؟

بله، او مصدوم بود.

آیا از طارمی خواسته بودید در درگیری‌ها شرکت نکند؟

چنین چیزی امکان ندارد. من هیچگاه از بازیکن چنین چیزی نمی‌خواهم. بازیکنی که نتواند کارش را انجام بدهد به زمین نمی‌فرستیم. یا می‌توانید یا نمی‌توانید. من از بازیکنان همیشه می‌خواهم بجنگند و بجنگند و از طارمی هم غیر از این نخواستم.

فکر نمی‌کنید با توجه به قابلیت خاص بنسون در جایگیری‌ها، با حضور او از ابتدای بازی، شانس بیشتری برای استفاده از موقعیت‌ها وجود داشت؟‌

همه اینها نسبی است. بنسون هم نیم ساعت با طارمی بازی کرد. او قطعا در بازی‌ها حضور دارد و جزو بازیکنان استاندارد ما است. ما فقط یک مقدار کمبود تمرکز داشتیم.‌‌ به هر حال دربی است و شرایط خاص خودش را دارد.

اتفاقا در دربی که قرار نیست موقعیت‌ها خیلی زیاد باشد و باید حداکثر استفاده را داشت؟

بازیکنان ما جوان هستند و هیجان روی آنها تاثیر می‌گذارد و تحت تاثیر هیجان، فاکتور اشتباه بیشتر اتفاق می‌افتاد.

همین عدم تمرکز را دلیل دریافت گل می‌دانید؟

در این بخش عملکرد تیم خیلی خوب بود، چون حریف در ضد حملات هم صاحب موقعیت نمی‌شد و متاسفانه تنها شانسی که برای استقلال وجود داشت تبدیل به گل شد اشتباه خط دفاع هم بود.

تعویض نوراللهی در برنامه بود یا مصدومیت دلیل این موضوع شد؟

من هیچوقت روی تعویض‌ها برنامه‌ریزی نمی‌کنم. بلکه شرایط بازی را ارزیابی می‌کنم تا ببینم چه اتفاقی می‌تواند روی دهد. قطعا نوراللهی به دلیل مصدومیت تعویض شد. ضربه شدیدی به مچ پای او خورد. در بین دو نیمه این سوال برای ما وجود داشت که تعویضش کنیم یا نه؟ وقتی گل را دریافت کردیم دیگر نمی‌خواستم بیشتر صبر کنم و تعویض صورت گرفت.

برای بازی با ذوب آهن سوشا مکانی و مهدی طارمی را ندارید، احمد نوراللهی می‌رسد؟

در تمرین امروز این مسئله مشخص می‌شود و من امیدوارم او را برای بازی با ذوب آهن داشته باشیم.

به نظر می‌رسد در چند بازی اخیر، در دقایقی از بازی پرسپولیس با یک مهاجم بازی می‌کند و خیلی نرم تغییر روش داده‌اید؟

بعضی وقت‌ها این احساس بوجود می‌آید و درست می‌گویید. این مسئله وقتی اتفاق می‌افتاد که یکی از مهاجمان عقب می‌کشد. مثلا در مورد امید عالیشاه همانطور که گفتم، وقتی این اتفاق روی می‌دهد، بخشی از عادت او است و با توجه به ارزش‌های فنی که دارد، این روند کم کم تغییر می‌کند.

پرسپولیس در دربی، قبل و بعد از گل با دو شیوه متفاوت بازی کرد. آیا از نظر خود شما این انتقال تاکتیکی توسط بازیکنان به خوبی اجرا می‌شود؟

من راضی بودم. ما روش بازی را از قبل طراحی می‌کنیم. اگر نتیجه منفی باشد، برنامه بعدی را اجرا می‌کنیم. همچنین به این فکر می‌کنیم که در صورت مثبت بودن نتیجه چه کنیم که برتری خود را به حریف دیکته کنیم.

با شروع بازی و روند هجومی تیم، امیدوار بودیم پرسپولیس با کسب پیروزی تا نیم فصل به صدر جدول برسد، حالا شرایط را چگونه می‌بینید؟

من هم این احساس را داشتم که قبل از نیم فصل به بالای جدول برسیم و روی این مساله برنامه داشتیم و هنوز هم داریم. در فوتبال هیچ چیز مشص نیست. همین باعث می‌شود قشنگ‌ترین ورزش دنیا شود. خیلی عالی می‌شد که اختلاف را به ۴ امتیاز برسانیم ولی خیلی هم بدتر می‌شد اگر ختلاف به یازده امتیاز می‌رسید. این اختلاف هفت امتیازی شاید خیلی زیاد به نظر برسد، اما بازی‌های زیادی تا آخر فصل باقی مانده است. اگر این بازی‌های خوب تداوم داشته باشد که دلیلی هم ندارد چنین نباشد، این هفت امتیاز زیاد نیست و با دو، سه پیروزی جبران می‌شود.

پرویز مظلومی به مسئله داوری کنایه زده است که به یک شکلی بازی را به تساوی کشانده‌اند و وقت بازی را طولانی کرده‌اند؟

آیا آقای مظلومی تمام روند بازی و طول ۹۰ دقیقه را تفسیر کرده‌اند یا از کل بازی، فقط به یک دقیقه پایانی پرداخته‌اند؟ داور مسابقه حتی بازی را کوتاه کرد. آیا مظلومی انتظار داشت آن یک دقیقه و ۴۵ ثانیه‌ای که مهدی رحمتی روی زمین خوابیده بود هم جزو وقت اضافه باشد؟! داور می‌توانست ۴۵ ثانیه دیگر را هم به وقت تلف شده، اضافه کند و مطمئن باشید ما برای آن ۴۵ ثانیه و گلزنی در آن زمان هم برنامه داشتیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج