۲۶۰۷۰۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کرار: به قراردادم با استقلال پایبندم

هافبک تیم استقلال می‌گوید: آنهایی که ناجوانمردانه به من هتاکی کردند، برایم ارزشی ندارند.

باشگاه خبرنگاران جوان: هافبک تیم استقلال می‌گوید: آنهایی که ناجوانمردانه به من هتاکی کردند، برایم ارزشی ندارند.

دربی هشتاد و یکم تمام شد و به خاطره‌ها پیوست اما آنچه از شب پیش از دربی در اردوگاه آبی‌ها خبرساز شده بود، سریال تکراری موضع‌گیری جاسم کرار، هافبک عراقی استقلال و مسئولان این باشگاه علیه یکدیگر بود. مقوله‌ای که هنوز هم به پایان نرسیده است اما سران استقلال تصریح کرده‌اند جاسم جایی در این تیم ندارد و حتی به گفته معاون ورزشی باشگاه استقلال " کرار در لیست فروش قرار گرفته "است. برای پیگیری آنچه در ۴۸ ساعت گذشته بر کرار و استقلال گذشته است با مدیر برنامه‌های بازیکن عراقی تماس گرفتیم و اتفاقاً کرار هم کنار او بود تا به سوالات ما پاسخ دهد. ماحصل گفت و گوی خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان با جاسم کرار و طاهر سعیدی، مدیر برنامه‌هایش به شرح ذیل است.

مصاحبه‌ای از کرار در یکی از سایت‌های خبری منتشر شده بود مبنی بر اینکه وی فشار وی افتاده و راهی بیمارستان شده است و به سرنوشت هادی نوروزی دچار می شود . همچنین از وی نقل شده همه بازیکنان استقلال پول گرفته‌اند اما این اتفاق برای وی نیفتاده است. شما این مصاحبه و حرف‌های جاسم را تایید می‌کنید؟

سعیدی: بله! فکر می‌کنم خبرنگاری مقابل در فدراسیون فوتبال با کرار مصاحبه کرد و صحبت‌هایی که از جاسم روی خروجی آن سایت قرار گرفته است، صحت دارد.

ماجرا چیست و چرا در آستانه دربی رابطه کرار و استقلال دوباره تیره و تار می‌شود؟

سعیدی: ظاهراً چهارشنبه از باشگاه به کرار زنگ می‌زنند و به او می‌گویند خبری از پول نیست. جاسم هم بعدازظهر برای تمرین به ورزشگاه آزادی می‌رود و متوجه می‌شود به حساب همه بازیکنان مبالغی واریز شده اما حساب کرار خالی است! مسئولان باشگاه در جواب جاسم می‌گویند فعلاً صبر کن تا شنبه صحبت کنیم! حالا من می‌پرسم مگر کرار چه گناهی کرده جز اینکه مثل هر بازیکنی در هرجای دنیا، مثل هرکسی که شغلی دارد و کاری انجام می‌دهد، حقوقش را می‌خواهد؟

(پس از کمی مکث سعیدی به زبان عربی با کرار صحبت می‌کند و حرف‌های کرار خطاب به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اینگونه ترجمه می‌شود): شما خبرنگاران انسان‌های شریفی هستید و برای اعتلای فوتبال کشور خود تلاش می‌کنید. من، کرار محمد جاسم هم برای موفقیت تیمم می‌جنگم. موفقیت استقلال، سربلندی من است. اگر من را نمی خواهند حق و حقوقم را بدهند بروم و اگر می خواهند باید طبق قرار داد پولم را بدهید و مثل بازیکنان دیگر با من رفتار میشد.

لطفاً از کرار بپرسید زمانی که دقیقه ۹۶ دربی، استقلال برتری خود را از دست داد، چه حالی داشت؟

سعیدی :کرار می‌گوید اصلاً دربی را نگاه نکردم!

خواست قلبی او چیست؟ آیا دوست دارد در استقلال بماند و باز هم از مسئولان باشگاه فرصت می‌خواهد؟

(صدای کرار به زبان عربی پشت خط بلند می‌شود و سعیدی پاسخ او را به فارسی برمی‌گرداند)؛ خدارا شکر همه چیز دارم. خانواده خوب، منزل و خودرو دارم من برای پول اعتراض نکردم و بغضم باز نشد ،من فقط زمانی که خدای نکرده پدر یا مادرم را از دست بدهم و آنها در این جهان نباشند گریه می‌کنم فریاد می زنم ،این حرف‌ها در مورد من و استقلال درست نیست ،لطفاً بس کنید! من نمی‌دانم چرا برخی خبرنگاران ایرانی از قول من دروغ می‌نویسند؟ چرا؟! نمونه‎اش امروز در یکی از روزنامه‌های پرتیراژ ورزشی ایران، مطلبی به دروغ از من نقل شد که آن را تکذیب می‌کنم.

پس به این دلیل است که مصاحبه نمی‌کند؟

(سعیدی به نقل از کرار)؛ بله! متاسفانه برخی همکاران شما به گونه‌ای مطالب را به نقل از من منتشر می‌کنند که وقتی بازهم با من تماس می‌گیرند، مجبور می‌شوم با آن‌ها مصاحبه نکنم. بروید در صفحه اینستاگرام من ببینید چقدر به من فحاشی شده است؟ زشت‌ترین توهین‌ها به نوامیس من! برای چه؟! این الفاظ رکیک سزاوار همان کسانی است که اینچنین به من توهین می‌کنند! آن‌ها خیلی بی‌ارزش‌اند و در شان من نیست که پاسخی به این اهانت‌ها بدهم.

انگار کرار غیر از مسئولان استقلال از برخی دیگر هم حسابی شاکی است؟

(بازهم صدایی گرفته به زبان عربی از کرار و برگردان فارسی سعیدی): بله، آن‌ها قضایا را فقط از دور می‌بینند. درون باشگاه نیستند که ببینند چه به روز من آمده! اگر آنها جای من بودند و برای تیمشان می‌جنگیدند، عرق می‌ریختند، مصدوم می‌شدند و بعد پولی نمی‌گرفتند، چه حسی پیدا می‌کردند؟

و اینکه جاسم چه صحبتی با هواداران استقلال دارد؟

(سعیدی پرسش را مطرح می‌کند و کرار نمی‌گذارد حرفش به پایان برسد. مدیر برنامه‌های بازیکن عراقی استقلال، صحبت‌های کرار را اینگونه ترجمه می‌کند)؛ من صحبت خاصی ندارم. حرف‌هایم را پیش از این با هواداران زده‌ام. هواداران واقعی استقلال را دوست دارم و همیشه در قلب من خواهند ماند. من بازیکن استقلال به حساب می‌آیم و با این تیم قرارداد دارم و خواسته قلبی‌ام باقی ماندن در استقلال است. اما روی صحبت من با کسانی است که ناجوانمردانه به من هتاکی کردند. می‌خواهم به آنها بگویم؛ برای من مهم نیستید و به اندازه یک تار موی خود هم برایتان ارزش قائل نیستم.

خبری هم منتشر شده بود مبنی براینکه کرار از باشگاه به کمیته انضباطی شکایت کرده است، شما (سعیدی) این موضوع را تایید می‌کنید؟

سعیدی: خیر! بروید از کمیته انضباطی استعلام بگیرید. تا این لحظه ما هیچ شکایتی به جایی ارجاع نداده‌ایم. ضمناً نظری جویباری هم مصاحبه‌ای انجام داده و مدعی شده کرار در فهرست فروش باشگاه قرار دارد. او اشتباه می‌کند، نظری جویباری به قانون اشراف ندارد و این ادعای او نادرست است. قانون فیفا تصریح می‌کند زمانی بازیکن در لیست فروش قرار می‌گیرد که همه حق و حقوقش پرداخت شده باشد، در وضعیت فعلی که کرار حقوقش را نگرفته است، چنین اظهارنظری از جویباری که خودش واسطه آمدن کرار به استقلال بود، بی‌اساس است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج