۲۶۰۷۳۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

جهانگیری: نباید با لغو تحریم ذوق زده شویم

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایران قادر است در برطرف‌کردن بحران‌های موجود در منطقه خاورمیانه نقشی مؤثر ایفا کند، گفت: کشورهایی که موافق حضور ایران در حل بحران سوریه نبودند، امروز اذعان دارند که حل مسئله سوریه بدون حضور ایران امکان‌پذیر نیست.

خبرگزاری تسنیم: معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایران قادر است در برطرف‌کردن بحران‌های موجود در منطقه خاورمیانه نقشی مؤثر ایفا کند، گفت: کشورهایی که موافق حضور ایران در حل بحران سوریه نبودند، امروز اذعان دارند که حل مسئله سوریه بدون حضور ایران امکان‌پذیر نیست.

اسحاق جهانگیری شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان اظهار داشت: مردم زنجان از دیرباز به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان ارادت داشته‌اند و همین اخلاص ملت ایران است که کشور را از توطئه‌های دشمنان و مستکبران مصون نگه داشته است.

وی با اشاره به شرایط امنیتی حاکم بر منطقه خاورمیانه تصریح کرد: با این وجود تمامی مسئولان ملی و محلی به ظهور فرصت‌های جدید برای کشور اعتراف می‌کنند و من امیدوارم از این فرصت‌ها نهایت بهره را برای توسعه کشور ببریم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه افق بسیار روشنی برای کشور وجود دارد، ابراز کرد: واقعیت این است که در افق روشن ایران هیچ نقطه تاریکی در مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی چه در عرصه داخلی و چه در عرصه خارجی مشاهده نمی‌شود به‌طوری که دسترسی به اهداف در نظر گرفته شده قابل دسترسی بوده و دور از انتظار نیست.

وی گفت: در آینده‌ای نه‌چندان دور و از سال آینده به‌صورت جدی آثار توسعه کشور به‌روشنی قابل مشاهده بوده و وضعیت اقتصادی به‌طور قطع متحول می‌شود.

جهانگیری با تأکید بر "نباید به وضعیت معیشتی اقشار آسیب‌پذیر جامعه بی‌تفاوت باشیم" خاطرنشان کرد: ما در سطوح ملی و محلی وظیفه داریم تا برنامه‌های مشخصی در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند جامعه تدوین کنیم چرا که معتقدیم بیگانه بودن دولتمردان با وضعیت معیشتی مردم جامعه بدترین حالت می‌تواند باشد.

وی با اعلام "برای عبور از پیچ‌ها و موانع در مباحث اقتصادی داخلی و خارجی باید برنامه‌ریزی کنیم" عنوان کرد: در مقطع کوتاه‌مدت می‌شود بسیاری از مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را برطرف کرد که البته برای حل این مسائل ضروری است تا تمامی ارکان جامعه به‌همراه مردم دولت را یاری کنند چون دولت به‌تنهایی قادر به برطرف کردن تمامی این مشکلات نیست.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کشور و لزوم برنامه‌ریزی برای سوق دادن آن ظرفیت‌ها به‌سمت توسعه ابراز کرد: دستاوردهای به وجود آمده در راستای توافق هسته‌ای ایران با کشورهای ۱+۵ حاصل مدیریت و هوشیاری مقام معظم رهبری، تلاش‌های دولت در انتخاب تیم مذاکره کننده قوی و مطمئن بوده به‌گونه‌ای که حتی دوستداران و دشمنان نظام اسلامی کوچکترین ایرادی از توافق هسته‌ای به دست آمده نیافته‌اند.

وی با یادآوری لغو تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران از سوی شورای امنیت پس از توافق هسته‌ای حاصل شده بین ایران و کشورهای ۱+۵ افزود: این مهم حاکی از موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای بوده است.

جهانگیری با ابراز "ما باید به شخصیت‌های ملی خود در تمامی زمینه‌ها افتخار کنیم" اظهار داشت: اگر ما از شخصیت‌ها و نخبگان ملی به‌درستی بهره‌مند شویم می‌توانیم مقابل کشورهای قدرتمند جهان با اقتدار و با اعتماد به نفس کامل بایستیم و در حال حاضر باور دارم که تمامی چالش‌ها و موانع پیش‌ِروی کشور را می‌توانیم به‌راحتی برطرف کنیم که رسیدن به توافق هسته‌ای نمونه بارز آن است.

حل مسئله سوریه بدون حضور ایران امکان‌پذیر نیست

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه حل مسئله سوریه بدون حضور ایران امکان پذیر نیست و جمهوری اسلامی ایران قادر است در برطرف کردن بحران‌های موجود در منطقه خاورمیانه نقشی مؤثر ایفا کند، گفت: کشورهایی که موافق حضور ایران در حل بحران سوریه نبودند امروز اذعان دارند که حل مسئله سوریه بدون حضور ایران امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان "تا سال ۹۴ هر بشکه نفت را ۱۰۷ تا ۱۰۸ دلار به فروش رساندیم" تصریح کرد: تصور می‌کردیم قیمت نفت ۶۰ تا ۷۰ دلار در هر بشکه برسد اما با کاهش قیمت نفت و رسیدن آن به بشکه‌ای حدود ۴۳دلاری مواجه شدیم که در این راستا کشورهای بزرگ تولید کننده نفت نظیر روسیه و سایر کشورهای خلیج فارس از این نظر متضرر شدند.

پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی واگذار می‌شود

جهانگیری با اعلام "در اجرای طرح‌های عمرانی با کمبود منابع بودجه‌ای مواجه شده‌ایم" خاطرنشان کرد: برای برطرف کردن این مشکل ضروری است تا از ظرفیت‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های هدف نهایت بهره را برده و پروژه‌های عمرانی را به این بخش واگذار کنیم و صادرات غیرنفتی را افزایش دهیم.

وی ارائه جایزه‌ها و مشوق‌های صادراتی را از دیگر موارد مدنظر دولت برای مقابله با کمبود منابع بودجه‌ای در اجرای طرح‌های عمرانی دانست و ابراز کرد: به گمرکات مرزی دستور داده شده تا ۲۴ساعته در راستای برطرف کردن کمبود منابع بودجه‌ای در اجرای طرح‌های عمرانی فعالیت داشته و همچنین از بانک مرکزی خواستیم تا در بانک توسعه صادرات سپرده‌گذاری کند تا این بانک از آن محل پول را به پیمانکاران خارجی که نتوانسته‌اند دستمزد خود را دریافت کنند، بپردازد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به سیاست‌های دولت در دوران پساتحریم اظهار داشت: ما نباید با برداشته شدن تحریم‌ها ذوق‌زده شویم چرا که مشکلات کشور با به‌کارگیری عقل و منطق قابل حل بوده و به هیچ عنوان برداشته شدن تحریم‌ها نمی‌تواند در برطرف‌کردن همه مسائل کشور نقشی مؤثر داشته باشد.

وی با یادآوری اینکه دولت باید به بخش خصوصی بها دهد، عنوان کرد: ضروری است تا پس از تحریم به‌سمت سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی رفته و فضای مناسبی برای حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور را فراهم کنیم.

جهانگیری افزود: شرکت‌های خارجی که حاضر به سرمایه‌گذاری در کشور هستند باید در راستای اولویت سنجی دستگاه‌های کشور اقدام به سرمایه گذاری کنند چرا که ایران امروز ایران ۳۰ سال قبل نیست.

فضای کسب و کار کشور اصلاح می‌شود

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اصلاح فضای کسب و کار از جمله اقداماتی است که باید در دستور کار دولت قرار گیرد، گفت: برای اصلاح فضای کسب و کار باید روی سیستم بانکی کشور اقدامات و اصلاحاتی در زمینه فعالیت مؤسسات مالی غیرمجاز، دریافت معوقات بانکی و سایر انجام گیرد.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری را در دوران پساتحریم به‌منظور توسعه کشور باید در دستور کار قرار دهیم که برای رسیدن به این مهم در تمامی استان‌های کشور ستادهایی تشکیل می‌شود تا تمامی موارد عنوان شده در اقتصاد مقاومتی را پیگیری کنند.

جهانگیری با اشاره به اینکه اجرای طرح تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین به سطح ۲۵هزار هکتار از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان زنجان بوده که در راستای بهره‌وری آب بوده است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۸هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده‌اند.

روستاهای کشور تا ۲ سال آینده از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در ۲ سال اخیر در استان زنجان اقدامات خوبی در گازرسانی به روستاها انجام شده است، ابراز کرد: یک تا ۲ سال آینده باید کل روستاهای کشور از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

وی انتخابات را نقطه اقتدار نظام جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی با این انتخابات شکل می‌گیرند و حضور پرشور مردم در این انتخابات که حاکی از اعتماد آنان به مسئولان نظام است سبب بالا رفتن اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

وی همچنین با یادآوری فرصت‌های استثنایی و ظرفیت‌های استان زنجان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، علمی، کشاورزی، صنعتی و به‌ویژه معدنی گفت: امیدوارم لایحه تبدیل استان زنجان به منطقه ویژه اقتصادی از سوی مجلس مورد قبول قرار گیرد.

جهانگیری با بیان اینکه استان زنجان تنها ظرفیت تبدیل شدن به قطب آی.تی. و برق و الکترونیک کشور را ندارد، عنوان کرد: با توجه به موقعیت‌های ویژه این استان، زنجان توانایی تبدیل شدن به قطب صنعتی کشور را دارد.

وی در مورد دوخطه شدن راه‌آهن زنجان هم عنوان کرد: برای اجرای این مهم بودجه لازم پیش‌بینی شده است و توسعه ریل و دوخطه کردن از اولویت‌های دولت است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس ما با چی ذوق زده شویم اخه؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج