جاباما
۲۶۰۷۶۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

کشف راهکار کاهش ابتلا به آلزایمر

طبق یک تحقیق جدید، تغییر در سبک زندگی می تواند موجب کاهش ریسک پیشرفت بیماری آلزایمر در فرد شود.

خبرگزاری مهر: طبق یک تحقیق جدید، تغییر در سبک زندگی می تواند موجب کاهش ریسک پیشرفت بیماری آلزایمر در فرد شود.

محققان موسسه تحقیق و مطالعه افزایش سن دانشگاه هیدلبرگ آلمان دریافتند که افراد حامل فاکتور پرخطر ژنتیکی ApoE۴ بیماری الزایمر می توانند با کاهش میزان کلسترول خود، مخصوصاً اگر مبتلا به بیماری قلبی-عروقی هستند، ریسک زوال شناختی خود را کاهش دهند.

محققان این مطالعه می گویند: «ApoE مخفف پروتئین «آپولیپوپروتئین E» است که نقش مهمی در متابولیسم لیپیدهای خون ایفاء می کند. از جمله وظایف دیگر این پروتئین، انتقال کلسترول به سلول های عصبی است که بعداً برای تبادل سیگنال ها ضروی است. سه متغیر ژنتیکی متفاوت ژن ApoE موسوم به الل ها وجود دارند که حاملان الل E۴ دارای ریسک بیشتر پیشرفت آلزایمر می باشند.»

در این مطالعه، محققان نمونه های خونی و اطلاعات پزشکی مربوط به دو مطالعه دیگر مربوط به بزرگسالان مسن را مورد بررسی قرار دادند. این افراد مسن در معرض آزمایشات شناختی حافظه و ظرفیت تمرکز هم قرار گرفته بودند. در این مطالعات ۱۸۰۰ فرد بزرگسال در رده سنی ۵۰ تا ۷۰ شرکت داشتند.

محققان آلمانی دریافتند که رابطه بین فاکتور پرخطر ApoE۴ و نقایص شناختی، مخصوصاً حافظه، در بین افراد مبتلا به کلسترول بالا و بیماری قلبی بسیار قوی است.

به گفته «لورا پرنا»، یکی از محققان این پژوهش، «یک توضیح احتمالی مربوط به نتایج بدست آمده می تواند این موضوع باشد که مغز به تاثیرات ApoE۴ در زمانیکه تحت تاثیر بیماری قلبی-عروقی و کلسترول بالا قرار می گیرد، بسیار حساس است.»

محققان توصیه می کنند ورزش منظم و رژیم غذایی غنی از میوه و سبزیجات همرا با میزان پایین چربی حیوانی، می تواند سطح کلسترول را پایین نگه دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج