۲۶۰۸۹۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

افزایش‌ بارش‌ پاییزی تهران در مهر و آبان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: بارش‌های ثبت شده از مهر ماه تا ۹ آبان سال جاری نسبت به زمان مشابه آن در سال گذشته ۳۷ درصد افزایش داشته است، با وجود افزایش حجم آب سدهای پایتخت اما سدهای لار و ماملو نسبت به زمان مشابه خود ۶ درصد کاهش حجم ورودی آب دارند.

تابناک: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: بارش‌های ثبت شده از مهر ماه تا ۹ آبان سال جاری نسبت به زمان مشابه آن در سال گذشته ۳۷ درصد افزایش داشته است، با وجود افزایش حجم آب سدهای پایتخت اما سدهای لار و ماملو نسبت به زمان مشابه خود ۶ درصد کاهش حجم ورودی آب دارند.

خسرو ارتقایی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران، از افزایش بارش‌های پاییزی در مهرماه ۹۴ خبر داد و طی یک گزارش آماری مقایسه ای گفت: میزان بارش های گزارش شده از ۱۱ ایستگاه بارانسنجی شرکت از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ۳۲ میلیمتر رسیده است.

وی ادامه داد: بارش های ثبت شده از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۴) تا (شنبه ۹ آبان ماه ۹۴) به ۳۲ میلیمتر رسیده است که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته و دوره بلند مدت ۴۷ ساله به ترتیب ۳۷ و ۳۹ درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: براساس گزارش های آمای بارش های صورت گرفته در حوزه عملکرد در آبان ماه امسال به ۱۷.۸ میلیمتر رسیده که این میزان در مقایسه با آمار دوره بلند مدت ۴۷ ساله ۵۹ درصد افزایش دارد.

وی گفت: بارش های ثبت شده در ۱۱ ایستگاه بارانسنجی مبنا در حوزه عملکرد شرکت و از ابتدای سال آبی تاکنون، به ترتیب در ایستگاه های آرموت طالقان ۴۸.۵، نساء کرج ۷۷.۸، سیرا کرج ۷۲.۶، سد امیرکبیر ۴۸.۸، بیلقان کرج ۳۳.۲، مطالعات تهران ۲۳.۸، رودک جاجرود ۴۸، سد لتیان جاجرود ۳۲.۵، کمپ سد لار ۵۳.۴، فیروزکوه ۳۰ و امور آب ورامین چهار میلمتر است.

ارتقایی افزود: مجموع بارش های ثبت شده در ایستگاه های استان تهران (شش ایستگاه) از ابتدای مهرماه ۹۴ تاکنون ۲۲ میلیمتر است که این میزان در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته و همچنین دوره بلند مدت ۴۷ ساله به ترتیب ۵۱ و ۹ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی به افزایش حجم آب سدها و کمبود آب در مخازن نرمال اشاره کرد و گفت: حجم آب ذخیره شده در سدهای زیرپوشش شرکت از ابتدای سال آبی تاکنون به ۵۵۳ میلیون مترمکعب رسیده است که در مقایسه با ۳۹۹ میلیون مترمکعب سال گذشته، ۱۵۴ میلیون مترمکعب افزایش دارد اما در مقایسه با حجم مخزن نرمال، همچنان ۸۸ میلیون مترمکعب کمتر است.

ارتقایی ادامه داد: حجم آب ذخیره شده در مخزن سدهای امیرکبیر ۱۳۱، لتیان ۵۳.۴، لار ۴۸، طالقان ۱۸۷ و ماملو ۱۳۳ میلیون مترمکعب گزارش شده است. حجم آب ورودی به سدهای پنجگانه شرکت نیز در سال آبی جاری به ۶۰.۷ میلیون مترمکعب رسیده که این میزان ۳۴ درصد بیشتر از زمان مشابه سال گذشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: حجم آب ورودی به مخزن سدهای لار و ماملو به ترتیب دو و شش درصد در مقایسه با پارسال کاهش را نشان می دهد.

وی همچنین تاکید کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی کشور، خشکسالی های چندین ساله و مستمر و تغییرات اقلیمی، ترویج و آگاه سازی مردم در زمینه مدیریت مصرف و اصلاح روش های آبیاری باید همچنان در دستور کار قرار گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج