۲۶۱۰۰۶
۵۰۸۹
۵۰۸۹
پ

دوقلوهای فوتبالی

اگر شما هم از نسل طرفداران پر و پاقرص کارتون فوتبالیست‌ها بوده باشید و جمعه به جمعه انتظار شروع این کارتون مهیج با اغراق‌های دوست‌داشتنی‌اش را كشیده باشید‏، برادران دوقلوی تاچیبانا را خیلی خوب به یاد دارید!‌

همشهری ۶ و ۷: اگر شما هم از نسل طرفداران پر و پاقرص کارتون فوتبالیست‌ها بوده باشید و جمعه به جمعه انتظار شروع این کارتون مهیج با اغراق‌های دوست‌داشتنی‌اش را كشیده باشید ، برادران دوقلوی تاچیبانا را خیلی خوب به یاد دارید!‌ همان برادرهایی که با تکنیک افسانه‌ای‌شان کار حریفان را سخت می‌کردند.

هر چند حالا سال‌های زیادی از کارهای عجیب و غریب تاچیباناهای کارتون فوتبالیست‌ها گذشته اما در آخرین هفته مسابقات لیگ ایران قبل از تعطیلی، از دوقلوهای وطنی رونمایی شد که درست مثل تاچیباناها گره کوری در کار استقلالی‌ها انداختند. میلاد و مهرداد محمدی دوقلوهای افسانه‌ای تیم راه‌آهن حالا به دوقلوهای معروف فوتبال ایران و به سوژه جالبی برای رسانه‌ها تبدیل شده‌اند. هرچند میلاد و مهرداد لقب اولین دوقلوهای فوتبال ایران را به خودشان اختصاص داده‌‌اند اما در تاریخ فوتبال برادران زیادی بوده‌اند که وارد فوتبال شده و در کنار هم به شهرت رسیده‌اند. فوتبال جهان تا به اینجا دوقلوهای زیادی را به خودش دیده که در این مطلب به بهانه معرفی اولین دوقلوهای فوتبال ایران به تعدادی از مشهورترین دوقلوهای فوتبالی دنیا اشاره کرده‌ایم.

میلاد و مهرداد دوقلوهای افسانه‌ای ایران

اولین باری که علاقه‌مندان جدی فوتبال ایران نام این دو برادر را شنیده‌اند مربوط به بازی سال گذشته پرسپولیس و راه آهن در ورزشگاه تختی است که این دو در ترکیب راه‌آهن با سرمربیگری حمید استیلی به میدان رفتند. در آن مسابقه میلاد محمدی دفاع چپ راه‌آهن بود و مهرداد نیز روی نیمکت نشسته بود.

دوقلوهای فوتبالی

برادران محمدی با پسوند تکمیلی کش مرزی حالا بسیار مشهورتر از گذشته‌اند. میلاد در پایان لیگ فصل گذشته به اردوی تیم ملی دعوت شد و با اردوی تیم ملی به ازبکستان و ترکمنستان رفت و مهرداد نیز از آغاز دوره جدید کاری تیم امید در جمع شاگردان محمد خاکپور حضور دارد. اما نکته جالب این است که میلاد که بیش از مهرداد مورد توجه بود در این فصل تحت تاثیر برادر خود قرار گرفته است. این دو برادر که عموما و همیشه در کنار هم هستند، حالا و در آغاز اردوهای دو تیم ملی و المپیک از هم جدا خواهند شد. میلاد با تیم بزرگسالان به اردوی امارات می‌رود و مهرداد نیز به همراه شاگردان محمد خاکپور در تیم امید به تورنمنت زیر ۲۳ساله‌‌های غرب آسیا خواهد رفت. آنها که اولین حضورشان در راه‌آهن با کفش اهدایی حمید استیلی همراه بوده است، حالا و بعد از گذشت یک و نیم فصل ارزشی فوق‌العاده در فوتبال ایران یافته‌اند. اگرچه راه‌آهن نیز با عقد قراردادی پنج ساله قیمتی بالا روی آنها ‌ گذاشت. میلاد و مهرداد که سبک بازی و شورونشاط و شباهت چهره‌شان برادران تاچیبانای کارتون فوتبالیست‌ها را به ذهن می‌آورد راهی طولانی پیش رو دارند.

فرانک و رونالد دی‌بوئر

دوقلوهای فوتبالی

فرانک و رونالد متولد ۱۵ می ۱۹۷۰ یکی از موفق‌ترین دوقلوهای فوتبالی اهل هلند هستند. آنها با هم در تیم‌های مطرحی چون بارسلونا، رنجرز و آژاکس بازی کرده‌اند. رونالد برادر بزرگتر است اما فرانک فوتبالیست بهتری بود. آنها در کنار هم در دو تیم الریان و الشمل نیز حضور داشتند. همراه هم در آژاکس پنج بار برنده اریدیوایز شدند و مزه قهرمانی لیگ قهرمانان را نیز چشیدند. رونالد به تنهایی نیز در اسکاتلند و در تیم گلاسكورنجرز پنج قهرمانی مختلف كسب كرده است. این برادرها ۱۷۹ بازی برای هلند انجام دادند که ۱۱۲ بازی آن متعلق به فرانک بوده و روی هم ۱۳ گل برای کشورشان به ثمر رسانده‌اند. رونالد حالا مفسر فوتبال در كشورش است ولی فرانك روزهای بهتری را سپری می‌كند و سرمربی آژاكس است.

حمیت و حلیل آلتینتاپ

دوقلوهای فوتبالی

حمیت که هشتم دسامبر ۱۹۸۲ متولد شده تنها ۱۰ دقیقه کوچکتر از برادر دوقلویش حلیل است. آنها که دورگه آلمانی و ترک هستند، در تیم‌ملی تركیه حضور دارند و در بوندس‌لیگا هم سابقه زیادی دارند. حلیل در حال‌حاضر برای تیم آگزبورگ در بوندس‌لیگا بازی می‌كند و برادرش حمیت نیز عضو تیم گالاتاسرای است. جالب اینجاست که آنها خارج از زمین هیچ رقابتی با هم ندارند و با هم به تفریحاتی چون آشپزی می‌پردازند. در سبک بازی، حمیت به شدت تحت‌تاثیر برادرش بود اما بعدها توانست روند موفقیت‌آمیز خودش را داشته باشد. حلیل شم گلزنی خوبی دارد و در فصل ‌ ۲۰۰۶-۲۰۰۵ در بوندس‌لیگا ۲۰ گل به ثمر رساند ضمن آنکه در کایزرسلاترن و شالکه هم خوب ظاهر شده بود. اما حمیت بسیار موفق‌تر از برادرش بود و تیم‌های بزرگی چون شالكه، بایرن و رئال‌مادرید را پشت‌سر گذاشته است. او در تیم ‌ملی هم موفق‌تر از برادرش بود و حتی به خاطر گل زیبایش مقابل قزاقستان در سال ۲۰۱۰ جایزه پوشکاش را دریافت کرد.

واسیلی و آلکسی برژوتسکی

برادران برژوتسکی كه ۲۰ ژوئن ۱۹۸۲ متولد شدند كه سال‌هاست به نوعی مایه استحکام دفاع تیم روسیه‌ هستند. البته آنها با قدرت، شادمانه و دلیرانه در هر قسمت از عقب زمین بازی می‌کنند. تنومندی آنها با این قد و وزن به هر حال نشان می‌دهد که از چه سرزمینی آمده‌اند. درواقع از آن دست افرادی هستند که شما دوست ندارید در خیابان با آنها رودررو شوید و بهتر است که در همان زمین فوتبال بمانند. این برادرها تقریبا یک دهه است که با هم در دفاع کار می‌کنند؛ چه در سطح باشگاهی و چه در سطح ملی. واسیلی ۶۰ و آلکسی ۴۵ بازی برای روسیه انجام داده و روی هم رفته بیش از ۵۰۰ بازی باشگاهی داشته‌اند. زمانی که در سال ۲۰۰۸ بازنشسته شدند، سه عنوان قهرمانی لیگ دسته یک روسیه، شش جام حذفی روسیه، چهار سوپرکاپ روسیه و یک جام یوفا را به ارمغان برده بودند.

یوریون و هنریکو دراست

دوقلوهای متولد ۲۱ ژانویه ۱۹۸۷ در هلند که هردو در پست دفاع برای تیم‌هایشان خوش درخشیدند. آنها در ۲۴ سالگی توانستند پتانسیل ویژه خود را در فوتبال به نمایش بگذارند ولی هرگز نتوانستند راهی تیم‌های بزرگ هلندی شوند. یوریون در عین‌جوانی سال گذشته از فوتبال خداحافظی كرد ولی هنریكو عضو تیم بریدا است.

رافائل و فابیو داسیلوا

دوقلوهای فوتبالی

سرالکس فرگوسن یک بار به شوخی گفته بود که داسیلوا مدتی می‌خواست در بازی مقابل بیرمنگام به جای برادرش فابیو به میدان برود. این نشان می‌دهد که آنها چقدر به هم شباهت دارند. فابیو بازیکن ارزشمندی است که توانسته بارها برادرش را با کمک‌هایش شوکه کند. این برادران برزیلی می‌خواهند نسل موفق آینده کشورشان باشند. فابیو و رافائل این شانس را داشتند که با توانایی‌های خود وارد بهترین تیم‌های باشگاهی جهان شوند. آنها با تیم فلومیننزه شروع کردند اما بعد وارد منچستریونایتد شدند و سپس با لباس تیم‌ملی برزیل به میدان رفتند. رافائل بازی‌های بیشتری برای یونایتد انجام داده اما فابیو در تیم‌ملی حضور بیشتری داشته است. فابیو ازدواج کرده و یک دختر نیز دارد و به نوعی پیشروتر از رافائل است این دو اگرچه اساسا روند متفاوتی داشتند اما شباهت بیش از حد آنها غیرقابل انکار است.

ابه و پیتر ساند

پیتر به نسبت برادرش کمتر شناخته شده است و حتی گاهی آن اوایل که بازی می‌کرد فوتبال دوستان دانمارکی به او می‌گفتند چقدر شبیه ابه‌ است. برادران ساند كه در سال ۱۹۷۲ متولد شده‌اند، ابتدا وارد تیم بروندبی شدند، هرچند پیتر نتوانست در بازی اول تیم همراه برادرش وارد زمین شود. به رغم شباهت بسیار، استعداد و موفقیت آنها هیچ شباهتی به هم نداشت. ابه به جام‌جهانی راه یافت و ‌ سه بار همراه تیم بروندبی برنده لیگ دانمارک نیز شد. او حتی با تیم شالکه در بوندس‌لیگای آلمان به قهرمانی رسید و آقای گل بوندس‌لیگا و سوپرلیگا هم شد. ابه ساند دوبار بهترین بازیکن سال دانمارک شد و در مقابل برادرش تنها در چند باشگاه رفت‌وآمدی عادی داشت.

حسام و ابراهیم حسن

دوقلوهای فوتبالی

دوقلوهای مصری هم ثابت کردند که مثل اکثر دوقلو‌هایی که از آنها اسم بردیم تمایل دارند در فوتبال مطرح شوند. حسام حسن، مهاجم معروف مصری به همراه برادرش در سال ۱۹۶۶ در قاهره به دنیا آمد. او که به تازگی از فوتبال خداحافظی کرده و به حرفه مربیگری روی آورده، حکم علی دایی مصر را دارد و در ۱۵۰ بازی ملی بیش از ۵۰ گل برای تیمش به ثمر رسانده است. شهرت حسام‌حسن به خاطر درخشش در بازی‌های ملی است. برادر او ابراهیم یک بازیکن حرفه‌ای در پست دفاع راست بود که بیش از یکصدبار برای تیم‌ملی بازی کرد. آنها در چند باشگاه همبازی بودند.

میگوئل و خاویر فلانو

متولد ۱۹ آگوست ۱۹۸۴ در پامپلونای اسپانیا بوده و چهار سال را کنار هم در اوساسونا به بازی پرداختند. در سال ۲۰۰۹ بود كه جدایی آنها آغاز شد چرا كه خاویر راهی نومانسیا شد و بعد از آن هم الچه و حالا در میراندس توپ می‌زند اما میگوئل هنوز هم در اوساسونا است و به یكی از بهترین بازیكنان این تیم تبدیل شده و كاپیتان دوم تیم بعد از پونیال است.

دنیس و جرارد دی‌نویر

آنها سومین برادران دوقلوی هلندی این فهرست هستند. متولد ۴ آوریل ۱۹۶۹ هستند و هردو كارشان را از باشگاه اسپارتا روتردام آغاز كردند. سپس هردو راهی باشگاه هیرنوین شدند و چندفصل در آن تیم حضور داشتند. جرارد در سال ۲۰۰۲ راهی فاینورد شد و دنیس از سال ۲۰۰۱ به نایمخن پیوست. آنها در سال پایانی بازی‌شان بار دیگر در باشگاه دوردرخت به یكدیگر پیوستند و در كنار هم از فوتبال خداحافظی كردند.

فیلیپ و دیوید دگن

دوقلوهای فوتبالی

برادران سوئیسی دگن تقریبا در همه عمر بازی‌شان بدبخت و حقیر بودند. به نوعی می‌توان گفت که آنها دوره حرفه‌ای یکسانی داشته‌اند و البته فیلیپ برای باشگاه‌های بزرگتری بازی کرده است و حتی در لیورپول نیز درخشید. دیوید عمده اوقاتش در باشگاه یانگ‌بویز گذشت. آنها به همراه باشگاه باسیل سه بار قهرمان لیگ شدند و البته دیوید توانست دو بار هم برنده جام سوئیس شود. فیلیپ ۳۲ بازی برای سوئیس و دیوید ۱۴ بازی برای این تیم انجام داده است.

لارس و اسون بندر

دوقلوهای فوتبالی

دوقلوهای ۲۱ ساله آلمانی در آینده فوتبالیست‌های مطرحی خواهند شد. درواقع آنها پتانسیل ویژه‌ای برای ستاره شدن دارند. این برادرهای مستعد در مونیخ ۱۸۶۰ بازی خود را شروع و سپس لارس به بایر‌لورکوزن رفت. در حالی که اسون با بوروسیا دورتموند راهی بوندس لیگا شد. هرکدام از آنها چه در حد باشگاهی و چه ملی بازیكنان خوب هستند و اتحاد خوبی در بازی‌های مشترک دارند. کارشناس‌ها معتقدند آنها یک دهه عالی را پیش رو خواهند داشت.

آرنار و بیارکی گانلوگسن

این برادران فوتبالی از اهالی ایسلند و به نوعی مطرح‌ترین فوتبالیست‌های کشورشان در کنار ایدور گودیانسون هستند. آنها متولد سه مارس ۱۹۷۳ هستند و در شروع كارشان در چندباشگاه دانماركی هم در كنار هم حضور داشتند تا اینكه آرنار راهی لیگ جزیره شد و البته در سال ۲۰۱۱ هم از فوتبال خداحافظی كرد ولی بیاركی همیشه در لیگ كشورش ماند و هنوز هم مشغول بازی در تیم هافنارفور است.

گیلرمو و گوستاو باروش شلوتو

دوقلوهای آرژانتینی چهارم می ۱۹۷۳ متولد شدند. البته گیلرمو به علت تجربه‌هایی که در جام ام‌ال‌اس با تیم کلمبوس کرو داشت، شهرت بیشتری کسب کرد. با همه اینها این برادران دوره فوتبالی خوبی را در بوکاجونیورز و خیمنازیا تجربه کردند. گوستاو مسیر برادرش را در حرکت به سوی آمریکا دنبال کرد اما وارد ام‌ال‌اس نشد.

آدام و جیمز چمبرز

اوایل حرفه آدام چمبرز به شدت شبیه برادرش و آینه تمام نمای او بود. آنها هر دو برای تیم گرووال بازی کرده‌اند که از سال ۱۹۹۶ به عضویت آن درآمدند و بعد در جولای ۹۷ به عضویت وست‌برومویچ درآمدند. البته بعد از آنکه در سیستم تیم جوانان این باشگاه رشد کردند و در ژانویه ۱۹۹۹ به بازیكنانی حرفه‌ای بدل شدند. در بازی‌های فصل ۹۹-۱۹۸۹ تبدیل به اولین دوقلویی شدند که انگلستان را در هر سطحی مطرح کردند. به خصوص با کارهایی که در تورنمنت جام‌جوانان در نیجریه انجام دادند.

مارسین و مایکل زولاکوف

مایکل که در ۲۲ آوریل ۱۹۷۶ متولد شده دفاع تیم آنکاراگوچو است. برادر دوقلوی وی مارسین نیز مهاجم تیم زسکابلچاتو است. آنها اولین دوقلویی بودند که با هم برای لهستان بازی کردند و در فوریه ۲۰۰۰ مقابل فرانسه قرار گرفتند. آنها همچنین در مسابقات جام‌جهانی ۲۰۰۲ هم‌تیمی بودند.

کریستین و دامیانو زنونی

این دوقلو‌های ایتالیایی حتی از دیگر دوقلوهای ایتالیایی یعنی برادران فلینی هم معروف‌تر هستند. این‌دو برادر در سال ۱۹۷۷ متولد شده‌اند. دامیانو در سال ۲۰۰۰ نخستین بازی خود را در سریA انجام داد. دامیانو تنها یک بار برای تیم‌ملی ایتالیا مقابل انگلیس به میدان رفت. کریستین زنونی برادر او در فوتبال به اندازه دامیانو موفق نبود.

خورخه و خولیو دلی‌والدز

برادران پدیده فوتبال پاناما كه متولد ۱۲ مارس ۱۹۶۶ هستند در تیم‌ملی پاناما بازی کرده‌اند. شاید بتوان گفت تله‌پاتی آنها باعث شد ۳۶ گل زیبا در سطح ملی به ثمر برسانند. آنها در آخرین سال بازی‌شان در تیم آرابه‌یونیدو همبازی بودند و در كنار یكدیگر در سال ۲۰۰۵ از فوتبال خداحافظی كردند و به مربیگری پرداختند و حالا خولیو مربی تیم‌ملی پاناما است و خورخه مربی تیم‌های پایه پاناما.

دیوید و دین هولدس‌ورث

دیوید و دین شباهتی به عمده دوقلوها ندارند. آنها متولد ۸ نوامبر ۱۹۶۸ هستند و در عین حال مانند دو قطب مخالف هم. دیوید فردی بسیار جدی در حالی که دین از آن دست فوتبالیست‌های شاد و شوخ است. هر دوی این فوتبالیست‌های سابق حالا در کار مربیگری هستند.

هیساتو و یوتو ساتو

برادران دوقلوی ژاپنی متولد ۱۲ مارس ۱۹۸۲ هستند که در جی‌لیگ بازی می‌کنند. هیساتو در تیم هیروشیما بازی کرده که طی ۲۰۰ بازی بیش از ۱۰۰ گل به ثمر رسانده است. یوتو نیز در تلاش است همراه جف‌یونایتد به لیگ برتر ژاپن راه پیدا کند.

لوکاس و توماس دوشک

جمهوری چک قطعا بسیار مفتخر بود که ۱۲ سپتامبر ۱۹۷۸ این برادران پا به دنیا گذاشتند تا بعدها به خدمت‌رسانی در فوتبال بپردازند. یافتن اطلاعات درباره این دوقلوها مانند نفوذ به «کا‌گ‌ب» امری ناممکن به نظر می‌رسد. آنها با هم از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴ در تیم اسلاویا‌پراگ به بازی پرداختند. با هم وارد تیم زیر ۲۱ ساله‌های جمهوری چک شدند و به تیم ملی راه یافتند. یکی از آنها در پست مهاجم و یکی هم در پست دفاع بازی می‌کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج