۲۶۱۰۱۹
۵۳۶۵
۵۳۶۵
پ

از بردن چه چیزهایی به دانشگاه باید جدا خودداری کرد؟

هر دانشگاهی برای خودش حساب و کتابی دارد، یکی زدن کلیپس به سر و آویزان کردن لوازم تزیینی به کیف را ممنوع می کند و یکی کفش پاشنه بلند و زیورآلات را و آن یکی ناگهانی در اقدامی پرحاشیه اسلحه را آزاد می کند.

هفته نامه چلچراغ - مینا عینی فر: هر دانشگاهی برای خودش حساب و کتابی دارد، یکی زدن کلیپس به سر و آویزان کردن لوازم تزیینی به کیف را ممنوع می کند و یکی کفش پاشنه بلند و زیورآلات را و آن یکی ناگهانی در اقدامی پرحاشیه اسلحه را آزاد می کند.

در ایران دانشگاه ها از آیین نامه های مشترکی که وزارت علوم و کمیته انضباطی وضع می کنند، پیروی می کنند و بعضی هم قوانین جداگانه ای برای خودشان دارند که اغلب دانشجویان آن ها را می شناسند. چون در بدو ورود با بنرهای بزرگ مقابل در دانشگاه رو به رو می شوند که برایشان روشن کرده باید با مقنعه و لباس های مجاز وارد شوند، از دزدی و قتل خودداری کنند! و... در دانشگاه های دنیا هم هر روز چیزی ممنوع می شود و چیزی آزاد می شود. انگار مبارزه برای آوردن و نیاوردن اشیا هیچ وقت تمام نمی شود.

از بردن چه چیزهایی به دانشگاه باید جدا خودداری کرد؟

دانشگاه براون؛ آتش ممنوع

در حالی که تگزاس آتش اسلحه را هم مجاز می داند، دانشگاه براون که هفتمین دانشگاه قدیمی آمریکاست، حتی آوردن شمع را هم ممنوع کرده. در اقامتگاه های دانشجویان داشتن توستر، بخاری، لامپ های هالوژن و هر وسیله ای که شعله یا سیم پیچی باز دارد، ممنوع است. جریمه نقض کردن هر کدام از این ممنوعیت ها ۱۰۰ دلار است. دخانیات هم که از مهم ترین دلایل آتش سوزی هستند، ممنوع اند. در هیچ کدام از محیط های دانشگاه کشیدن سیگار مجاز نیست. داشتن چاقو به جز آن هایی که مشخصا برای برش غذا و میوه ساخته می شوند هم در این دانشگاه ممنوع است، چه برسد به سلاح گرم.

دانشگاه نوادا رنو؛ زیرزمینی مجاز است

در دانشگاه نوادا رنو در ویرجینیا اعضای یک انجمن مخفی می توانند شب ها با ماسک های ترسناکی به صورت دارند، آزادانه در دانشگاه پرسه بزنند. این گروه به عنوان بخشی از فرهنگ این پردیس شناخته شده و دانشگاه با حضور و فعالیت مخفیانه شان مشکلی ندارد.

یکی از دانشجویان که با دیدن آن ها ترسیده و به پلیس شکایت کرده، با این پاسخ رو به رو شده: «این گروه یک انجمن مخفی است که دانشجویان پسر تشکیل داده اند و با لباس های خاصشان در دانشگاه پرسه می زنند. اعضای گروه تابوت و کلید کارهای خیریه انجام می دهند و خودشان را جزو سنت های دانشگاه می دانند.»

گزارش هایی که از شاکیان گروه به دست پلیس دانشگاه می رسد، چندان مورد اعتنا نیست و آن ها به رسیمت شناخته شده اند. بعضی ها می گویند کارهای آن ها می تواند باعث سکته قلبی شود، یا امنیت زنان را به خطر بیندازد. اما اعضا گروه اعلام کرده اند که قصد ندارند رویه شان را تغییر بدهند.

دانشگاه بن؛ فوتبال و راگبی ممنوع

در دانشگاه بن در فیلادلفیا قطع کردن درختان یا آسیب زدن به گیاهان دانشگاه ممنوع است. کسی نمی تواند در محوطه دوچرخه سواری کند یا حیوان بدون قلاده بگرداند، نمی تواند ورزش هایی مثل فوتبال و راگبی انجام دهد، بلکه فقط ورزش های ساده مثل فریزبی و پیاده روی مجاز است. سیگار کشیدن هم ممنوع است.

از بردن چه چیزهایی به دانشگاه باید جدا خودداری کرد؟

دانشگاه مری لند؛ وقتی بچه سر کلاس شیر می خواهد

ماجرای شیر دادن به بچه در دانشگاه مری لند از زمانی شروع شد که یک استاد مجبور شد سر کلاس به بچه بیمارش شیر بدهد. او دخترش را سر کار آورده بود و ناچار بود به او رسیدگی کند تا حالش خوب شود. این راه چاره ای بود که پیدا کرد تا کلاسش را کنسل نکند. او هیچ قانونی را نشکسته بود، چون این دانشگاه ممنوعیتی برای شیر دادن به بچه سر کلاس ندارد.

براساس قانون واشنگتن دی سی دانشگاه مری لند برای مادران زمان های استراحت و مکان های مناسب برای شیر دادن در نظر می گیرد، اما چیزی درباره ممنوعیت این کار سر کلاس نگفته! در قانون این دانشگاه آمده که مادران می توانند در هر مکان خصوصی یا عمومی به بچه شان شیر بدهند. هیچ کس هم حق ندارد آن ها را محدود کند تا نتوانند به بچه شان رسیدگی کنند.

اغلب دانشگاه های مری لند این موضوع را در قانونشان ذکر کرده اند. مثلا دانشگاه سالیسبوری اجازه می دهد استادانی که باید از بچه مراقبت کنند، کلاس را مدتی متوقف کنند، یا آن را کنسل کنند، یا از همکاری بخواهند به جایشان درس بدهد. این دانشگاه در حال طراحی یک محیط اختصاصی برای مادران است. سیگار هم همه جای آن ممنوع است.

دانشگاه دلور؛ روی سقف نروید

ظاهرا دانشگاه دلور دانشجویان بازیگوشی دارد که باید برایشان قانون های خاص وضع کند. در این دانشگاه رفتن روی سقف همه ساختمان های پردیس ممنوع است و کسی نباید روی پشت بام دیده شود. آوردن شمع و وسایل آتش زا هم مثل بسیاری از دانشگاه های دیگر مجاز نیست. کسی نباید راه پله ها را با وسایل ببندد، موتور سیکلت و وسیله نقلیه در دانشگاه پارک کند، یا سیگار بکشد. جا به جا کردن وسایل دانشگاه مجاز نیست، چیدمان اتاق های خوابگاه نباید عوض شود، میخ و سوزن برای آویزان کردن چیزی به دیوارها ممنوع است و کلا باید همان اتاقی را که روز اول تحویل گرفتید، تحویل بدهید. انداختن هر چیزی بیرون از پنجره هم ممنوع است. سیگار هم که...

دانشگاه سافولک؛ پوستر نچسبانید

در دانشگاه سافولک در بوستن، چسباندن هرگونه پوستر به در و دیوار ممنوع است و باید علایقتان را توی دلتان تماشا کنید. چسباندن آثار هنری، تبلیغ، دکور و هر چیزی که در معرض دید عمومی قرار می گیرد هم ممنوع است. سر و صدا و شلوغ کاری هم نداریم. یعنی آمپلی فایر و لوازم دی جی و بلندگوهای بزرگ ممنوع است. دیش ماهواره مجاز نیست، به چراغ ریسه و هالوژن و شمع هم فکر نکنید. به سیگار هم که اصلا.

دانشگاه کلمبیا؛ فقط ماهی قرمز نگه دارید

در دانشگاه کلمبیا هم لیست بلندبالایی برای اشیای ممنوعه وجود دارد. وسایل تنظیم دما، قهوه ساز، چاقو، بنر و پرچم، سیم اضافی، شمع، سرخ کن، سیگار الکترونیکی، مواد مخدر غیرمجاز، حیوان خانگی به جز ماهی ای که در مقدار کمی آب باشد، لوازم گرمایشی، پوستر و علامت، تخت آبی! و اسلحه ممنوع است. مجبورید به ماهی قرمز اکتفا کنید.

از بردن چه چیزهایی به دانشگاه باید جدا خودداری کرد؟

دانشگاه ریدینگ؛ کپی ممنوع

کپی کردن کتاب و جزوه در بعضی از دانشگاه ها کار معمول و رایجی است، اما بعضی دیگر برای این کار محدودیت هایی دارند. در دانشگاه انگلیسی ریدینگ فقط کپی کردن یک فصل یا پنج درصد یک مقاله یا پنج درصد از مجله مجاز است. داستان و شعر فقط تا 10 صفحه کپی می شود. و برای بیشتر از آن باید پول بدهید و کتاب را بخرید. کپی کردن به تعداد زیاد هم به جز با اجازه مخصوص دانشگاه ممکن نیست و اصلا به نخریدن کتاب و کپی جزوه برای همه کلاس فکر نکنید. دقیقا همان طور که به کشیدن سیگار فکر نمی کنید.

چرا حمل سلاح گرم در دانشگاه تگزاس آزاد شد؟

هفته پیش یکی از استادان دانشگاه تگزاس استعفایش را نوشت و اعلام کرد که دانشگاه یا جای اوست یا جای اسلحه. ماجرا این بود که قانون جدیدی حمل اسلحه گرم در دانشگاه های ایالت تگزاس را مجاز کرده. به دنبال همین تصمیم استاد اقتصاد این دانشگاه استعفا کرد و یک نامه اعتراضی به رئیس دانشگاه نوشت. البته حرف او حرف بسیاری از دانشجویان و کارمندان این دانشگاه هم هست. آن ها می گویند هیچ سندی وجود ندارد که نشان دهد وجود اسلحه در دانشگاه از حوادث تیراندازی رایج در آمریکا که دانشجویان و دانش آموزان زیادی را تا به حال نشانه رفته، جلوگیری می کند.

قانونی که از اول اوت 2016 اجرایی می شود، به دارندگان مجوز اسلحه اجازه می دهد آن را در ساختمان های دانشگاه و کلاس های درس حمل کنند. حامیان این قانون جدید می گویند این کار باعث می شود دانشجویان در صورت بروز تیراندازی در دانشگاه بتوانند از خودشان دفاع کنند. اما دانیل هامرمش که استعفایش را نوشته، در نامه ای به رئیس دانشگاه گفته این قانون ریسک آوردن اسلحه توسط یک فرد بدون صلاحیت را بالا می برد و به جای امنیت، خطر را بیشتر می کند.

او گفته: «مشکل اصلی برای من نیست، مشکل برای دانشگاه های تگزاش است. آن هایی که می خواهند این جا درس بخوانند یا کار کنند، گزینه های زیادی به جای تگزاس دارند.» این استاد که از 1993 در این دانشگاه درس داده بود، در 2014 بازنشسته شد، اما قرار بود هر پاییز یک دوره تدریس کند که حالا با استعفا دادنش، حضورش در این دانشگاه منتفی شد.

اول اوت 2016 زمانی است که این قانون در ایالت تگزاس اجرا می شود. دقیقا 50 سال بعد از آن که دانشجویی به اسم چارلز وایت من از برج دانشگاه تگزاس بالا رفت و به 46 نفر تیراندازی کرد که 14 نفرشان کشته شدند. این قانون در کالج های خصوصی هم اجرا می شود و از 2017 باید شامل حال کالج های محلی هم باشد. یکی از بزرگ ترین تیراندازی های تاریخ در دانشگاه تگزاس اتفاق افتاده و حالا در سالگرد آن قانون جدید حاشیه های زیادی درست کرده.

بعضی می گویند با حمل اسلحه پردیس دانشگاهی امن می شود و بعضی دیگر می گویند از این هم خطرناک تر می شود. حتی بعضی می گویند وجود اسلحه در کلاس ها باعث خواهد شد استادان جرئت جر و بحث با دانشجویان را نداشته باشند! البته پیش از این هم قانون تگزاس به افرادی که مجوز اسلحه داشتند، اجازه می داد آن را در محوطه های دانشگاهی حمل کنند. قانون جدید فقط اجازه حمل آن در ساختمان های دانشگاه و کلاس را هم مجاز کرده.

وضع کنندگان این قانون تا به حال سه هزار نظر درباره آن دریافت کرده اند که اغلبشان در مخالفت با آن بوده. یکی از مخالفان خاویر استاد جامعه شناسی آمریکای لاتین است که می خواهد بعضی از ساختمان های دانشگاه به دانشجویان و استادانی اختصاص داده شود که راحت نیستند با وجود اسلحه سر کلاس بنشینند.

موافقان این قانون هم البته نظراتی دارند. جاستین استون یکی از موافقان قانون جدید که دانشجوی سال اول حقوق است و مجوز حمل اسلحه دارد، می گوید آدم هایی مثل او قابل اعتمادند: «ما پارتیزان نیستیم و برای پردیس دانشگاه خطری نداریم. آدم بدهایی که در خبرها درباره شان می خوانید، ما نیستیم.»

تیلدا مالدونادو موافق دیگر این قانون که در لابراتوار تحقیقات دانشگاه کار می کند هم معتقد است در تیراندازی هایی که رخ داده، اگر یک نفر دیگر مسلح بود ممکن بود این همه آدم کشته نشوند. حالا در حالی که قانون در انتظار اجراست، دانشجویان دانشکده های مختلف در حال جمع آوری امضا برای لغو آن هستند.

فقط ایالت تگزاس نیست که این قانون را تصویب کرده. سایت armedcampuses که آماری از وضعیت اسلحه در پردیس های دانشگاهی آمریکا منتشر کرده می گوید اغلب 4400 کالج و دانشگاه این کشور حمل اسلحه را ممنوع کرده اند. این سیاست ها باعث شده محیط های تحصیلات عالی یکی از امن ترین محیط های کشور باشند.

مثلا تحقیقات نشان داده که در سال 1999 خطر آدم کشی در دانشگاه حدود 0.07 نفر به ازای هر 100 هزار دانشجو بوده، در حالی که در کل آمریکا 5.7 نفر به ازای هر 100هزار نفر بوده است. با این حال، گروه های مختلفی در تلاش اند حمل اسلحه در دانشگاه های این کشور مجاز شود. در پی چنین تلاش هایی دانشگاه های آرکانزاس، کلورادو، ایداهو، کانزاس، می سی سی پی، ارگون، اوتا، تگزاس و ویسکونسین حالا اجازه حمل اسلحه را در محوطه ها، کلاس ها، خوابگاه ها و پارکینگ ها داده اند و مخالفت هایی برانگیخته اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج