۲۶۱۱۸۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

العبادی در عراق وضعیت اضطراری اعلام کرد

در حالی که دست اندرکاران شهری، هنوز نتوانسته اند آثار باران شدید اواخر هفته گذشته را از چهره بغداد بزدایند، نخست وزیر عراق، یکشنبه شب برای مناطق آسیب دیده از این بارش های سیل آسا اعلام وضعیت اضطراری کرد.

خبرگزاری ایرنا: در حالی که دست اندرکاران شهری، هنوز نتوانسته اند آثار باران شدید اواخر هفته گذشته را از چهره بغداد بزدایند، نخست وزیر عراق، یکشنبه شب برای مناطق آسیب دیده از این بارش های سیل آسا اعلام وضعیت اضطراری کرد.

دفتر حیدر العبادی در بیانیه ای اعلام کرد که با توجه به بالاآمدن سطح آب و فراگرفتن خیابان ها و محلات و آسیب های رسیده به خانه ها و مناطق مسکونی و نیز کمپ های آوارگان، بر اثر بارش های شدید چهارشنبه و پنجشنبه گذشته، نخست وزیر اعلام وضعیت اضطراری کرده است.

کارشناسان میزان بارش های آخر هفته گذشته را بسیار بیشتر از ظرفیت تخلیه فاضلاب و کانال های شهری بغداد دانسته و علت آسیب های فعلی را شبکه فاضلاب و خروجی آب شهرهای این کشور می دانند.

العبادی خواستار بسیج نیروها و تشدید تلاش ها شده و به وزارت خانه های ذیربط ، شهرداری ها، نیروهای مسلح و نیروهای دفاع مدنی دستور رسیدگی فوری به مشکلات مردم داده است.

باران های شدید آخر هفته گذشته، مناطق عمده بغداد را زیر آب برد و بویژه به مناطق شرقی از جمله شهرک صدر آسیب های فراوانی وارد کرد که هنوز مردم این منطقه درگیر آن هستند.

برق در بسیاری از مناطق بغداد برای جلوگیری از حوادث برق گرفتگی مردم قطع شد چرا که آب به داخل تاسیسات برق نفوذ کرده بود.

براساس گزارش ها، بارش های اخیر در عراق، آسیب های زیادی به خیمه ها و کمپ های آوارگان در غرب بغداد و استان الانبار وارد کرده است.

العبادی همچنین یک کمیته اضطراری به ریاست وزارت مسکن و ساختمان و با عضویت وزرای دفاع، کشور، برق، آب، رئیس دفتر نخست وزیری تشکیل داد که در آن شهردار و استاندار بغداد شرکت دارند و نهادی موسوم به «مرکز عملیات ملی» آن را هدایت می کند و وظیفه هماهنگی تلاش های نهادهای مختلف را برعهده دارد.

درحالی شهردار بغداد نیز در این کمیته عضویت دارد که شورای استانی بغداد در پی غافلگیر شدن شهرداری دربارش های اخیر ، وی را مقصر دانست و ذکری علوش شهردار و تعدادی از مدیران شهرداری پایتخت را برکنار کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج