۲۶۱۲۷۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تصویب کلیات طرح جامع جمعیت خانواده

کلیات طرح جامع «جمعیت و تعالی خانواده» با رأی موفق نمایندگان به تصویب رسید.

خبرگزاری مهر: کلیات طرح جامع «جمعیت و تعالی خانواده» با رأی موفق نمایندگان به تصویب رسید.

در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با کلیات طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده موافقت کردند.

در جریان بررسی کلیات این طرح، نمایندگان موافق بر ضرورت افزایش جمعیت و در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی و حمایتی در این راستا از سوی دولت تاکید کرده و مخالفان نیز بار مالی این طرح و نیز ابهامات موجود در آن را مورد اشاره قرار دادند.

در جریان بررسی کلیات این طرح، لاله افتخاری نماینده مردم تهران در اخطار قانون اساسی گفت: مردم و مسئولان در کشور با افزایش جمعیت مخالفت ندارند، اما خروجی این طرحی که از سوی کمیسیون فرهنگی ارائه شده است، به جای افزایش جمعیت منجر به کاهش جمعیت خواهد شد.

وی افزود: این طرح تبعیضات بسیاری را به دنبال داشته و ابهامات موجود در آن و نیز بار مالی تامین نشده، مانع اجرای مطلوب آن خواهد بود.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم این طرح بعد از تصویب کلیات، به کمیسیون فرهنگی ارجاع شده تا با بررسی‌های دقیق در جزئیات، طرحی چابک به مجلس ارائه شود.

به گزارش مهر، محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به این اخطار گفت: این طرح بار مالی دارد. بنده پیشنهاد می‌کنم بعد از تصویب کلیات، طرح به کمیسیون ارجاع شده و یا بار مالی آن تامین شود و یا موادی که دارای بار مالی است، حذف شود.

وی افزود: این طرح جزء سیاست‌های کلی جمعیتی کشور است که رهبر انقلاب به آن تاکید داشته و ما هم باید لبیک بگوییم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون اساسی تاکید کرده است که یا بار مالی در طرح وجود نداشته باشد و یا محل تامین آن در نظر گرفته شود.

باهنر خاطرنشان کرد: ما این طرح را به کمیسیون ارجاع می‌کنیم تا یک کارگروه در کمیسیون فرهنگی متشکل از چهره‌های کارشناس، تشکیل شده و طرح چکش‌کاری شود.

همچنین نماینده دولت در جریان بررسی این طرح، ضمن مخالفت با طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، گفت: دولت در قالب برنامه ششم که در حال حاضر بخشی از آن به عنوان قانون دائمی به مجلس ارائه شده و مابقی آن در حال تنظیم است، تمامی موارد مربوط به تعالی جمعیت را در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های کلی افزایش جمعیت، نصب‌العین دولت است، خاطرنشان کرد: مهمترین بخش برنامه ششم توسعه، تعالی خانواده است که در لایحه دولت بار مالی آن نیز در نظر گرفته شده است، اما طرح مجلس بدون در نظر گرفتن بار مالی ارائه شده است.

بر اساس این گزارش، نمایندگان با ۱۴۴ رأی موافق، ۲۵ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از ۱۹۸ نماینده حاضر در صحن مجلس به کلیات طرح فوق رأی مثبت دادند و قرار شد جزئیات این طرح در کمیسیون فرهنگی مورد بازبینی قرار گرفته تا آن دسته از موادی که دارای بار مالی است، از این ماده حذف و یا بار مالی آن در نظر گرفته شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج