۲۶۱۳۰۱
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

دفاع وزیر احمدی نژاد از مذاکرات هسته ای

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از تلاشها و زحمات تیم دیپلماسی برای احقاق حقوق مردم برحسب توانایی هایشان تقدیر کرد و گفت: مذاکرات محدود بود و در هیچ جا از چارچوب خود خارج نشد.

خبرگزاری ایرنا: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از تلاشها و زحمات تیم دیپلماسی برای احقاق حقوق مردم برحسب توانایی هایشان تقدیر کرد و گفت: مذاکرات محدود بود و در هیچ جا از چارچوب خود خارج نشد.

محمد حسین صفارهرندی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت احمدي نژاد در نشست دانشجویی ویژه برنامه ۱۳ آبان در تالار توحید خانه دانشگاه هنر اصفهان افزود: برجام واقعیتی که هرچه بوده کاستی و ضعف ها در کنار نقاط قوت به جایی رسیده است و به قانون تبدیل شده که شورای نگهبان بر آن مهر تایید زده و رهبر با قبولی مشروط آن را پذیرفته است.

هرندی درتحلیلی پیرامون روند اجرای برجام از احتمال کشمکش بین کشورمان و آمریکا در خصوص چگونگی اجرا شدن برجام سخن گفت و افزود : تلاش و تقلا برای نزدیک شدن به آمریکا، اضمحلال و تباهی به دنبال دارد.

صفار هرندی با تجلیل از روز ۱۳ آبان افزود: هر سال در سالروز ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی بحث ضرورت بازنگری در اتفاقات سال ۵۸ به میان می آید که نظرات متفاوتی در ارتباط با سرشاخ شدن با آمریکا و یا ضرورت پایان یافتن گسست با آمریکا مطرح می شود. موضوعی که تکرار می شود این است که اگر ارتباط را با آمریکا برقرار کنیم اتفاقات بزرگی می افتد و گشایشهای بسیاری از پس آن ایجاد می شود درحالیکه اینها تنها یک گمانه است. اگربخواهیم این گمانه را به آزمون بگذاریم و عملیاتی کنیم وارد دوری می شویم که اگر اثبات نشود ضرر بزرگی متوجه کشور می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: یکی از دغدغه های رهبرمعظم انقلاب از گذشته تاکنون این بوده که آمریکا، گفتگوهایی بی حاصل را با ما طی می کند که به یک رابطه منطقی منجر نخواهد شد.

صفار هرندی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سیاستهای خارجی دولت یازدهم ادامه سیاستهای دولت قبل است گفت: بله، در اواخر دولت احمدی نژاد نیز این موضوع که نزدیک شدن به ایالت متحده می تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند.

وی، هدف دو دولت را نزدیک ، اما خاستگاههای هرکدام را متفاوت دانست .

اين فعال سیاسی همچنین عصر دیروز در سخنان جداگانه در فولاد شهر به مناسبت ۱۳ آبان گفت: تسخیر لانه جاسوسی یک اقدام عقلانی بود چون مبارزه و ضدیت با آمریکا در ذات انقلاب اسلامی نهادینه شده است.

صفار هرندی طی سخنانی در همایش « نفوذ با طعم مک دونالد دردانشگاه امین فولادشهر» افزود: مردم ایران بواسطه جنایت های آمریکا در کشورمان ذهنیت منفی ۲۵ ساله از آمریکا داشتند. تسخیر سفارت آمریکا، اقدام کاملا عقلانی و منطبق بر منطق بود زیرا این سفارتخانه در حال جاسوسی از کشورمان بود و اسناد باقی مانده از این لانه جاسوسی برای اثبات این موضوع موجود و قابل بهره برداری است. برخی از افراد اذعان دارند که این اقدام یک اقدام احساسی بود نه عقلانی که جا دارد از این عزیزان بپرسیم که تعریف شما از عقل و احساس چیست؟

صفارهرندی خاطرنشان کرد: آنهایی که در جامعه به این تصورات غلط دامن می زنند مگر مواضع ضد آمریکایی حضرت امام (ره) در موضوعات مختلف مانند کاپیتولاسیون، جنایات مستقیم و غیر مستقیم آمریکا در ایران و مثال های این چنینی را فراموش کرده اند که امروزه چنین ادعایی دارند؟

صفار هرندی با اشاره به گذشته تاریخی و سیاهه جنایت آمریکا در کشورمان تاکید کرد: آمریکا چه در جنگ های مستقیم و چه در جنگ های نیابتی خود علیه ایران همواره درصدد بود تا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از هستی ساقط کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام توجه به اقتصاد مقاومتی در کشور را امری ضروری دانست و متذکر شد: در روابط بین کشورها معاملاتی صورت می گیرد که مسلما اولویت اول ما حفظ منافع ملی و تقویت اقتصاد کشور است اما این موضوع بدین معنی نیست که مرزها را به روی هر نوع کالای مصرفی و غیر ضروری باز بگذاریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      این جناح وان جناح نداریم اگر راست هستیم راست این نظام واگر چپ هستیم چپ این نظام هستیم وهمه با هم در راه اقتدار و منافع ملی نظام در تلاشیم واز اقای صفار هرندی عزیز هم جز این انتظار نمیرفت .پایدار باشند ارکان نظام .پاینده باشند مسولانش از چپ وراست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج