جاباما
۲۶۱۳۶۹
۱ نظر
۵۲۷۶
۱ نظر
۵۲۷۶
پ

۱۳ ماده غذایی برای سوزاندن کالری

وقتی سوخت و ساز بدن طبیعی و در بهترین وضعیت ممکن باشد این بدان معناست که تعادل خوبی میان مواد غذایی مصرفی، انباشت چربی و جذب مواد مغذی مورد نیاز بدن وجود دارد.

نی‌نی سایت: وقتی سوخت و ساز بدن طبیعی و در بهترین وضعیت ممکن باشد این بدان معناست که تعادل خوبی میان مواد غذایی مصرفی، انباشت چربی و جذب مواد مغذی مورد نیاز بدن وجود دارد.

بدین ترتیب وضعیت فیزیولوژیکی بدن در فرمی ایده آل باقی می‌ماند و در نتیجه مقاومت آن در برابر عوامل بیماریزا افزایش خوبی پیدا می‌کند.

بسیاری از چهره‌های شاخص سینما و ورزش حرفه ای دنیا اگرچه با انجام تمرینات ورزشی منظم و زیر نظر مربیان حرفه‌ای، تناسب اندام خود را در بالاترین سطح ممکن نگاه می‌دارند اما آنچه که می‌خورند همان مواد غذایی ساده‌ای است که بارها از کنارشان تنها عبور کرده‌ایم، بی آنکه تمایلی به مصرف روزمره‌شان داشته باشیم.
13 ماده غذایی برای سوزاندن کالری
در این گزارش به معرفی مواد غذایی پرداخته شده که تأثیر بسزایی در سوخت و ساز مناسب بدن داشته و در عین حال با مصرف آنها کالری اضافی نیز جذب بدن نمی‌شود.

سیب

از سیب به عنوان یکی از کامل‌ترین میوه‌ها یاد می‌شود. این میوه سرشار از فیبر است. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف دو عدد سیب در روز، تمام نیاز بدن به میوه را تأمین می‌کند و این درحالی است که خبری از جذب کالری اضافی به بدن نیست.

سیب غنی از ویتامین C بوده و عطش عاشقان مواد شیرین را به سالم‌ترین شکل ممکن برآورده می‌کند. وقتی سیب می‌خورید احساس می‎‌کنید معده‌تان به طرز عجیبی پر شده است در نتیجه در طول روز کمتر به سراغ یخچال و آشپزخانه می‌روید.

این همان حقه قدیمی است که بسیاری از افراد چاق دوست دارند برای لاغر شدن و سوزاندن چربی‌های بیشتر به کار گیرند.

بادام

به طور کلی مغز میوه‌های تشکیل دهنده آجیل مزایای زیادی برای حفظ سلامتی به ویژه سلامت عقل به همراه دارند. در میان تمام این دانه می‌توان به بادام به عنوان ارزشمندترین عضو خانواده آجیل نگاه کرد.

بادام هیچ گونه نمکی در خود ندارد. این میوه به طور طبیعی مقادیری چربی در خود دارد که اگر به میزان مناسب از آن در طول روز استفاده شود، نه تنها هیچگونه ضرری برای بدن به همراه ندارد بلکه بافت‌های بدن و سیستم قلبی و عروقی را از مزایای آن بهره‌مند می‌سازند.

گذشته از آن چربی موجود در بادام از نوع غیراشباع است یعنی همان چربی که در روغن زیتون به چشم می‌خورد.

مصرف این چربی مانع از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود. مطالعات پزشکی همچنین نشان داده که مصرف متعارف بادام به همراه ورزش همیشگی به کاستن از وزن اضافی و رسیدن به تناسب اندام نسبی کمک زیادی می‌کند.

13 ماده غذایی برای سوزاندن کالری

کلم بروکلی

به طور کلی هر چه سبزیجاتی که مصرف می‌کنید سبزتر باشد برای حفظ سلامتی، ارزش بیشتری پیدا می‌کند. در این میان کلم بروکلی از جمله سبزیجاتی است که هم می‌توان به طور خام و یا پخته شده مصرف کرد و از ترکیبات غذایی مفید موجود در آن بهره‌مند شد. کلم بروکلی کلسترول خون را کاهش داده و سموم مختلف را در بدن دفع می‌کند.

این سبزی دنیایی از ویتامین D، ویتامینA و ویتامینK است. ارزش غذایی قابل توجه این سبزی تا آن حد است که توصیه می‌شود همواره چند برگ از آن در کیسه‌ای تمیز در کیفتان به همراه داشته باشید. توصیه می‌شود کلم بروکلی را با سس مصرف نکنید زیرا سس‌ها مملو از قند و چربی هستند.

ماست کم چرب

ماست کم چرب نوعی ماده غذایی پروبیوتیک به شمار می‌آید یعنی سرشار از باکتری های «خوب» برای بدن است. از این باکتری‌ها به عنوان عوامل زنده‌ای یاد می‌شود که با نفوذ در سیستم معده، هضم مواد غذایی را راحت‌تر می‌کنند.

در عین حال از ماست به عنوان منبع غذایی سرشار از پروتئین و کم چرب یاد می‌شود (البته اگر درباره نوع کم چربش صحبت می‌کنیم) آنهایی که به سلامت خود اهمیت زیادی می‌دهند معمولا در طول روز ماست می‌خورند.

در عین حال ماست کالری کمی دارد. در این جا درباره قند بالای برخی از انواع ماست‌های طعم‌دارشده هشدار می‌دهیم. اگر دوست دارید ماست شیرین بخورید این کار را با شکر قهوه ای یا عسل انجام دهید.

ماهی تن

ماهی تن غنی از ویتامین‌های ارزشمند گروهB یعنی B۳، B۱۲ و پروتئین است. از ماهی تن به عنوان گوشت خوشمزه دریایی و کم چربی یاد می‌شود که اگر با سالاد سبک خورده شود یکی از رویایی‌ترین غذاهای سالم جهان خواهد بود.

این گوشت سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ است. این ترکیبات به عنوان آنتی اکسیدان‌هایی شناخته می‌شوند که در واقع مانع از زنگ زدگی بدن می‌شوند. یکی از بهترین انواع ماهی تن «آلباکور» نام دارد که گوشت سفیدی داشته و یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی محسوب می‌شود.

لوبیای پخته شده

کمی نمک دریا بر روی آن ریخته تا یک اسنک سالم و بسیار خوشمزه نوش جان کنید. لوبیای پخته غذایی با چربی و کالری بسیار اندک است با این حال تا دلتان بخواهد سرشار از فیبر و پروتئین است. در این ماده غذایی ویتامین هایی نظیر A، C و آهن وجود دارد.

13 ماده غذایی برای سوزاندن کالری

پنیر

پنیر از آن دسته مواد غذایی سالمی است که کارشناسان تغذیه آرزو می‎کنند مردم شیفته خوردن آن شوند. پنیر سرشار از پروتئین کلسیم، پتاسیم و روی است. مصرف این ماده غذایی به تنظیم قند خون کمک زیادی کرده و در عین حال عملکرد سیستم هاضمه را نیز بهبود می‌بخشد.

از پنیر به عنوان ماده‌ای غنی از آنتی اکسیدان‌ها یاد می‌شود. مصرف پنیر به همراه سالاد سبک کاهو و یا همراه با املت توصیه می‌شود. این ماده غذایی ارزشمند حلاوی ترکیبی موسوم به «اسید بوتریک» است که به کاهش اشتها و بهبود سوخت و ساز عمومی بدن کمک زیادی می‌کند.

بلوبری

از این میوه به عنوان «سوپر میوه» یاد می‌شود. تقریبا در تمام طول سال در سوپرمارکت‌ها پیدا می‌شود. هیچ میوه‌ای در دنیا به اندازه بلوبری وجود ندارد که آنتی اکسیدان در خود داشته باشد. از آنتی اکسیدان به عنوان عامل ضد سرطان یاد می‌شود.

هم می‌توان به طور خام و مجزا آن را مصرف کرد و با در ترکیب با سایر میوها در قالب آب میوه غلیظ و یا حتی با ماست.

مطالعات ثابت کرده‌اند که مصرف این میوه پس از یک روز سخت کاری به تسکین ماهیچه‌ها کمک زیادی می‌کند و این خاصیت صرفا به دلیل آنتی اکسیدان‌های موجود در این میوه است. بلوبری به جز آنتی اکسیدان، حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین K، C و فیبر است.

مارچوبه

به طور کلی از این ماده غذایی به عنوان ضد کالری یاد می‌شود. برای جویدن این گیاه باید انرژی قابل توجهی صرف کرد و این یعنی کالری سوزاندن. توصیه می‌شود آنهایی که سوخت و ساز متعادلی ندارند از این گیاه استفاده کنند. در مارچوبه نیز آنتی اکسیدان زیادی وجود دارد.

آووکادو

مانند بادام حاوی چربی غیراشباع است. مصرف این میوه خاص سوخت و ساز عمومی بدن را بهبود می‌بخشد و از بخش‌های تولید کننده انرژی در سلول‌های بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.‌

سفیده تخم مرغ

این ماده مهم غذایی حاوی «لیسین» است. این ترکیب نوعی آمینو اسید به شمار می‌آید که برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب تأثیر قابل توجهی بر بهبود سوخت و ساز عمومی بدن می‌گذارد. توصیه جدی می‌شود که از مصرف سفیده تخم مرغ به شکل خام پرهیز شود .

13 ماده غذایی برای سوزاندن کالری

آب

بله آب، حتما قرار نیست درباره اسنک‌های سالم و یا میوه‌ها صحبت کنیم. آب تقریبا در هر ماده غذایی به وفور وجود دارد. مطالعات نشان می‌دهند نوشیدن آب سرعت سوخت و ساز عمومی بدن را تا ۳۰ درصد افزایش می‌دهد.

اسفناج

افرادی که به طور متناوب اسفناج می‌خورند کمتر دچار درد استخوان، ناراحتی‌های قلبی، سرطان روده بزرگ و سایر بیماری ها می‌شوند. مطالعات مختلفی درباره این گیاه ارزشمند صورت گرفته و مشخص شده است که سرعت سوخت و ساز بدن را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mehdi

      سلام خواهشا به فكر بيماران مبتلا به ام اس هم باشين.هزينه درمانشون خيلي بالاس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج