۲۶۱۴۱۹
۱ نظر
۵۴۱۹
۱ نظر
۵۴۱۹
پ

چگونه بهتر و راحت تر بنویسیم

امر تحقیق برای نوشتن و تهیه مقالات علمی، انجام دروس و تکالیف دانشگاهی یا در هر زمینه دیگری در کنار لذت کسب اطلاعات جدید دردسرهای خاص خود را خواهدداشت.

هفته نامه عصر ارتباط: امر تحقیق برای نوشتن و تهیه مقالات علمی، انجام دروس و تکالیف دانشگاهی یا در هر زمینه دیگری در کنار لذت کسب اطلاعات جدید دردسرهای خاص خود را خواهدداشت. باید به منابع مختلف در اینترنت سر بزنید و آنها را برای مراجعه و استفاده های بعدی به خاطر بسپارید، در حالی که دور از رایانه خود هستید به یکباره ایده ای جالب به ذهن تان می رسد و اگر فورا آن را یادداشت نکنید ممکن است بعدا هرگز آن را به خاطر نیاورید و مشکلات دیگری که همه آنها در صورت استفاده از ابزارهای درست رفع خواهند شد. در این متن برخی از ضروری ترین ابزارها و برنامه های مخصوص محققان، دانشجویان و نویسندگان را معرفی می کنیم.

نکته بردار (OneNote یا Evernote)

چگونه بهتر و راحت تر بنویسیم

نکته برداری یکی از مهم ترین کارهایی است که هر نویسنده یا محققی باید به آن توجه داشته باشد تا از فراموش کردن ایده یا اطلاعات مهم جلوگیری شود. برنامه های نکته برداری زیادی وجود دارند که OneNote یا EverNote مشهورترین آنها به شمار می آیند. این برنامه ها به شما کمک می کنند ایده ها، وظایف و نکات مهم مدنظر خود را در یک جا و کنار هم یادداشت و ذخیره کنید. برنامه OneNote برنامه ای قدرتمند و رایگان از مایکروسافت است و EverNote با برخورداری از ابزارهای بیشتر به دو صورت رایگان و پولی در دسترس کاربران قرار دارد، به گونه ای که در نسخه رایگان پهنای باند و برخی از ابزارها محدود شده اند.

افزونه OneTab برای کروم و فایرفاکس

افزونه OneTab یکی از بهترین افزونه های مرورگر کروم محسوب می شود که می توان از آن در فایرفاکس نیز بهره گرفت. در زمان انجام تحقیق معمولا تب های زیادی را در صفحه مرورگر خود باز می کنید که با این کار پیدا کردن تب مدنظر به کاری مشکل مبدل خواهدشد. امکان بستن تب ها وجود ندارد؛ چرا که ممکن است به یکی از آنها احتیاج پیدا کنید. در این حالت می توان با استفاده از OneTab آدرس تمام تب های بازشده را در قالب یک فهرست ذخیره و بعدا به راحتی به آنها مراجعه کرد.

چگونه بهتر و راحت تر بنویسیم

برنامه Writer

اغلب افراد از برنامه آفیس و Word برای تهیه مقالات و نوشته های خود استفاده می کنند، اما فرض کنید در جایی قرار دارید که آفیس روی رایانه آن نصب نیست و شما باید هرچه سریع تر مقاله خود را تهیه کنید. در چنین وضعیت هایی ابزارهای رایگان آنلاین که در همه جا در دسترس باشند و نوشته های شما را به صورت آنلاین ذخیره کنند به کمک تان خواهند آمد. برنامه Writer یک ابزار رایگان است که با محیط نسبتا ساده خود به شکل خودکار و پشت سر هم نوشته های کاربر را ذخیره می کند تا در صورت بروز اتفاقات ناگهانی مانند قطع برق چیزی را از دست ندهید. با استفاده از این برنامه امنیت نوشته ها کاملا تضمین شده و لازم نیست دیگران تجاوز به حریم خصوصی خود باشید؛ ضمن اینکه محدودیتی برای تعداد اسناد ذخیره شده وجود نخواهدداشت.

امکان تبدیل فرمت نوشته ها به فرمت های استاندارد دیگر نیز وجود دارد. برای استفاده از این ابزار مفید تنها کافی است به آدرس writer.bighugelabs.com مراجعه کنید. برنامه Draft نیز عملکردی شبیه به Writer دارد که با توجه به برخورداری از ابزار بررسی گرامر و املای کلمات برای تهیه مقالات به زبان انگلیسی توصیه می شود.

تایید صحت گرامر انگلیسی با Grammarly

چگونه بهتر و راحت تر بنویسیم

تهیه مقالات به زبان های خارجی، به خصوص انگلیسی برای ارایه در سطوح بین المللی یا مقاطع بالای دانشگاهی امری سخت به نظر می رسد، اما استفاده از برنامه هایی مانند Grammarly برای بررسی املا و گرامر نوشته ها می تواند به هرچه آسان تر شدن این وظیفه کمک کند. این برنامه از بیش از ۲۵۰ قانون پیشرفته گرامر بهره می گیرد تا از صحت متن نوشته شده مطمئن شود. این ابزار آنلاین در کنار برنامه اصلی از یک افزونه برای کروم نیز بهره می برد.

برنامه F.Lux، محافظ چشم ها

به عنوان یک نویسنده یا محقق زمان زیادی از زندگی خود را به خیره شدن به کلمات و حرف های کوچک روی نمایشگر رایانه می گذرانید که می توانید فشار زیادی بر چشم های شما وارد کند. برنامه F.Lux برنامه ای است که با کم کردن نور آبی متصاعدشده از صفحه نمایش لپ تاپ یا رایانه های شخصی از بروز مشکلات چشمی برای کاربران رایانه جلوگیری خواهد کرد.

اگر بخواهیم دقیق تر نحوه عملکرد این برنامه را مورد بررسی قرار دهیم باید گفت F.Lux درجه رنگ صفحه نمایش رایانه شما را براساس ساعت و میزان نور محیط در هر ساعت از روز تغییر می دهد و با این تغییر، فشار کمتری بر چشمانتان در زمان تهیه مقالات و نوشته ها وارد خواهدشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mohsen

      مطلب خیلی مفیدی بود ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج