۲۶۱۶۱۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تمهیدات ویژه برای پذیرایی از زائران اربعین

وزیر امور جهانگردی جمهوری اسلامی عراق با توجه به شروع گسترش تمهیدات فی ما بین با ایران برای پذیرایی بهتر از زائران حسینی، گفت: نیازمند افزایش حمایت‌های زیر ساختی در حوزه‌های مخابراتی و بهداشتی هستیم.

خبرگزاری ایلنا: وزیر امور جهانگردی جمهوری اسلامی عراق با توجه به شروع گسترش تمهیدات فی ما بین با ایران برای پذیرایی بهتر از زائران حسینی، گفت: نیازمند افزایش حمایت‌های زیر ساختی در حوزه‌های مخابراتی و بهداشتی هستیم.

«عادل فهد شرشاب» در ارتباط با وضعیت جاری نقل و انتقال مسافران بین ایران و عراق و تهدیدهای اخیر گروه‌های تروریستی گفت: تحرکات و جابه‌جایی‌های جغرافیایی چند وقت اخیر تروریست‌های داعش بر میزان ترددهای زیارتی و همچنین سیاحتی تاثیر گذاشته است.

این عضو کابینه العبادی در ادامه توضیح داد: متاسفانه تحرکات تروریستی موجود در خاک عراق علاوه بر وارد آوردن خسارات گسترده انسانی، موجب تخریب بسیاری از زیر ساخت‌های گردشگری نیز شده است.

داعش به دنبال بر هم زدن تبادلات مرزی ایران و عراق است

وی تاکید کرد: از جمله اهداف پنهان و استراتژیک تروریست‌های داعش، برهم زدن امنیت خط تبادلات مرزی میان دو ملت ایران و عراق به عنوان ملت‌هایی است که از دیر باز دارای مراودات گسترده فرهنگی ومذهبی بوده‌اند.

شرشاب در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران با درک صحیح و عمیق از معادلات انسانی و با نیتی خیرخواهانه به مسائل نگریسته و نگاهی فراتر از قواعد مرسوم مرزی میان کشورها نسبت به خواهران و برادران کشور همسایه خود دارد.

وزیر جهانگردی و امور گردشگری عراق تاکید کرد: حسن برخورد و نگاه انسانی مقام‌های ایرانی در دیدارهای مشترک و تعاملات فی ما بین کاملا مشهود بوده و دارای تاثیری حائز اهمیت در روابط بین دو کشور است.

این مقام عراقی ضمن قدردانی از مهمان‌پذیری ملت و مقام‌های مختلف ایرانی، از جایگاه تاثیرگذار تهران در گسترش مقوله توریسم پزشکی قدردانی ویژه کرد و گفت: امیدواریم مناسبات جاری به گسترش مقوله گردشگری بین دو کشور کمک شایانی کند.

وی در ادامه پیرامون حضور شیعیان و علاقه‌مندان ایرانی اهل بیت(ع) در همه ایام سال به ویژه مناسبات‌هایی همچون اربعین حسینی که به عراق سفر می‌کنند، خاطر نشان کرد: امیدواریم در سال جاری با همکاری مشترک میان مقام‌های مسئول در تهران و بغداد، بتوان بهتر از سال گذشته از زائران پذیرایی کرد.

تمهیدات برای پذیرای از زائران ایرانی در حال انجام است

شرشاب در ارتباط با مباحث مربوط به حضور مناسبتی زائران عتبات عالیات به ویژه در ایام محرم و صفر تصریح کرد: از هم اکنون انجام هماهنگی‌ها، تسهیل در امور و ایجاد برخی تمهیدات در حوزه‌هایی همچون ارتباطات تلفنی، اسکان زائران، امور بهداشتی و غیره در حال انجام است.

این مقام عالی‌رتبه عراق در ادامه متذکر شد: تلاش‌های بغداد در زمینه تسهیل خدمات‌دهی به زائران در ایام خاص و پرحضور شیعیان منوط به افزایش کمک‌های ایران است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به رویدادهای دهه اخیر عراق به ویژه تخریب‌های صورت گرفته از سوی گروه‌های تروریستی بسیاری از زیر ساخت‌ها همچون بخش‌های مخابرات،‌ آب و برق، حمل و نقل جاده‌ای، امور بهداشتی و غیره، با خسارت‌های سنگینی مواجه شده که ترمیم و بازیابی آنها نیازمند همکاری‌های جدی فی ما بین است.

گفت‌وگوهای سازنده میان مقام‌های ایران و عراق صورت گرفته است

وی در همین رابطه افزود: با توجه به دیدارها و گفت‌وگوهای مشترک و سازنده‌ای که میان مقام‌های مسئول دو کشور ایران و عراق صورت گرفته، امیدهای خوبی برای بهبود در حوزه‌های فوق وجود دارد.

عادل فهد شرشاب در پایان تاکید کرد: از پشتیبانی‌های مقام‌های جمهوری اسلامی ایران به ویژه حمایت‌های دلگرامانه آیت الله هاشمی رفسنجانی که نگران مشکل مردم مظلوم عراق هستند، سپاسگزار و قدردانیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج