جاباما
۲۶۱۸۵۴
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

آمریکا روز به روز بی دین تر می شود

براساس نتایج یک نظرسنجی که با در نظر گرفتن معیارهای کلیسا رفتن،‌ اعتقاد به خدا و عبادت کردن سنجیده شده، مشخص شد آمریکایی‌ها روز به روز بی‌دین‌تر می‌شوند و این مساله در میان جوانان این کشور مشهودتر است.

خبرگزاری ایسنا: براساس نتایج یک نظرسنجی که با در نظر گرفتن معیارهای کلیسا رفتن،‌ اعتقاد به خدا و عبادت کردن سنجیده شده، مشخص شد آمریکایی‌ها روز به روز بی‌دین‌تر می‌شوند و این مساله در میان جوانان این کشور مشهودتر است.

براساس نتایج یک نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه "پیو" که امروز(سه‌شنبه) انتشار یافت، مشخص شد، میزان اعتقاد بزرگسالان آمریکایی به خدا در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته صنعتی در سال ۲۰۱۴ به ۸۹ درصد رسید درحالی که در سال ۲۰۰۷، این میزان معادل ۹۲ درصد بود.

همچنین تعداد افرادی که گفتند کاملا به وجود خداوند اعتقاد دارند بسیار کمتر شده و از ۷۱ درصد در سال ۲۰۰۷ به ۶۳ درصد در سال ۲۰۱۴ رسیده است.

بر اساس این نظرسنجی، درصد افرادی که گفتند هر روز دعا و عبادت می‌کنند، در مراسم مذهبی به صورت منظم شرکت دارند و مذهب را در زندگی خود اعمال می کنند در آمریکا به شدت کاهش یافته است.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که میزان تمایل جوانان امریکایی که بین سال های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۶ به دنیا آمدند به دین بسیار کم شده در حالی که ۷۱ درصد از افراد متعلق به نسل خاموش که بین سال های ۱۹۲۸ تا ۱۹۴۵ به دنیا آمدند، به وجود خداوند اعتقاد کامل دارند.

تنها ۳۹ درصد از جوانان آمریکایی هر روز دعا و عبادت می‌کنند در حالی که ۶۷ درصد از افراد نسل خاموش که به انجام اعتقادات و کارهای دیگر و صرفه‌جویی اعتقاد کامل دارند، به عبادت روزانه می پردازند. جوانان آمریکایی کمتر به انجام فرایض مذهبی باور دارند.

۷۷ درصد از آمریکایی‌ها به برخی از اعتقادات مذهبی هنوز باور دارند. دو سوم از بزرگسالان مذهبی آمریکایی هم گفتند که به صورت روزانه عبادت می‌کنند و مذهب برایشان بسیار مهم است.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که میان احزاب سیاسی در آمریکا در زمینه باورهای مذهبی اختلاف وجود دارد به طوریکه ۲۸ درصد دموکرات‌ها و ۱۴ درصد از جمهوری‌خواهان مذهبی هستند.

بر اساس این نظرسنجی حدود ۳۸ درصد از جمهوری‌خواهان، "پروتستان اوانجلیکن" و ۲۱ درصد هم کاتولیک هستند.

در هر دو نظرسنجی مربوط به سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۱۴ بیش از ۳۵ هزار تن شرکت داشتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سيبيل

      نه اينکه تو ايران مردم هرروز اداى ديندارى شون زياد نميشه!!؟

    • كامران

      در عوض ايرانيها روزبروز دين دار تر ميشن

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج