۲۶۲۰۷۶
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

اگر یک سی دی را در مایکروویو قرار دهیم!

آیا تا به حال یک سی دی را داخل اجاق مایکروویو ( ماکروفر ) قرار داده اید ؟ اگر این کار را نکرده اید دیگر نیازی به انجام آن نیست ، چراکه در ویدیویی که در ادامه مطلب تماشا خواهید کرد ، نتیجه آن را مشاهده می کنید.

zoomit.ir: مایکرو ویو، امواج رادیویی با فرکانس بالا و طول موج کوتاه است که مانند پرتوهای قابل رویت نور، بخشی از طیف الکترومغناطیسی را تشکیل می دهد. این امواج با توجه به نوع ماده ای که به آن تابیده می شوند، ممکن است منعکس، منتشر یا جذب شوند. به عنوام مثال مواد فلزی این امواج را منعکس کرده، مواد غیر فلزی مانند شیشه و پلاستیک آن را از خود عبور داده و موادی که از آب تشکیل شده اند مانند غذاها و حتی خود انسان آن را جذب می کنند. این امواج برای ارتباطات ماهواره‌ای، تلفن همراه، رادار، هدایت راه‌یابی در آسمان و دریا بکار رفته و از آنجا که با جذب شدن در مواد دارای آب دمای آن را بالا می برند، برای آشپزی و پخت غذا نیز به کار برده می شوند.


در اجاق های مایکرو ویو (که در ایران به آن مایکروفر نیز گفته می شود)، امواج تولید شده توسط یک قطعه الکترونیکی در فضای اجاق وارد شده و پس از انعکاس از دیواره های آن، جذب مولکول های آب درون غذا می شوند. سپس با تکان دادن این مولکول ها و ایجاد سایش میان آن ها، به سرعت تولید گرما می کنند. هرچه مواد غذایی از آب بیشتری تشکیل شده و حجم کمتری داشته باشند، گرمای بیشتری را جذب خود می کنند. از آنجا که این گرما ممکن است به طور یکنواخت جذب ماده غذایی نشود، در مایکروفرهای جدید سینی های محل قرار گیری مواد، گردان هستند. البته بهتر است در طول پخت یا گرم شدن غذا بسته به نوع و حجم آن، چند بار در مایکروفر را باز کرده و برای پخش یکنواخت گرما، غذا را هم بزنیم.

حالا که با نحوه کارکردن اجاق های مایکرو ویو آشنا شدید ، فکر می کنید اگر یک سی دی (CD) را در اجاق مایکروویو قرار دهیم چه اتفاقی برای آن خواهد افتاد؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش ویدیوی زیر را تماشا کنید:

برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و ios در صورت بروز مشکل هنگام پخش و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید .

اگر یک سی دی را در مایکروویو قرار دهیم!

در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج