جاباما
۲۶۲۱۳۱
۱۳ نظر
۵۰۰۹
۱۳ نظر
۵۰۰۹
پ

متوسط درآمد - هزینه ایرانیان

تاز‌ه‌ترین گزارش مرکز آمار ازمتوسط درآمد-هزینه‌ ایرانیان درسال ۹۳نشان می‌دهد متوسط هزینه ماهانه یک خانوار شهری حدود یک میلیون و ۹۵۷هزار تومان و متوسط درآمد ماهانه حدود ۲میلیون و ۱۰هزار تومان بوده است.

خبرگزاری مهر: تاز‌ه‌ترین گزارش مرکز آمار ازمتوسط درآمد-هزینه‌ ایرانیان درسال ۹۳نشان می‌دهد متوسط هزینه ماهانه یک خانوار شهری حدود یک میلیون و ۹۵۷هزار تومان و متوسط درآمد ماهانه حدود ۲میلیون و ۱۰هزار تومان بوده است.

گزارش مرکز آمار ایران از برآورد متوسط هزینi و درآمد یک خانوار شهری و یک خانوار روستایی در سطح کشور و استان‌ها نشان می‌دهد متوسط کل هزینه خالص سالانه یک خانوار شهری ۲۳۴ میلیون و ۸۶۵ هزار ریال بوده است که نسبت به رقم مشابه در سال قبل ۱۴ درصد افزایش نشان می دهد.

از کل هزینه سالانه خانوار شهری ۵۸ میلیون و ۱۲۶ هزار ریال با سهم ۲۴.۷ درصد مربوط به هزینه های خوراکی و دخانی و ۱۷۶ میلیون و ۷۳۹ هزار ریال با سهم ۷۵.۳ درصد مربوط به هزینه های غیر خوراکی بوده است. در بین هزینه های خوراکی و دخانی، بیشترین سهم با ۲۱.۶ درصد مربوط به هزینه گوشت و در بین هزینه های غیر خوراکی بیشترین سهم با ۴۴.۴ درصد مربوط به مسکن بوده است.

همچنین متوسط درآمد اظهار شده سالانه یک خانوار شهری ۲۴۱ میلیون و ۳۱۸ هزار ریال بوده است که نسبت به سال قبل، ۱۸ درصد افزایش داشته است. بر این اساس در سال ۱۳۹۳ رشد متوسط درآمد سالانه خانوارهای شهری در مقایسه با رشد هزینه کل سالانه آنها ۴ درصد بیشتر رشد داشته است.

منابع تامین درآمد خانوارهای شهری نشان می دهد که ۳۲.۳ درصد درآمد از مشاغل مزد و حقوق بگیری، ۱۶.۳ درصد از مشاغل آزاد کشاورزی و غیر کشاورزی و ۵۱.۴ درصد از محل درآمدهای متفرقه خانوار تامین شده است.

در همین حال، متوسط کل هزینه خالص سالانه یک خانوار روستایی ۱۳۸ میلیون و ۵۲۸ هزار ریال بوده است که نسبت به سال قبل ۶.۹ درصد افزایش نشان می دهد. از کل هزینه سالانه خانوار روستایی ۵۷ میلیون و ۳۳ هزار ریال با سهم ۴۱.۲ درصد مربوط به هزینه های خوراکی و دخانی و ۸۱ میلیون و ۴۹۵ هزار ریال با سهم ۵۸.۸ درصد مربوط به هزینه های غیر خوراکی بوده است.

در بین هزینه های خوراکی و دخانی، بیشترین سهم با ۲۵.۱ درصد مربوط به هزینه آرد، رشته، غلات، نان و فرآورده های آن و در بین هزینه های غیر خوراکی، بیشترین سهم با ۲۹ درصد مربوط به مسکن بوده است.

گزارش مرکز آمار ایران نشان می دهد متوسط درآمد اظهار شده سالانه یک خانوار روستایی ۱۳۹ میلیون و ۵۱ هزار ریال بوده است که نسبت به سال قبل، ۱۴.۸ درصد افزایش داشته است. بر این اساس در سال ۱۳۹۳ رشد متوسط درآمد سالانه خانوارهای روستایی در مقایسه با رشد هزینه کل سالانه آنها ۷.۹ درصد بیشتر رشد داشته است.

منابع تامین درآمد خانوارهای روستایی نشان می دهد که ۲۹.۶ درصد از مشاغل مزد و حقوق بگیری، ۳۰.۷ درصد از مشاغل آزاد کشاورزی و غیر کشاورزی و ۳۹.۷ درصد از محل درآمدهای متفرقه خانوار تامین شده است.

در سال ۱۳۹۳ تعداد خانوارهای آمارگیری شده در این طرح ۱۸۸۸۵ خانوار نمونه در نقاط شهری و ۱۹۳۹۰ خانوار نمونه در نقاط روستایی کشور است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بعد حقوق کارگر 800 هزارتومن هستش واقعا خجالت بکشید

    • میثم

      دروغ که کنتور نداره. حتما همینطوره

    • بدون نام

      ما8نفریم وفقط 2تومن درامدداریم به اضافه یارانه من حالیم نیست این آمارچی میگه .....

    • بدون نام

      همش دروغه

    • مهدی

      آقا چرا مزخرف میگین
      زیر بار این همه تورم کمر مردم داره میشکنه این آرا رو کی داده مردم هیچ چی ندارن بخورن اجاره یه خونه معمولی 10000000در شهرستان ها تومنه چی میگین شما
      خجالت بکشید

    • مهدی

      آقای روحانی چرا می خوای نشون بدی کشور گل و بلبله در دوران روحانی مچکریم

    • بدون نام

      یه سر به خانواده جامعه بزنین.یا منبع اطلاعاتی بهتری راانتخاب کنید برای آمار

    • Mohamad

      همش دروغه زیادش یه تومن باشه باید بره جای وام -اب -برق-دارو.و.... واقعا برای این امار گیرا متاسفم بعضی ها کار گرا نمیرسن قرض میکنند این امار دروغه

    • علیرضا

      دروغه دروغه دروغ

    • بدون نام

      زندگی خیلی سخت شده
      1.500 درامد خانواده 4 نفره
      فقط دلمون خوشه شب گشنه نمیخوابیم
      نه سفر میریم نه اجاره میدیم نه شهریه دانشگاه میدیم نه لباس میخریم نه مهمونی میگیریم نه مهمونی میریم باز 3.4 روز اخر به پتو پت میوفتیم
      تو یه ماه هم شاید یه هفتش میوه تو خونمون باشه

    • حسین

      درامد خانوارهای ایرانی در ماه خیلی بیشتر از این هاست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخ

    • حامد

      آقا جون من کارمند اداره دولتي هستم دانشجوي ترم آخر کارشناسي ارشد و ده سال سابقه کار ولي حقوق ماهيانه ام فقط يک ميليون و صد هزار تومن است بخدا راست ميگم .همسر و دو فرزند دانش آموز هم دارم . و الله حقوقم کفاف يک ماه خرج زندگي رو نميکنه هميشه شرمنده زن و بچه هام ميشم . حتي در دادن پول تو جيبي بچه هام موندم . ما مردم ديگه خسته شديم . خواهشا اگر دردمون رو دوا نميکنيد نمک رو زخممون نپاشيد . خدايا تو شاهد باش .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج