۲۶۲۱۳۲
۵۰۳۷
۵۰۳۷
پ

چگونه تبدیل به یک «بیل گیتس» شویم؟

بیل گیتس اگر در مقطعی از زندگی اش ثروتمندترین ساکن کره زمین نبوده، باز هم در ایران و بسیاری از کشورهای جهان به عنوان ثروتمندترین معرفی شده است.

هفته نامه ایران +، ضمیمه روزنامه ایران: بیل گیتس اگر در مقطعی از زندگی اش ثروتمندترین ساکن کره زمین نبوده، باز هم در ایران و بسیاری از کشورهای جهان به عنوان ثروتمندترین معرفی شده است.

موسس شرکت معروف مایکروسافت هر ثانیه ۲۵۰ دلار آمریکا درآمد دارد، یعنی ۲۰ میلیون دلار در روز و ۷.۸ میلیارد دلار در سال. این رقم بسیار بیشتر از ثروتی است که مجله معتبر فوربس برای درآمد قاچاقچیان مواد مخدر تخمین می زند. شاید به این دلیل ساده که دنیای مجازی مخدر جدید ساکنان کره زمین است.

بیل گیتس متولد ۲۸ اکتبر (۵ آبان به تاریخ خورشیدی ما) سال ۱۹۵۵ در سیاتل است.

چگونه تبدیل به یک «بیل گیتس» شویم؟

نکته اول: مسیر اشتباه را تشخیص و آن را تغییر بده

در سال ۱۹۷۳ بیل گیتس وارد دانشگاه هاروارد شد. با وجود اینکه رشته اولیه او برای تحصیل در این دانشگاه حقوق بود، بعد از گذشت مدت کوتاهی رشته خود را تغییر داد و رشته علوم ریاضی و کامپیوتر را انتخاب کرد.

نکته دوم: اعتماد به نفس داشته باش و جسارت به خرج بده

دو سال بعد از ورود به هاروارد، بیل گیتس ترک تحصیل می کند تا مایکروسافت را به همراه پاول آلن تاسیس کند. از آنجایی که او هیچ گاه موفق نشد تحصیلات تکمیلی خود را به پایان برساند، دانشگاه هاروارد در سال ۲۰۰۷ دکترای افتخاری را به بیل گیتس اهدا کرد.

نکته سوم: اصول موفقیت را فقط در مدرسه نمی آموزند

گیتس طی سخنرانی در یکی از دبیرستان های آمریکا خطاب به دانش آموزان گفت که در دبیرستان خیلی چیزها را به دانش آموزان نمی آموزند. او از هفت اصل برای موفقیت نام می برد که اولین و مهم ترین شان این نکته است: «در زندگی همه چیز عادلانه نیست و بهتر است با این حقیقت کنار بیایید.»

نکته چهارم: رک باش اما بی ادب نه

گیتس زمانی که در مایکروسافت کار می کرد به سبب زبان نیش دار و پر از طعنه اش شهرت داشت و لحن کلام او در جلسه ها و ایمیل هایش معمولا همین گونه بود اما مخاطب مستقیم او افراد نبودند. یکی از اشخاصی که با گیتس کار کرده می گوید: «گیتس شاید عصبانی به نظر می رسید اما هیچ گاه ندیدم که با فردی بد صحبت کند.»

چگونه تبدیل به یک «بیل گیتس» شویم؟

نکته پنجم: از خودت یک چهره تاثیرگذار اجتماعی بساز

بیل گیتس در طول زندگی خود حدود ۱۰۰ میلیارد دلار را در امور خیریه (مستقیم و غیرمستقیم) هزینه کرده است. کمک های بنیاد بیل گیتس به بهداشت جهانی، بیشتر از کمک های سازمان بهداشت جهانی (WHO) در این زمینه است.

نکته ششم: تک بعدی نباش

اکنون دیگر مایکروسافت بزرگترین منبع درآمد گیتس نیست. برای سال های متمادی است که او در حال فروش سهام خود از این شرکت و سرمایه گذاری در کسب و کارهای دیگر است. مایکل لارسن، مدیر کسب و کار گیتس را به عنوان اسلحه سری او در زمینه سرمایه گذاری معرفی می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج