۲۶۲۱۳۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

نوتیفیکیشن های اعتیادآور

هر جایی که چشم بگردانید با تلفن های هوشمند روبرو می شوید. شاید بسیاری از کاربرهای تلفن هوشمند اصلا احتیاجی به آن نداشته باشند اما شرایط بازار به گونه ای رقم خورده که باید گوشی متعلق به ۱۰ سال پیش را تهیه کنید یا به خرید یکی از این دستگاه های هوشمند رضایت دهید.

روزنامه هفت صبح - محمد طالبیان: هر جایی که چشم بگردانید با تلفن های هوشمند روبرو می شوید. شاید بسیاری از کاربرهای تلفن هوشمند اصلا احتیاجی به آن نداشته باشند اما شرایط بازار به گونه ای رقم خورده که باید گوشی متعلق به ۱۰ سال پیش را تهیه کنید یا به خرید یکی از این دستگاه های هوشمند رضایت دهید.

کسی منکر قابلیت های فراوان گجت های هوشمند در بهبود شرایط زندگی انسان ها نیست اما آیا تمام نکات مثبت تلفن های امروزی به تحمل مشکلات آن می ارزد؟ اگر فعالیت کاری شما زیاد است و در شبکه های اجتماعی نیز حضوری فعال دارید به احتمال فراوان با حجم زیادی نوتیفیکیشن (اطلاعیه) برای تماس، پیامک، برنامه های پیام رسان، شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های مختلف روبرو می شوید. برخی اوقات بررسی حجم زیادی از نوتیفیکیشن ها عملا به کاری طاقت فرسا تبدیل می شود که حتی ممکن است کاربر را از فناوری که دورش را گرفته متنفر کند.

نوتیفیکیشن های اعتیادآور

۱- تحقیقات انجام شده نشان می دهد که بررسی نوتیفیکیشن ها همان حسی را برای تعداد زیادی از کاربرها ایجاد می کند که استفاده از مواد مخدر در بدن ایجاد می کند.

با مصرف مواد در مغز انسان ماده ای به نام دوپامین ترشح می شود که حس لذت را به همراه دارد. بررسی چیزی که کاربر ایده ای از ان ندارد و به نوعی او را شگفت زده می کند، دقیقا همچون مواد مخدر عمل کرده و با انتشار دوپامین حس لذت را برای انسان به همراه دارد.

با توجه به آمار موجود چیزی حدود ۸۸ درصد کاربرهای تلفن هوشمند مشکلی با نوتیفیکیشن ها نداشته و از بررسی آنها لذت می برند اما چه راهی برای طرف مقابل این موضوع وجود دارد.

از زمانی که مبحث اطلاعیه وارد تلفن های هوشمند شد، اپل سعی کرده قابلیت های مختلفی را برای کنترل آن در اختیار کاربر قرار بدهد. هر برنامه جدیدی که روی تلفن شما نصب می شود، در همان ابتدا اجازه می گیرد که در آینده نوتیفیکیشن های مختلف را ارسال کند یا خیر.

تام کارلو به عنوان رییس بخش طراحی اندروید اما چنین تفکری ندارد. کارلو به این موضوع اشاره داشته که بسیاری از کاربرها هیچ ایده ای از اطلاعیه های برنامه ندارند و این موضوع باعث شده که ارسال نوتیفیکیشن در تلفن های مبتنی بر اندروید از همان ابتدا فعال باشد.

۲- البته باید به این مسئله توجه کرد که تفکرات کارلو چند ماه یاست که با انتقاد کاربرها مواجه شده و بعد از آن بود که در نسخه لالی پاپ اندروید تصمیم بر این شد که تنظیمات بیشتری برای ارسال اطلاعیه ها در اختیار آنها قرار گیرد.

همین وضعیت در رابطه با ویندوزفون نیز صدق می کند. سیستم عامل میکروسافت که طرفدار آنچنانی ندارد، از مشکلی مشابه با اندروید رنج می برد اما طی به روزرسانی های اخیر، شرایطی مشابه با آیفون و آیپد را تجربه می کند.

سازندگان سیستم عامل های همراه برای باقی نگه داشتن کاربرهای خود، عملا به انجام این کار مجبور شده اند اما این به معنی عقب نشینی تولیدکننده های اپلیکیشن هاست؟ جف فرانسیس به عنوان مدیرعامل شرکت کاپرموبایل که در ساخت بیش از ۴۰۰ برنامه کاربری مختلف مشارکت داشته، در همین رابطه توضیح داده که برای سال ها تولیدکننده های اپلیکیشن توجه ویژه ای به ارسال نوتیفیکیشن داشتند. بررسی عملکرد کاربرها در مقابله با اطلاعیه ها این تفکر را به وجود آورده بود که هیچ مانعی برای ارسال حجم زیادی از نوتیفیکیشن نیست.

۳- وب سایت سی نت در گزارشی به این موضوع اشاره داشته که دیوید تیلور یکی از شناخته شده ترین وکیل های پاریس بعد از مواجهه با حجم زیادی از نوتیفیکیشن هایی که برای فیس بوک، توییتر، واتس آپ و ایمیل به تلفنش ارسال می شدند، آیفون خود را به دیوار کوبیده و تصمیم گرفته از تلفن نوکیایی استفاده کند که متعلق به سال ۲۰۰۵ است.

تیلور به تمام قابلیت های تلفن های هوشمند پشت کرده اما طبق گفته خودش اکنون به آرامشی رسیده که شاید هیچ کدام از کاربرهای تلفن های هوشمند در سال ۲۰۱۵ موفق به تجربه آن نشوند.

باید به این مسئله توجه کرد که شاید اطرافیان شما هم بعد از بررسی نوتیفیکیشن های مختلف به آن اعتیاد پیدا کرده اند. این همان اعتیاد تلفن همراه است که در نقشی متفاوت ظاهر شده و سعی دارد کاربر را مدام با اپلیکیشن های مختلف درگیر کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج