۲۶۲۱۶۱
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

آلومینیوم شفاف به واقعیت پیوست +عکس

یکی از دانشمندان آزمایشگاه نیروی دریایی آمریکا موفق به توسعه‌ی آلومینیوم شفاف مثل شیشه شده است.

مجله دیجی کالا - زهرا غلامی: میزان پیشرفت بشر تاکنون واقعا شگفت‌انگیز است. آنچه که در گذشته به دنیای داستان‌های علمی تخیلی تعلق داشت، به واقعیت تبدیل شده است. یکی دیگر از این موارد را در آلومینیوم‌های شفاف فیلم سینمایی «پیشتازان فضا: سفر به خانه» (Star Trek: The Voyage Home) می‌توانیم ببینیم.

آلومینیوم شفاف به واقعیت پیوست +عکس

این‌طور که به نظر می‌رسد، این نوع آلومینیوم که در واقع نوعی ماده‌ی کانی سخت و بلورین است، به لطف یکی از دانشمندان آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی دریایی آمریکا، به واقعیت پیوسته است. دکتر Jas Sanghera ماده‌ی مورد نظر را این گونه توصیف می‌کند: "در واقع، این آلومینیوم بلورین، ماده‌ی معدنی منیزیوم آلومینات است.

مزیت‌های آن این است که بسیار مقاوم‌تر و مستحکم‌تر بوده و از شیشه سخت‌تر است. این ماده‌ی بلورین در محیط‌های نامساعد مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد، بنابراین در مقابل فرسایش ناشی از طوفان شن و باران دوام بیشتری دارد."

این ماده در عین استحکام بسیار بالا، ضخامت کمتری دارد و گفته‌ می‌شود عملکردش در مقایسه با شیشه بهتر است. این فناوری در دستگاه‌های حساس به وزن مثل پهپادها و کلاه‌های ایمنی مفید واقع خواهد شد؛ و پتانسیل این را دارد که دنیا را تغییر دهد.

Sanghera در ادامه، پروسه‌ی تولید آلومینیوم شفاف را توضیح می‌دهد: "پودر را تحت فشار و حرارت بالا و خالی از هوا قرار می‌دهیم و سپس آن را می‌کوبیم. اگر این کار به درستی انجام شود، هوای به دام افتاده کاملا خارج می‌شود و آلومینیوم شفاف و تمیز حاصل می‌شود." وقتی که ورقه‌ی آلومینیوم تازه از زیر فشار خارج می‌شود، به شکل مطلوب درآورده و پولیش می‌شود تا برای مصارف دیگر مثل شیشه‌ی ضدگلوله آماده شود. به مرور زمان، اگر قیمت این محصول پایین بیاید، می‌تواند کاربردهای مصرفی مفیدی در گوشی‌های هوشمند و ساعت‌ها داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شغل شیشه بری منقرض میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج