۲۶۲۱۶۷
۱ نظر
۵۰۳۷
۱ نظر
۵۰۳۷
پ

تماشای این فیلم ها جیگر میخواد!

بياييد با واضح‌ترين انتخاب شروع كنيم: فيلم كلاسيك جان كارپنتر كه نه تنها آغازگر يك فرنچايز بود كه بكلي ژانري تازه را پايه‌گذاري كرد.

وب سایت ۷ فاز: از امروز مي‌توان ماراتون هارورهاي كلاسيك را آغاز كرد، براي اين‌كه دقيقا بدانيد چه فيلم‌هايي امروز ارزش دوباره ديدن را دارند بهترست ليست ۱۳تايي زير را مطالعه كنيد...

تماشای این فیلم ها جیگر میخواد!

هالووين

هالووين/ هالووين ۲/ ايچ۲۰

تماشای این فیلم ها جیگر میخواد!

بياييد با واضح‌ترين انتخاب شروع كنيم: فيلم كلاسيك جان كارپنتر كه نه تنها آغازگر يك فرنچايز بود كه بكلي ژانري تازه را پايه‌گذاري كرد.

كارپنتر در اين فيلم‌ها از حد خود فراتر مي‌رود اما پيشنهاد مي‌دهيم در ادامه تماشاي هالووين اوريجينال، فيلم تكان‌دهنده راب زامبي، دنباله‌اي بر بازسازي فيلم را هم تماشا كنيد.

فيلم بي‌نقصي نيست و بايد تغييرات رخ‌داده در گروه بازيگران آن را تحمل كنيد اما اتفاقي كه براي كاراكتر لاري استرود به عنوان دختري درعذاب در اين فيلم مي‌افتد به خوبي به فيلم ايچ۲۰ انتقال پيدا كرده و جيمي لي كرتيس را به عنوان لاري بالغ به تماشاگر معرفي مي‌كند، زني كه همچنان در تلاش است با وحشتي كه احاطه‌اش كرده كنار بيايد.


فردي كروگر و جيسون ورهيز

كابوس در خيابان الم/ جمعه 13ام: قسمت آخر/ فردي عليه جيسون

تماشای این فیلم ها جیگر میخواد!

آيا مايل هستيد عصرانه خود را با فردي و جيسون آغاز كنيد؟ بهترين نقطه براي شروع "كابوس در خيابان الم" وس كريون است. مطمئن هستيم كه "جمعه ۱۳ام: قسمت آخر" خالصانه‌ترين فيلم هارور در فرنچايز جيسون است.

تام ساويني براي اولين بار پس از قسمت اول فيلم بازگشته است تا كار گريم را انجام دهد. پس از آن به فردي عليه جيسون مي‌رسيم، آخرين اثر رابرت انگلاند در اين مجموعه و فيلمي كه به نوعي ورهيز را در نقش آدم خوب داستان جا مي‌زند. فيلم عامدانه پرداختي پرسروصدا دارد و بسياري مي‌‌گويند چنين چيزي در نهايت به ضرر آن خواهد بود.


هارورهاي دهه 70 بريتانيا

بيمارستان وحشت/خانه شلاق/سايكومانيا

تماشای این فیلم ها جیگر میخواد!

هارور بريتانيايي در دهه ۷۰ تماما درباره كمپاني‌هاي همر و آميكوس نبود، در بالا نام سه عنوان آشفته‌حال را آورده‌ايم تا متوجه شويد در نقاط ديگر بريتانيا چه چيزي در جريان بوده است. رابين اسكويت در برابر مايكل گاف ديوانه قرار گرفته و در "بيمارستان وحشت" آزمايش‌هاي كنترل ذهن شيطاني را انجام مي‌دهد.

"خانه شلاق" به كارگرداني پيت واكر بي‌رقيب ساخته شده و در آن شيلا كيث، بازيگر هميشگي فيلم‌هاي او، مدرسه‌اي غيرقانوني و ديوانه‌كننده براي دخترهاي بد راه انداخته است. در گروه بازيگران "سايكومانيا" جرج سندرز و رابرت هاردي حضور دارند و به جادوي سياه مشغولند.


داستان ارواح

فراموش‌نشدني/بي‌گناهان/ديگران

تماشای این فیلم ها جیگر میخواد!

براي عصرانه‌اي باكلاس‌تر، اين سه‌گانه داستان ارواح را امتحان كنيد. "فراموش‌نشدني" اقتباسي از داستان كلاسيك شرلي جكسون است و "بي‌گناهان" بر اساس داستاني از هنري جيمز ساخته شده (جان مورتيمر در فيلمنامه‌نويسي آن دخيل بوده).

"ديگران" اداي احترامي به هردو فيلم است و با اين حال داستاني اوريجينال دارد.در دو فيلم اول شكارچي و شكار تصوير واضحي ندارند و در آخري چنين پرسشي در قالب يك پيچ‌داستاني مطرح مي‌شود.


كابين‌هايي در جنگل‌

شيطان مرده/ كابيني در جنگل/ تاكر و ديل عليه شيطان

تماشای این فیلم ها جیگر میخواد!

توصيه آندره ده تات به فيلم‌اولي‌ها اين بود كه "گروهي بچه را به داخل يك كلبه ببريد و به وحشت‌شان بياندازيد"، در اين‌جا سه مثال در نتيجه بكارگيري چنين فرمول اساسي وجود دارد.

سم ريمي براي اولين بار بر طبق اين توصيه عمل كرد و با شوخ‌طبعي تاريك و فيلمسازي ديوانه‌وار آن به دنباله‌هاي شيطان مرده (و يك اقتباس تلويزيوني) راه پيدا كرد. جاش ودوون و درو گدارپس از آن پيرنگ متفكرانه خود را خلق كردند. مردان بد حاضر در "تاكر و ديل عليه شيطان" خنده‌آور هم با مرگي ناگهاني روبه‌رو مي‌شوند.


خون‌آشام‌هاي دهه 80 آمريكا

پسران گمشده/تقريبا تاريك/ومپ

تماشای این فیلم ها جیگر میخواد!

پيش از ساخت "گرگ و ميش" خون‌آشام‌ها در فيلم‌هاي نوجوان‌پسند آمريكايي محبوب بودند. "پسران گمشده" به خوبي كمدي و وحشت را با يكديگر تركيب مي‌كند.

"تقريبا تاريك" كترين بيگلو تقريبا يك وسترن است كه آدريان پسدار در كنار لنس هنريكسن، بيل پاكستون و جنت گلدستين در آن به ايفاي نقش پرداخته است. مي‌توانستيم "شب ترس" را هم در اين قسمت بگنجانيم اما كلوب شبانه گريس جونز در "ومپ" اين اجازه را به ما نداد...


گيلرمو دل تورو تقديم مي‌كند...

ستون فقرات شيطان/ يتيم‌خانه/ چشمان جوليا

تماشای این فیلم ها جیگر میخواد!

انتخاب شما در ميان فيلم‌هاي دل تورو مي‌تواند هرچه باشد، "هزارتوي پن" يا "ستون فقرات شيطان"، اما انتخاب ما دومي است.

به اين دليل كه از استعاره‌اي كه اشباح را به بمب‌هاي منفجرنشده تبديل مي‌كند استقبال مي‌كنيم و همچنين از آن رو كه جفتي خوب براي داستان يتيم‌خانه جي.اي بايونا به تهيه‌كنندگي دل تورو است.

با "چشمان جوليا" اين قسمت را مي‌بنديم، فيلمي كه مثل "يتيم‌خانه" محصولي از دل تورو و به كارگرداني گولم مورالس و با بازي بلن رودا است، كسي كه با بازي در نقش فردي نابينا در اين فيلم با اشباح سروكار دارد و پرونده مرگ خواهرش را بررسي مي‌كند.


هارورهاي دهه 80 بريتانيا

برپاخيزان جهنم/خانه كاغذي/لانه كرم سفيد

تماشای این فیلم ها جیگر میخواد!

شايد هارور بريتانيايي در اين برهه از روزهاي اوج دهه ۶۰ و ۷۰ خود فاصله گرفت، اما "برپاخيزان جهنم" هنوز هم وجود داشتند، حتي اگر صداي بيشتر بازيگران فيلم با دوبله آمريكايي شنيده مي‌شود. ملودرام فاوست‌گونه كلايو باركر فقط براي هيولاي شيطاني‌اش، كنوبايتزها مشهور است.

پس از آن به "خانه كاغذي" مورموركننده برنارد رز مي‌رسيم، جايي كه نقاشي‌هاي يك دختر در روياهايش به شكل برهم‌زننده‌اي به سراغش مي‌آيند.

در آخر اين قسمت "لانه كرم سفيد" را پيشنهاد مي‌دهيم، اقتباس رواني كن راسل از رمان كوتاه برام استوكر. هيو گرنت، پيتر كاپالدي و آماندا داناهو در اين فيلم حضور دارند.


كريستوفر لي

مرد حصيري/عروس شيطان/راسپوتين

تماشای این فیلم ها جیگر میخواد!

از آن جايي كه كريستوفر لي ديگر در جمع ما نيست بياييد در چنين شبي ستايشگر او باشيم. قرار نيست دراكولا را براي اين قسمت انتخاب كنيم، لي "مرد حصيري" را دوست داشت.

"عروس شيطان" هم فيلم خوبي است كه كمپاني همر آن را از رمان طولاني دنيس ويتلي اقتباس كرده است، لي در اين فيلم در نقش يكي از آدم‌هاي خوب داستان است، اگرچه داك به طور قطع كاراكتر مبهم و تاريكي است.

درنهايت به يكي ديگر از توليدات همر و شايد قدرتمندترين اجراي لي در نقش راسپوتين منزجركننده مي‌رسيم؛ راهبي ديوانه.


هيولاهاي كلاسيك

عروس فرانكنشتاين/دراكولا/مردگرگي

تماشای این فیلم ها جیگر میخواد!

اين سه تايي غول‌آسا را از نسل‌هاي مختلف كنار يكديگر آورده‌ايم. براي فرانكنشتاين سراغ فيلم چشم‌نواز، سرگرم‌كننده، غمگين و ترسناك جيمز ويل رفته‌ايم. "عروس فرانكنشتاين".

دومين محصول فرانكنشتايني كمپاني يونيورسال با بازي بوريس كارلوف در نقش اين هيولا. انتخاب‌مان براي دراكولا، محصول كمپاني همر با بازي كريستوفر لي است، اين فيلم هنوز هم بهترين اقتباس از رمان برام استوكر محسوب مي‌شود.

براي "مرد گرگي" فيلم اخير جو جانستون به تهيه‌كنندگي بنيسيو دل تورو، فيلمبرداري خيره‌كننده شلي جانسون و موسيقي متن خارق‌‌العاده دني الفمن را برگزيديم. "مرد گرگي" از چيزي كه به نظر مي‌رسد فيلم بهتري است اما مطمئن شويد كه نسخه كامل فيلم را بدون حذفيات تماشا مي‌كنيد.


آدم‌خوارهاي آمريكايي

كشتار با اره برقي در تگزاس/تپه‌ها چشم دارند/پيچ اشتباهي

تماشای این فیلم ها جیگر میخواد!

پيش از اين فردي، جيسون و مايكل مايرز را در اين ليست گنجانديم، بنابراين سهل‌انگاري خواهد بود اگر شبي را به تماشاي صورت‌چرمي نگذرانيم.

"كشتار با اره‌برقي در تگزاس" اوريجينال توب هوپر هنوز هم تجربه‌اي به شدت ناخوشايند است."تپه‌ها چشم دارند" وس كريون به خوبي در كنار عنوان قبلي مي‌نشيند، خانواده آدم‌خواران اين‌بار در بيابان به جاي يك خانه وحشت‌آور پرسه مي‌زنند.

"پيچ اشتباهي" اداي ديني به هردوي اين فيلم‌هاست، شايد عجيب باشد نام راب اشميت كارگردان را در كنار نام خالقين دو عنوان ديگر بياوريم، اما به ياد داشته باشيد كه "پيچ اشتباهي" تنها معطوف به كار خارق‌العاده استن وينستون در بخش طراحي جلوه‌هاي ويژه و چهره‌پردازي است.


موسيقي متن گروه گابلين

قرمز تيره/ساسپيريا/سحرگاه مردگان
تماشای این فیلم ها جیگر میخواد!


در اين‌جا داريو آرجنتو و جرج اي.رومرو را تركيب كرده‌ايم و آن‌ها را به موسيقي گروه ايتاليايي گابلين ارتباط داده‎‌ايم. "قرمز تيره" بازگشت آرجنتو به قلمرو جنايت‌ها بود و يكي از محصولات شاخص ژانر به شمار مي‌آيد.

آرجنتو در ادامه ساسپيريا متفاوت را كارگرداني كرد و به اين ترتيب اولين قسمت از سه گانه خود را درباره شرارت‌هاي پنهان در يك مدرسه باله ساخت. آرجنتو همچنين تا حد زيادي در شاهكار زامبي رومرو "سحرگاه مردگان" دخالت داشت.

اگر مي‌خواهيد موسيقي گروه گابلين را تمام و كمال تجربه كنيد سراغ نسخه تدوين‌شده ايتاليايي آرجنتو برويد. گروه گابلين همچنين در طي ماه‌هاي آينده در كارديف و منچستر كنسرت خواهد داشت.


سه‌گانه آخرالزماني جان كارپنتر

چيز/شاهزاده تاريكي/در دهان جنون

تماشای این فیلم ها جیگر میخواد!

اين فهرست را با كارپنتر آغاز كرديم و با او هم به پايان مي‌رسانيم. نمي‌‍دانستيد او يك سه‌گانه ساخته است؟ درواقع اين‌طور نيست اما مي‌توانيد اين سه فيلم را از لحاظ تم‌هايشان به يكديگر مرتبط بدانيد.

در "چيز" با موجود بيگانه‌اي طرف هستيم كه از خواب برخاسته است، "شاهزاده تاريكي" شيطان را مشغول كسب و كار تاريك خود نشان مي‌دهد و "در دهان جنون" داستاني درباره يك نويسنده است كه با رمان تازه خود جهان را به جنون كشانده است. همان‌طور كه آخرالزمان آغاز مي‌شود سم نيل مي‌خندد...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      اينها كجاش ترسناك بودن ؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج