۲۶۲۲۰۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

نخست‌ وزیر رومانی استعفا داد

نخست‌وزیر رومانی در پی تجمع جمع کثیری از مردم در بخارست و درخواست برای پذیرش مسئولیت آتش‌سوزی مرگبار در یک کلوب شبانه که ۳۲ کشته بر جای گذاشت، از سمت خود استعفا کرد.

خبرگزاری ایسنا: نخست‌وزیر رومانی در پی تجمع جمع کثیری از مردم در بخارست و درخواست برای پذیرش مسئولیت آتش‌سوزی مرگبار در یک کلوب شبانه که ۳۲ کشته بر جای گذاشت، از سمت خود استعفا کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: روز سه‌شنبه حدود ۲۵ هزار تن از مردم در بخارست، پایتخت رومانی گردهم آمده و خطاب به دولت تاکید کردند تا مسئولیت آتش‌سوزی در کلوب شبانه را که ۳۲ کشته بر جای گذاشت، بر عهده بگیرد.

ویکتور پونتا، نخست‌وزیر رومانی در همین حال با انتشار بیانیه‌ای به رسانه‌های دولتی این کشور گفت: من علت این خشم مردم را می‌دانم. می‌دانم که این آتش‌سوزی یک اشتباه بود و باید جلوی آن گرفته می‌شد. حال به عنوان نخست وزیر رومانی این مسئولیت را بر عهده می‌گیرم و از سمتم استعفا می‌دهم.

پیشتر رهبر حزب سوسیال دموکراتیک رومانی تایید کرده بود که نخست‌وزیر قصد دارد از سمتش استعفا دهد. مردم رومانی روز شنبه خود را با خبر بهت‌انگیز و فاجعه‌بار آتش سوزی در پایتخت این کشور آغاز کردند. بر اثر آتش‌سوزی در کلوب شبانه «کالکتیو» در نیمه شب جمعه، حداقل ۳۲ تن کشته و ۱۵۵ تن دیگر نیز زخمی شدند.

کلاوس یوهانیس، رئیس‌جمهوری رومانی روز شنبه به محل حادثه آتش سوزی رفت و به قربانیان این حادثه ادای احترام کرد. وی با اعلام اینکه استانداردهای ایمنی در این مکان رعایت نشده بود، گفت:‌ این اصلا قابل تصور نیست که چنین مکانی برای عده زیادی در نظر گرفته شود تا به کلوب یا کنسرت بیایند و چنین فاجعه عظیمی در زمانی کوتاه رخ بدهد. ظاهرا حتی استانداردهای ساده ایمنی هم رعایت نشده بود.

دولت رومانی پس از این حادثه دلخراش، به مدت سه روز در این کشور عزای عمومی اعلام کرد. گفته می‌شود در هنگام بروز این حادثه، بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ نفر در این مکان حضور داشته‌اند. برخی از قربانیان این حادثه به حدی دچار سوختگی شدند که کار احراز هویت آنها به دشواری انجام می‌گیرد. ساختمانی که زیرزمین آن به کلوب کالکتیو تبدیل شده، بنای کارخانه‌ای به جا مانده از دوران کمونیسم رومانی بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج