جاباما
۲۶۲۳۷۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کاربران جدید تبلت و تلفن های هوشمند

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که به کارگیری دستگاه های تبلت و تلفن های هوشمند به کودکان زیر پنج سال هم تسری پیدا کرده است، به طوری که برخی از آنها حتی پیش از کسب مهارت در راه رفتن و یا سخن گفتن، در فشار دادن کلیدها و ضزبه زدن به صفحه مانیتور تبحر می یابند.

خبرگزاری ایرنا: نتایج یک مطالعه نشان می دهد که به کارگیری دستگاه های تبلت و تلفن های هوشمند به کودکان زیر پنج سال هم تسری پیدا کرده است، به طوری که برخی از آنها حتی پیش از کسب مهارت در راه رفتن و یا سخن گفتن، در فشار دادن کلیدها و ضزبه زدن به صفحه مانیتور تبحر می یابند.

این مطالعه جدید نشانگر سروکار داشتن با ابزارهای گوشی های همراه توسط کودکان کم سن و سال در 'تقریبا سراسر جهان' است و تصریح می کند که اختلاف میان سطح دسترسی افراد کم درامد و خانواده های با درآمد متوسط به این فناوری در حال از بین رفتن است.

براساس این تحقیق که در فیلادلفیای آمریکا انجام شد و مشروح آن اخیرا در Pediatrics انتشار یافت، به واقع بسیاری از کودکان کمتر از پنج سال بدون نظارت و یا کمک والدین از تبلت و یا گوشی هوشمند استفاده می کنند.

جامعه آماری این تحقیق، ۳۵۰ خانواده کم درآمد در فیلادلفیا بودند و تقریبا تمامی کودکان شش ماهه تا چهار ساله این خانواده ها در برهه ای از زمان و حتی پیش از تولد یکسالگی از یک گوشی همراه استفاده کرده اند.

محققان متوجه شدند که تقریبا تمامی کودکان سه و چهار ساله بدون کمک دیگران قادر به راه اندازی دستگاه های هوشمند هستند.

همچنین بر اساس نتایج این مطالعه، بیشتر والدین اغلب برای اینکه بتوانند کارهای خود را انجام دهند، کودکان را در مکان های عمومی آرام نگه دارند و یا حتی برای خواباندن آنها، به فرزندان خود اجازه می دهند با تلفن همراه بازی کنند.

این همه در حالی است که به گفته دکتر 'دیوید هیل' رییس شورای ارتباطات و رسانه در آکادمی طب اطفال آمریکا ، معمولا به والدین توصیه می شود که کودکان خود را تا قبل از دو سالگی از قرار گرفتن در معرض صفحه نمایش ابزارهای دیجیتالی و حتی تلویزیون دور نگاه دارند زیرا موجب عوارضی از جمله اختلال در زبان آموزی آنها می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج