۲۶۲۴۱۰
۲۵ نظر
۵۰۰۷
۲۵ نظر
۵۰۰۷
پ

یک هفته هفت چهره؛ از سحر دولتشاهی تا علی ضیا

دربی تمام شد، اما حواشی اش ادامه دارد؛ فیلمی که از خوشحالی علی ضیا در یک جمع خصوصی منتشر شد، در نهایت منجر به ممنوع الکاری مجری جوان صدا وسیما شد.

برترین ها - ایمان عبدلی:

علی ضیا یا (شگفت انگیز، هفته)

یک هفته هفت چهره؛ از سحر دولتشاهی تا علی ضیا

دربی تمام شد، اما حواشی اش ادامه دارد؛ فیلمی که از خوشحالی علی ضیا در یک جمع خصوصی منتشر شد، در نهایت منجر به ممنوع الکاری مجری جوان صدا وسیما شد.

روایت اول: ضیا مجری جوانی است و مانند دیگر مجریان جوان صدا و سیما دچار حاشیه شده است و البته به مانند هم نسلانش کیفیت چندانی از خود به نمایش نگذاشته است، یعنی اینکه ضیا در فاصله ی خاصی با دیگر مجریان صدا و سیما در حوزه ی کاری و مسایلی نظیر: قدرت و تسلط در اجرا، سواد و آگاهی و یا فن بیان و اکت مناسب قرار نمی گیرد، به عبارت دیگر از دست دادنش خیلی اتفاق خاصی نیست. او رفتارهای قابل نقدی هم دارد مثل: رعایت نکردن اصول در برخورد با مهمانان و یا رفتاری دوگانه و متضاد با مواضعی که می گیرد؛ همان چیزی که «ریا »نام می گذاریم. اینها همه مربوط به آن وجهی از شخصیت ضیا است که مربوط به حرفه ی کاری اش می شود.

روایت دوم: کری خوانی آمیخته با اغراق و بزرگنمایی است، گاه طنز و حتی تعریض هم چاشنی اش می شود. همه ی ما وقت کری خوانی متعصب و غیر منطقی رفتار می کنیم و اتفاقا این از آن جنبه های رفتاری دنیای مدرن است که در تمام دنیا از خاورمیانه تا قلب اروپا مشترک است، پس در یک فضای تعریف شده ی غیر منطقی، صحبت از اصول رفتاری کردن کمی مضحک است، عده ای فارغ از موقعیت اجتماعی که دارند دور هم جمع شده اند و به بهانه ی فوتبال تخلیه ی انرژی می کنند.

روایت سوم: سلبریتی دائما تاوان شهرت را می دهد، او باید در دنج ترین زوایای زندگی خصوصی اش دوربین را حس کند و از دایره های تعریف شده ی جامعه بیرون نزند. کودک درونش را بکشد و خودش را بپاید، ضیا مرتکب اشتباه شده چون شعار خوانی در موقعیت یک سلبریتی جرم تلقی می شود. خیلی ها در استادیوم همین شعار را فریاد می زنند تا حد توان، در نهایت می شوند: تماشاگر نما، اما ضیا باید دسته گل بخرد و ناز بکشد..

روایت چهارم: قاطعیت مدیران سینما در برخورد با توهین علی ضیا کمی جلب توجه می کند، وقتی که در مواردی به جرات حادتر هیچ واکنشی مشاهده نکرده ایم، این قاطعیت قابل هضم نیست. شاید و البته شاید حجم حمایتی طرفداران تیم آبی پایتخت به ماهیت چنین قاطعیت ناگهانی کمک کرده است، به عبارت دیگر راضی کردن تعداد پر شماری از هواداران فوتبال با یک اقدام موقتی و مقطعی، اینجای کار گناه به گردن ماست که احساسات برنده ی خود را گاهی اوقات در جای نامناسب به هدر می دهیم.


ر.ص یا (تفاوت فرهنگی، هفته)

یک هفته هفت چهره؛ از سحر دولتشاهی تا علی ضیا

بازیکن تیم والیبال پیکان که به مناسبت مسابقات باشگاه های جهان در تورنمنت حضور داشته دچار مساله ای شده که دو روایت متفاوت از آن نقل شده است.

اذیت و آزار یکی از خدمه ی هتل محل سکونت، در آسانسور و ضبط تصاویر به وسیله ی دوربین های کارگذاشته شده و برخورد مامورین امنیتی، روایتی است که توسط سایتی صربستانی منتشر شده، اما آن چه که منابع ایرانی از ماجرا بازگو می کنند، زمین تا آسمان تفاوت دارد: درگیری با پرسنل هتل بر سر استفاده از آسانسور. امیدواریم شکل دوم واقعیت داشته باشد. اما نکته ی جالب توجه سیاست دو مرحله ای آشنای مدیریت ایرانیست: فاز اول «انکار» و در مرحله ی بعد «حذف صورت مساله»، بازیکنی که در ابتدا بی گناه اعلام شده بود، در مرحله ی بعد از مجموعه ی پیکان حذف شد. از تناقض اقدامات انجام شده که بگذریم می رسیم به «برزیل» که کم کم سرزمین خطاهای فاحش می شود؛ هنوز خاطره ی آن استخر مختلط را یادمان نرفته همان «تفاوت فرهنگی» و..


ب.ز یا (طفلکی، هفته)

یک هفته هفت چهره؛ از سحر دولتشاهی تا علی ضیا

یکشنبه: دادستاني ايران، صلاحيت بررسي بانك‌هاي خارجي را ندارد و اين كيفرخواست يك زورگيري است. حسابم در ٢٣ بانك داخل كشور و ١١٩ بانك خارج از كشور فعال است، هيچ‌كس تاكنون در دنيا اين همه خلاف را نفهميده بود و فقط اينها نخبه اقتصادي درآمدند و فهمیدند!

دوشنبه: بانك مسكن در تماس با من گفت به شخصي ٦٥ ميليارد تومان داده‌اند و اين فرد، پول را پس نداده است. بانك مسكن در آن نشست به من گفت: با وجود نبود اين مبلغ در بانك، بازداشت مي‌شوند و آنها از من خواستند تا ٦٥‌ميليارد تومان به حساب بانك مسكن بريزم و من نيز پول را واريز كردم. آنها گفتند كه پول را يك هفته‌اي تحويل مي‌دهند اما با گذشت سه ماه نه تنها پولم را برنگرداندند كه به تماس‌هايم نيز پاسخ ندادند.

سه شنبه: (وکیل مدافع بابک زنجانی): ارزش اموال داخلي موكلم ٢٦٠٠ ميليارد تومان است؛ يعني بدهي موكلم در قسم اول صفر، تسويه و پرداخت شد. يعني مبلغ يك ميليارد و ٤٢٧ ميليون و ٥٠٠ هزار يورو كه از طريق بانك مركزي در اختيار موكل قرار گرفته بود، امروز تسويه شد. او درباره قسمت دوم بدهي موكلش، گفت: وكلاي خارجي موكلم در حال تلاش براي صدور ضمانتنامه هستند و اين كار روال قانوني خود را طي می کند.

پی نوشت: روند محاکمه در حال استحاله است و کم کم جای متهم و شاکی عوض می شود. ادبیات طلبکارانه ی متهم نفتی حسی از اطمینان در خودش دارد، اطمینان از اینکه او تنها نیست.


مردم خوزستان یا (شرم آور، هفته)

یک هفته هفت چهره؛ از سحر دولتشاهی تا علی ضیا

شرم آور است! استانی که آماج دشمن بوده در سالهای دفاع مقدس، حالا آماج ندانم کاری هاست، در آبان، ماه وارونگی هوا، باران که می بارد در خوزستان خشک و پر از پالایشگاه اسیدی می شود و حداقل ۱۰ هزار نفر را روانه ی مراکز درمانی می کند.

خوزستان چندی پیش هم تیتر یک شده بود؛ غبارآلودگی شدید و مردمی که به هر بهانه ای نفسشان تنگ می شود؛ یک روز بمب های شیمیایی صدام، یک روز خشکسالی و گرد و غبار، روز دیگر بارانی که رحمت است و نفس تنگی می آورد، اما مطمئنا آن چه که امان مردم خوزستان را بریده، این سیر بی توجهی مدیرانی است که دائما با پاس های سر ضرب رفع تکلیف می کنند و خوزستان و همه ی ایثارهایش را نمی بینند.

آخرین پاس را خانم ابتکار داده و از بودجه ی کم سازمان محیط زیست گله کرده، محیط زیست از الزامات اساسی حقوق شهروندی است، از دولت روحانی با توجه به شعارهای انتخاباتی اش در این زمینه انتظاری فراتر از اینها می رود.


رضا رشید پور یا (داغ، هفته)

یک هفته هفت چهره؛ از سحر دولتشاهی تا علی ضیا

در دنیای این روزها ماهیت سیال رسانه ها به شکل اعجاب آوری و با سرعتی بسیار زیاد در حال دگرگونی هر روزه است، همین پدیده ی تلگرام که به جرات نظم دهنده ی قدرتمند و بدون رقیب افکار عمومی است، شاید تا دو یا سال پیش وجودش غیر قابل پیش بینی بود. حالا در این روزگار همیشه در دسترس بودن و وقتی که کلی رسانه را در مشتمان حمل می کنیم، دشوار است نبض مخاطب را یافتن، کاری که برنامه ی «دید در شب» و رضا رشید پور موفق به آن شده اند.

راه رفتن روی خطوط قرمز و پی گیری آدم های جنجالی در حوزه ها ی متفاوت، شکلی جدید از رسانه و مدیا را در فراغت مخاطب ایرانی جاسازی کرده است. آدم های از حوزه های مختلف که حضورشان به خودی خود خبرساز است و می توان کلی حرف های داغ از آن ها بیرون کشید، برگ برنده ی اساسی برنامه ی اینترنتی رشید پور همین سلبریتی های جنجالی است؛ صادق خرازی، اکبر عبدی، امیر تتلو، علی کفاشیان و... دید در شب اگر خیلی تند نرود و مانا باشد، می تواند ذائقه ی مخاطب ایرانی را تنوع ببخشد.


سحر دولتشاهی و..یا (شاد کننده ی، هفته)

یک هفته هفت چهره؛ از سحر دولتشاهی تا علی ضیا

یک خبر و دو خوشحالی؛ پس از گذر سال های سنگین تحریم و روزهایی که حتی تندرستی هم از اولویت های زندگی حذف شده بود، حالا خبرهایی که می آید حاکی از این است که سلامتی و تندرستی مردم تحت توجه حداقل رسانه ها قرار گرفته و فضا از آن شرایط حداقلی جدا شده است، نکته ی دومی که خوشحال کننده است اقدام بازیگرانی است که موقعیت خود را درست شناخته اند و از محبوبیت و شهرتی که تحت اختیار دارند به بهترین نحو استفاده می کنند. بالاخره سلبریتی بودن که منحصر به برند بازی و عکس های مکش مرگ ما! که نباید باشد، الزاماتی دارد از جمله جهت گیری درست اجتماعی به نفع مردم. واما خبر...

«پنج بازيگر سرشناس سينما با مشارکت در فراخواني، با هدف اطلاع رساني و آگاهي بخشي درباره خطرات شيوع ديابت در ايران، با حضور در تعدادي از مراکز عمومي، بهداشتي- درماني و آموزشي، اصلاح برخي شيوه هاي زندگي شهري براي جلوگيري از ابتلابه ديابت را به شهروندان يادآور شدند. «بهاره رهنما»، «سحردولتشاهي»، «کمنداميرسليماني»، «سام درخشاني» و «سروش صحت» افرادی هستند که دراین امر مشارکت دارند».


مهسا احمدی و کاوه مدنی یا (بخندیم یا گریه کنیم، هفته)

یک هفته هفت چهره؛ از سحر دولتشاهی تا علی ضیا

موفقیت دختر جوان ایرانی در کسب جایزه ی ویژه ی بدلکاری هالیوود و کسب جایزه کریستال، در کنار موفقیت کاوه مدنی در کسب جایزه اتحادیه علوم زمین اروپا به عنوان دانشمند ممتاز جوان در حوزه مدیریت منابع آب، هر دو خوشحال کننده بوده اند. یک ایرانی در آن سوی آب ها پرچمت را بالا برده، حس غروری وصف ناشدنی که بعد از چندی تامل با خود غمی می آورد که زورش انگار به آن شادی می چربد، اگر آن دو عزیز در این خاک می ماندند، آیا باز هم صاحب این موقعیت می شدند؟ و چرایی که از ذهن بیرون نمی رود!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ممنون که یادی هم از مردم مظلوم خوزستان کردید

      پاسخ ها

      • یه پسر بد میشه یه پدر بد

        من خوزستانی نیستم ولی خوزستانی ها را دوست دارم
        لعنت به اون شخص یا اشخاص در رأس کار که مردم زجرکشیده از جنگ جنوب کشور را فراموش کردن

    • بدون نام

      فقط کاش زنان سرزمینمان درهرموقعیتی جهت گرفتن لوحهای تشکر در اون مراسم ها ظاهر میشن وقار ومتانت وپوشش اوناهم ایرانی ومسلمان گونه باشد نمیدونم چه اصراری داریم ایرانی باشیم اماجوری روسری بپوشیم که معلوم نکنه ایرانییم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی خیال

      • بدون نام

        ایرانی بودن به روسری نیست به خونه

    • بدون نام

      علی جان حالاتومظلومی توبه خاطر توهین های بی دریغ به خودت شکایت نکن

    • بدون نام

      حرفتون برا مردم خوزستان بواقعادرست بود......
      چرا مردمی که اون همه زجرو اوارگی جنگ رو کشیدن برا اینکه فقط بتونن نفس بکشن باید از زادگاهشون کوچ کنن و باز غربتو در به دری بکشن؟؟؟؟؟؟ درد تو سینه ماخوزستانیاتمومی نداره.........

    • بنفشه

      +همچینین می نویسین (ر.ص) یا (ب.ز)که انگار کسی اونا رو نمی شناسه.
      +خوزستانی ها :(

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ر.ص کیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

    • بدون نام

      User12:15
      همین ور ور های بیش از حد شما شورش رو در اورده و یکی از دلایل اصلی اینه که ملت دمشون رو میزارن رو کولشون و فرار میکن
      وهمینطور همین دلواپسیاتون باعث میشه هیچ کس به هیچ جا نرسه این خانم ایران بود همین خود شما تا الان صد دفعه حکم اعدام داده بودی که یه زن بدلکاری کنه جلو نا محرم و....البته اگر قبلترش دوستانتون با اسید خدمتش نمیرسیدن

      پاسخ ها

      • nika

        تو چی میگی؟
        این خانم سالها تو اکثر فیلمهای ایرانی بدلکار بازیگرای زن بوده اگه تیتراژ فیلمای که توشون حضور داشته رو دیده بودین اسمش رو می دیدید. همیشه ام مورد احترام بوده تا حالام هیچ اتفاقی براش نیفتاده و به هر جایی رسیده از همین مملکت بوده پس الکی سیاه نمایی نکنید.
        ایشون برای همه قابل تحسین هستن البته اگر با پوشش زیبا تری ظاهر میشدن بیشتر از این برای ما محبوب میشدن.

      • بدون نام

        اولین بار نیست که افتخاراتمون میرن از ایران بس که........

      • بدون نام

        نيكا خانم پوشش زياتر يني چي ؟ يني با چادر و مقنعه مي رفت خوشحال بودي الان ؟

    • بدون نام

      در اقصی نقاط این کشور پهناور خیلی ها به خیلی های دیگه در محضر دوربین خدا جفا میکنن اما خداوند هیچ کدوم و ممنوع التصویر نمیکنه...

    • بدون نام

      این صدا و سیما میلی و داعون رو باید تعطیل کنن توهین ؟؟؟؟؟ محفل مختلط؟؟؟ حرکت نامتعارف؟؟؟ یعنی از مدیریت که هیچی سر در نمیارن از دین هم هیجی

    • بدون نام

      علی ضیا پسر خوبیه چرا اینقدر بش می گید ریا کار...اون گفت کلاه گیس و اینقدر تاوان داد ...ای کاش کسانی هم که اینقدر بهش فحاشی کردن توهین کردن هم تاوان می دادن...

    • بدون نام

      شاخ بازی های عبدلی نه به خودش می یاد نه به ظرفی که انتخاب کرده ، اینجا همون زرد بازی هاشو کنه سنگین تره

      پاسخ ها

      • nika

        آره واقعا تحلیلای ایشون کلا با ماهیت و سبک باقی سایتشون در تضاده . از بی اهمیتی و عدم بزرگ نمایی یه عده ای حرف میزنه که توی سایتشون روزی شونصدتا خبر داغ درباره شون کار می کنن!!!!!!!!

      • بدون نام

        زردی از شخصیت شماست

    • بدون نام

      بسیار عالی ممنون از سایت خوبتون

    • یسنا

      عالی مثل همیشه...
      مرسی.
      ترجیح میدم کل اخبار هفته ازین.طریق بخونم.
      بدون هیچ.بزرگنمایی یا کوچکنمایی.. بیطرف ولی کامل!!
      خسته نباشیید، دمتون گرم (برای نویسنده این بخش سایت)

    • بدون نام

      واقعا متاسفم برای ر.ص شما هایی که انقدر تشنج ایجاد کردین بعد صدف طاهریان خوب خودتونو به اون راه میزنین. رفتار این آقا صد برابر بد تر بود همین مونده از فردا بگن همه ی ایرانیا اینجورین و..... چرا انقدر جامعه ی ما زن ستیزه و کارهایی که آقایون میکننو خیلی بد تره رو اشکال نمیدونن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه هم ماله برداشتن تا حسابي ابرو حفظ كنن .

    • بدون نام

      اره اگر ایران می موند .الان یک معلم زیست بود که باید برای یک لقمه نون می دوید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        كاش اينجا بود . كاش بداد منابع اب ايران هم مي رسيد . گرچه چه فايده ؟؟؟؟ همه طرح هاي درست و درمون تو اين خراب شده به هيچ جا نمي رسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج