۲۶۲۵۸۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

رشوه عربستان به کمپین علیه حوثی ها

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: عربستان و امارات متحده عربی به دنبال پرداخت پول به اریتره برای کمک به مقابله با کمپین ضد حوثی‌ها در یمن هستند.

خبرگزاری ایسنا: سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: عربستان و امارات متحده عربی به دنبال پرداخت پول به اریتره برای کمک به مقابله با کمپین ضد حوثی‌ها در یمن هستند.

به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، سازمان ملل در گزارش خود آورده است: پرداخت مبالغی از جانب عربستان و امارات متحده به اریتره برای کمک به کمپین نظامی علیه حوثی‌ها در یمن در توافقی صورت گرفته است که ممکن است ناقض تحریم‌های سازمان ملل علیه این کشور آفریقایی باشد.

اریتره در صورت پذیرش این مبلغ به ائتلاف عربی ضد داعش اجازه می‌دهد تا از آبهای منطقه‌ای، حریم هوایی و خاکش در اقدامات نظامی علیه حوثی‌ها در یمن استفاده شود.

گروه نظارتی سازمان ملل در سومالی و اریتره در گزارشی آورده است: این توافق نامه میان دولت اریتره و عربستان و امارات احتمالا نقض کننده تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل است چرا که این کشور آفریقایی به دلیل انجام اقداماتی که تهدید کننده صلح و امنیت است نمی‌تواند چنین توافقی را امضا کند.

این در حالی است که دولت عربستان از دادن پاسخ درباره این توافقنامه با اریتره امتناع کرده و امارات نیز تاکنون به درخواست‌هایی برای پاسخگویی به این مسئله از جانب سازمان ملل جوابی نداده است.

اوایل سال جاری میلادی و پس از ناکامی دولت‌های ریاض و دبی برای امضای توافقی با جیبوتی به منظور استفاده از این کشور برای انجام حملات علیه حوثی‌ها این دو کشور به سمت اریتره جذب شده و با این کشور آفریقایی توافقی امضا کردند.

دولت اریتره در صورت حمایت از کمپین ضد حوثی‌ها سوخت و کمک های مالی از جانب دبی و ریاض دریافت می‌کند.

اریتره به عنوان یکی از کشورهای آفریقایی واقع در دریای سرخ دارای پررفت و آمدترین خطوط دریایی است و کمتر از ۱۰۰ کیلومتر با مسیر آبی یمن فاصله دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج