۲۶۲۶۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

سه تهديد بزرگ پيش‌ روی خانواده‌ ها چیست؟

با وجود تهديد عظيمي كه مواد مخدر در قالب برنامه‌اي هوشمند و جهت‌دار با هدفگيري نهاد خانواده و فروپاشي اجتماعي دنبال مي‌كند، اين برنامه‌ها را در سه بخش الكل، مواد مخدر، رفتارهاي پرخطر جنسي و تهديدات آن برنامه‌ريزي كرده مورد توجه قرار دهيم.

خبرگزاری ایسنا: مدير كل مشاركت‌هاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر از افزايش تعداد مراكز ترك اعتياد تا پايان سال خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۶۰۰ تشكل رسمي در حوزه درمان، پيشگيري و كاهش آسيب‌ها فعاليت مي‌كنند و سازمان بهزيستي موظف شده امسال براي ۵۰۰ مركز ترك اعتياد مجوز فعاليت صادر كند.

محمد صادق فتح‌الهي با بيان اينكه در حال حاضر ۱۶۰۰ تشكل رسمي در حوزه‌هاي درمان، پيشگيري و كاهش آسيب‌ها فعاليت مي‌كنند، گفت: در صدد هستيم از ظرفيت جديد اين حوزه استفاده كنيم.

وي افزود: با وجود تهديد عظيمي كه مواد مخدر در قالب برنامه‌اي هوشمند و جهت‌دار با هدفگيري نهاد خانواده و فروپاشي اجتماعي دنبال مي‌كند، اين برنامه‌ها را در سه بخش الكل، مواد مخدر، رفتارهاي پرخطر جنسي و تهديدات آن برنامه‌ريزي كرده مورد توجه قرار دهيم.

وي با بيان اينكه در حال حاضر خانواده‌ها با اين سه تهديد بزرگ مواجه هستند، تاكيد كرد: بايد تلاش‌ها معطوف به اين سه حوزه باشد و بتوانيم ضمن صيانت از بنيان خانواده، برنامه‌ريزي‌هاي دقيق و هماهنگي‌هايي را در مقابله با اين تهديدات داشته باشيم.

فتح‌الهي ضمن اشاره به ظرفيت بالاي جامعه براي مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي از جمله مواد مخدر، تصريح كرد: جامعه روحانيت، هيات‌هاي مذهبي، ظرفيت عظيم بسيج، تشكل‌هاي دانش آموزي، دانشجويي و دانشگاهي بخشي از اين ظرفيت‌ها هستند.

وي با اشاره به جامعه روحانيت و دانشگاهيان و خيرين در همكاري با ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان گروه‌هاي مرجع، گفت: حضور اين نيروها به عنوان خط شكن بحث اعتياد مطرح است، چرا كه در جامعه ما به لحاظ فرهنگي اعتياد كار قبيحي است، اما كمك به بهبود يافته قبيح نيست و بايد از اين ظرفيت‌ها براي كمك به بهبوديافتگان استفاده كنيم.

مديركل مشاركت‌هاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنين درباره برنامه‌هاي ستاد براي توسعه همكاري‌ها با اين تشكل‌ها نيز اظهار كرد: از نيمه دوم سال ۹۰ تا كنون ۳۳۰ مركز درماني مجوز فعاليت دريافت كرده‌اند و حدود ۸۰۰ تا يكهزار تشكل نيز منتظر اخذ مجوز هستند و در جلسه مشتركي كه اخيرا بين سازمان بهزيستي و ستاد مبارزه با مواد مخدر تشكيل شد، سازمان بهزيستي موظف شد تعداد اين مراكز را تا پايان سال به ۸۰۰ مركز افزايش دهد، لذا تا پايان امسال بايد ۱۵ مجوز ديگر براي مراكز ترك اعتياد صادر شود.

به گفته فتح‌الهي، استان‌هاي در معرض خطر و تهديد جزو اولويت‌هاي راه‌اندازي مراكز ترك اعتياد هستند و در بين درخواست‌هايي كه براي تشكيل تشكل‌ها و مراكز ترك اعتياد صورت گرفته، استان تهران درصدر درخواست مجوزها قرار دارد.

وي وجود تشكل‌هاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر را يك نوع فرصت براي نظام جمهوري اسلامي ايران برشمرد و گفت: اين ستاد در صدد است برنامه‌هاي توسعه‌اي خود را براي گسترش اين تشكل‌ها در سال جاري اجرا كند و در اين راستا جذب خيرين و استفاده از اين ظرفيت عظيم را در دستور كار خود قرار داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج