۲۶۲۷۷۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

در قسمت اول «معمای شاه» چه می‌گذرد؟

با پخش اولین قسمت از سریال تلویزیونی «معمای شاه» زندگی چهار گروه مختلف از مردم در سال‌های پایانی حکومت رضاشاه به تصویر کشیده می‌شود. این سریال به‌نویسندگی و کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی علی لدنی تولید شده است.

خبرگزاری تسنیم: با پخش اولین قسمت از سریال تلویزیونی «معمای شاه» زندگی چهار گروه مختلف از مردم در سال‌های پایانی حکومت رضاشاه به تصویر کشیده می‌شود. این سریال به‌نویسندگی و کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی علی لدنی تولید شده است.

در حالی که گروه تولید مجموعه تاریخی الف ویژه «معمای شاه» به‌نویسندگی و کارگردانی محمدرضا ورزی همچنان در شهرک سینمایی غزالی مشغول تصویربرداری هستند، پخش این سریال از جمعه هفته جارى، ساعت ۲۲ در شبکه یک آغاز مى‌شود و قرار است غیر از باکسهاى تکرار، بازپخش آن از یکى از شبکه‌هاى دو یا سه صورت گیرد.

معمای شاه در اولین قسمت خود که روز جمعه ۱۵ آبان ماه ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما نمایش داده می‌شود، میزبان تعداد زیادی از هنرمندان تلویزیون، تئاتر و سینما در نقش‌هایی متفاوت و گوناگون است.

در این قسمت بینندگان با مشاهده رویدادها و اتفاق‌های قسمت اول، بیشتر با حال و هوای اجتماعی داستان و شخصیت‌ها آشنا می‌شوند. رویداد مهم و محوری قسمت اول معمای شاه بازگشت محمدرضا از قاهره به‌همراه فوزیه است و کنار این رخداد، طیفی مختلف از شخصیت‌های اجتماع معرفی می‌شوند.

گروه اول، افرادی هستند که با قدرت گرفتن رضاشاه در صحنه سیاسی ایران، به‌مرور طرد و از گردونه قدرت خارج شده‌اند. «علیشاه» با بازی سیاوش طهمورث و «محمدعلی فروغی» با بازی رضا میرمعنوی جزو این گروه هستند.

دسته دوم شخصیت‌های حاشیه‌نشین و بزهکار هستند. ثریا قاسمی در نقش «ملکه» و فتحعلی اویسی در نقش «زندانی» این گروه را نمایندگی می‌کنند.

طیف سوم «مردم عادی» هستند که دکتر احمد وزیری با بازی «سعید نیک‌پور» در رأس آن‌ها قرار دارد.

گروه چهارم نیز درباریان هستند. «رضاشاه» با بازی جعفر دهقان و «محمدرضا» با بازی حسین نورعلی جزو این دسته هستند.

بینندگان معمای شاه در این قسمت شاهد نقش‌آفرینی محمد ابهری در نقش «محمود جم»، علی شجره در نقش «علی پهلوی» برادر محمدرضا، سیاوش مفیدی در نقش «متین‌دفتری»، فرزانه نشاط‌خواه در نقش «ملکه نازلی»، حدیث فولادوند در نقش «فوزیه»، حسین توکلی در نقش «علی قوام»، فرشید سلطانی در نقش «فریدون جم»، بهرنگ علوی در نقش «حسین فردوست»، رامبد شکرآبی در نقش «ارنست پرون»، گیتی ساعتچی در نقش «تاج‌الملوک مادر محمدرضا»، مژگان ربانی در نقش «اشرف پهلوی» و شیرین ایزدی در نقش «شمس پهلوی» خواهند بود.

این سریال ۸۰قسمتی به‌تهیه‌کنندگی «علی لدنی» در سیمای جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است. ۸۰ بازیگر اصلی، ۵۲۰ بازیگر فرعی و بیش از ۵۶۰ نفر از عوامل پشت دوربین از اردیبهشت سال ۱۳۹۱ تاکنون در ساخت این اثر همکاری داشته‌اند.

این سریال به مرور وقایع تاریخی، اجتماعی و سیاسی ایران در فاصله سال‌های ۱۳۱۷ تا ۱۳۵۷ همزمان با دوران پهلوی دوم می‌پردازد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج