جاباما
۲۶۲۸۲۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

افزایش دو برابری سرعت اینترنت تا پایان آذر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به اتصال هشت هزار روستای کشور به اینترنت، گفت: ۲۵هزار روستای کشور طی هشت ماه آینده به اینترنت پر سرعت متصل می شوند.

خبرگزاری مهر: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از انجام مذاکره برای ساخت ماهواره ملی به کمک یکی از شرکت های خارجی خبرداد.

محمود واعظی شامگاه جمعه در حاشیه نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگاران گفت: ساخت ماهواره ملی به کمک یکی از شرکت های خارجی سازنده در دستور کار ماست و مذاکرات ساخت ماهواره را با چند شرکت مشاوره ای و سازنده شروع کرده ایم.

وی نسبت به انعقاد قرارداد در این خصوص در کمترین زمان ممکن ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: بعد از برجام رویکردها کاملا تغییر کرده و در آینده قطعا در این زمینه توفیقاتی را خواهیم داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به اتصال هشت هزار روستای کشور به اینترنت، گفت: ۲۵هزار روستای کشور طی هشت ماه آینده به اینترنت پر سرعت متصل می شوند.

واعظی افزود: پهنای باند اینترنت داخلی در ابتدای دولت تدبیر و امید ۶۲۰ گیگابایت بر ثانیه بود که امروز به ۲۴۰۰ گیگابایت بر ثانیه افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: طرحی داریم که این میزان را تا یک ماه دیگر به چهار هزار گیگابایت بر ثانیه افزایش خواهیم داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی در خصوص مسدود شدن شبکه های اجتماعی نیز گفت: شبکه اجتماعی تا زمانی که سالم کار کنند و صفحات غیر اخلاقی نداشته باشند از نظر ما می توانند به کار خود ادامه دهند.

وی افزود: با این حال اگر این شبکه ها بخواهند که مقررات ما را زیر پا بگذارند ابتدا تذکر می دهیم و بعد در صورت رعایت نکردن تذکر طبق قوانین و تصمیم مراجع ذیربط عمل خواهد شد.

واعظی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص وضعیت پوشش جاده ای تلفن همراه در کشور گفت: این میزان هم اکنون ۹۸ درصد است که سیاست دولت این است که تمام جاده های اصلی کشور ۱۰۰درصد زیرپوشش تلفن همراه بروند.

وی تصریح کرد: سازمان تنظیم مقررات در حال بررسی است و به نوبت خلاء ها را شناسایی و اپراتورها را موظف به افزایش پوشش جاده ای می کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص زیان های دکل ها مخابراتی و پارازیت بر سلامت مردم گفت: دکل های مخابراتی برای سلامتی مردم مشکل و ضرری ندارند.

وی افزود: اما در خصوص امواجی که برای ماهواره ها و کانال های تلویزیونی فرستاده می شد، این موضوع را بررسی کرده ایم و جلساتی را با وزارت بهداشت، سازمان انرژی اتمی، سازمان محیط زیست، وزارت صنایع و بخشهای مختلف داریم. نظر مقام معظم رهبری و رییس جمهور این است که اگر این کمیته به جمع بندی برسد که این تشعشعات برای سلامتی مردم مضر است، تردیدی نیست که باید قطع و جمع شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج