۲۶۲۹۶۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

نرخ کرایه‌ ها زیرپوستی گران می‌شود؟!

‌با توجه به اینکه تجربه ثابت کرده که قبل از هر افزایش قیمتی معمولا شاهد دو نرخی‌ بودن کالاها در سطح جامعه می‌شویم حال آیا این امر خبر از اتفاق جدیدی می‌دهد؟ و این که آیا به نوعی نرخ کرایه‌ها به صورت زیر پوستی در حال گران شدن است؟!

خبرگزاری ایسنا: ‌با توجه به اینکه تجربه ثابت کرده که قبل از هر افزایش قیمتی معمولا شاهد دو نرخی‌ بودن کالاها در سطح جامعه می‌شویم حال آیا این امر خبر از اتفاق جدیدی می‌دهد؟ و این که آیا به نوعی نرخ کرایه‌ها به صورت زیر پوستی در حال گران شدن است؟!

چندی است که برخی از رانندگان، سودای افزایش نرخ کرایه دارند و بدون هیچ ضابطه‌ای اقدام به دریافت هزینه‌ای دو برابر هزینه اصلی از مسافران می‌کنند، قطعا هر شهروند رشتی به مسیر بلوار پرفسور سمیعی - دانشگاه آزاد تا میدان گاز آشنایی دارد و می‌داند این مسیر به دلیل قرار گرفتند در مسیر دانشگاه‌های متعدد و مسکن مهر یکی از پرترددترین محورهای شهر رشت است.

با وجود پوشش ضعیف اتوبوسرانی که خود این امر سوژه جدایی را می‌طلبد و مینی‌بوس‌های وَن که به دلیل کثرت مسافر توان حرکت ندارند و همچنین تاکسی‌هایی که دل‌به‌خواهی مسافر سوار می‌کنند، هر فردی را به استفاده از اتومبیل‌های شخصی ملزم می‌کند، اما با توجه به اجرای طرح محدوده ترافیکی در سطح شهر رشت این امر هم مشکلات خاص خود را دارد که فرد را مجبور به استفاده از مسافربران شخصی می‌کند، حال اینک اخیرا مشاهده می‌شود که این رانندگان شخصی سوار با دلیل و برهان اقدام به دریافت کرایه دو برابر نرخ مصوب می‌کنند، زمانی هم که علت را جویا می‌شوی می‌گویند «به دلیل اینکه نرخ کرایه‌ها پایین است رانندگان تاکسی مسیرهای کوتاه مسافر سوار نمی‌کنند و ما جور آنها را می‌کشیم»!!!

با توجه به اینکه تجربه ثابت کرده که قبل از هر افزایش قیمتی معمولا شاهد دو نرخی‌ها در سطح جامعه می‌شویم، حال آیا این امر خبر از اتفاق جدیدی می‌دهد؟ با توجه به اینکه هر افزایش قیمت معمولا سالی یکبار و در آغاز هر سال اتفاق می‌افتد اما طبق شرایط مذکور آیا در آینده نزدیک شاهد افزایش نرخ کرایه‌ها خواهیم بود؟! آیا به نوعی نرخ کرایه‌ها به صورت زیر پوستی در حال گران شدن است؟! برای پاسخ به این سوالات به سراغ مرتضی شریفی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی می‌رویم.

مرتضی شریفی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا به زودی شاهد افزایش نرخ کرایه تاکسی خواهیم بود؟ اظهار کرد: هر سال نرخ کرایه‌های تاکسی با توجه به پیشنهاد شهرداری و مصوبه شورای شهر و تاییدیه فرمانداری به مرحله اجرا در می‌آید و پس از تصویب، رانندگان باید از نرخ اعلام شده، تبعیت کنند و حق دریافت نرخ اضافه‌تری را ندارند، اما از ساعت ۱۰ شب الی ۶ صبح ۲۰ درصد به نرخ کرایه‌ها در هر مسیر اضافه می‌شود.

وی افزود: چنانچه راننده تاکسی اضافه‌تر از نرخ مصوب، کرایه دریافت کرد یا از سوار کردن مسافر امتناع ورزید، شهروندان عزیز می‌توانند با مراجعه به سازمان تاکسیرانی و با اعلام شماره پلاک تاکسی مورد نظر موضوع را پیگیری کنند چرا که دریافت کرایه اضافی و امتناع از سوار کردن مسافر هر یک از کدهای تخلفاتی در کمیته انضباطی هستند.

مسافربران شخصی گوی سبقت را از تاکسیرانان گرفته‌اند!

شریفی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه تاکسیرانی چه اقداماتی برای مسافربران شخصی سوار دارد؟ گفت: در حال حاضر در شهر رشت بر اساس طرح جامع حمل و نقل درون شهری تعداد استاندارد خودروی تاکسی باید ۳ هزار عدد باشد، در حالیکه اکنون بالغ بر ۶ هزار تاکسی در شهر رشت داریم و به عبارتی معادل دو برابر ظرفیت مورد نظر تاکسی داریم که همین امر کسب درآمد و ساماندهی تاکسیرانان را به شدت با مشکل مواجه کرده است، براین اساس رسیدگی به موضوع مسافربران شخصی سوار از توان تاکسیرانی خارج است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی رشت ادامه داد: بحث رسیدگی به مسافربران شخصی تحت اختیار پلیس راهور است که ضابط قضایی در این زمینه است و اقدامات قانونی در خصوص مسافربران شخصی باید توسط پلیس راهور انجام گیرد. تاکنون جلسات متعددی را با دوستان راهور برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم با اعمال قانون در خصوص مسافربران شخصی از حق رانندگان خود دفاع کنیم.

وی اضافه کرد: حجم مسافربران شخصی خیلی بالاست و متاسفانه تاکنون هم نتوانستیم اقدامی در این زمینه انجام دهیم، لذا از پلیس راهور تقاضا داریم اقدامات قانونی لازم را در خصوص مسافربران شخصی انجام دهند.

شریفی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه دو برابر ظرفیت تاکسی داریم، چرا در بعضی مواقع در سطح شهر تاکسی نمی‌بینیم؟ بیان کرد: این امر به دلیل ترافیک سنگین، شرایط نامساعد جوی و هجوم مسافربران شخصی است، هجوم مسافربران شخصی به حدی در سطح شهر زیاد است که گاهی باعث ایجاد ترافیک سنگین می‌شوند و عملا راننده تاکسی که از ۶ صبح الی ۶ عصر در شهر کار می‌کند با چنین وضعیتی، توان کار کردن در ساعات شلوغ و پرترافیک را ندارد و از طرفی طی سنوات گذشته حق نامشروعی برای مسافربران شخصی ایجاد شده که با تاریکی هوا شهر را در اختیار خود می‌گیرند و اقدام به جایه جایی مسافر می‌کنند، حتی برای سوار کردن مسافر با رانندگان تاکسی درگیر می‌شوند، لذا اگر در ساعات پرترافیک رانندگان تاکسی را نمی‌بینید، مهم‌ترین علتش وجود مسافربران شخصی است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی رشت تصریح کرد: در زمان شرایط نامساعد جوی حق را به شهروندان می‌دهم، غالب رانندگان تاکسی به این وضعیت عادت کرده‌اند که با بارش باران در سطح شهر پیدا نمی‌شوند، این شیوه‌ای است که طی سالیان سال به آن عادت کرده‌اند که عوض کردن این عادت نیاز به زمان و مشارکت رانندگان دارد که ما برای جلب مشارکت آنها، امسال برای اولین بار نماینده تاکسیرانان را در کمیته انضباطی با رای مستقیم خود رانندگان محترم انتخاب کردیم، همچنین برای اولین بار یکی از تاکسیرانان را به عنوان عضوی از اعضای هیات مدیره برگزیدیم تا پل ارتباطی بین سازمان و مجموعه تاکسیرانان باشند.

وی اضافه کرد: در بین ناوگان ۶ هزار نفره بالغ بر ۲۰۰ نفر معتمد را در خطوط مختلف با صورتجلسه جمعی به عنوان رانندگان فعال انتخاب کردیم و از بین آنها ۱۵ نفر را هم به عنوان نماینده برگزیدیم که در جلسات همفکری و هم اندیشی حضور می‌یابند تا ان‌شاءالله موضوعات را با مشارکت خودشان حل کنیم.

در پایان ذکر یک نکته خالی از لطف نیست! چنانچه اگر از نرخ کرایه‌ها، از ظرفیت دو برابری تاکسی‌ها در سطح شهر رشت، از کمبود تاکسی در برخی مواقع بگذریم اما آیا می‌توان از امینت مسافربران شخصی هم گذشت؟! کم و بیش از جرایمی که از پشت نقاب مسافربرنماهای شخصی بیرون می‌آید، همان‌هایی که از کمبود اتوبوس و تاکسی و سادگی طعمه‌هایشان سوء استفاده می‌کنند تا به مقاصد شوم‌شان برسند؛ باخبریم! لذا طرح ساماندهی مسافربران شخصی نیاز به همت همه جانبه مسئولین دارد تا هم حقی از رانندگان عزیز تاکسی که نانشان را از رکابشان می‌خورند، ضایع نشود و هم امنیت خاطر شهروندان تقویت شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج