۲۶۲۹۸۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

همه سلفی‌های رییس جمهور فرانسه

فرانسوا اولاند، پس از نیکلاس سارکوزی، رییس جمهور جنجالی فرانسه به قدرت رسید و امروزه رهبر کاخ الیزه محسوب می‌شود. آقای رییس جمهور را از قاب سلفی در این گفتار دنبال کنید.

برترین ها: سرویس چهره‌های پرتال برترین ها در ادامه سلسله گفتارهای بررسی زندگی سلبریتی های جهان از دریچه تصاویر سلفی، امروز به سراغ فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه رفته است. با ما همراه باشید.

همه سلفی‌های رییس جمهور فرانسه
(سلفی یک دختر جوان با فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه و مرکل صدر اعظم آلمان)

در ماه‌های اخیر، سرویس چهره‌های برترین ها تلاش کرده است تا سلبریتی های دنیای ورزش، هنر و حتی سیاست را از قاب تصاویر سلفی دنبال کند. دنبال کردن سلبریتی ها از قاب سلفی و در شبکه‌های اجتماعی، همواره خبرساز و جنجالی و با حاشیه‌های گوناگونی همراه بوده است که برای رسانه‌های جهان جذابیت دارد. دنبال کردن سلبریتی ها در فضای مجازی، سبک زندگی دیجیتالی آن ها را نیز به تصویر می‌کشد و البته امروزه این تصویر با جنبش سلفی دوست ها، رنگ و روی دیگری به خود گرفته است. ما امروز به سراغ سلفی‌های یکی دیگر از روسای جمهور رفتیم. پیش از این، سلفی‌های برخی از رهبران عالی کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی از جمله باراک اوباما، ولادیمیر پوتین، آنجلا مرکل و هم چنین رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه و هم چنین دنیای سلفی ماهاتیر محمد، نخست وزیر سابق مالزی را بررسی کردیم. امروز، سرویس چهره ها شما را به دیدار رهبر کاخ الیزه می‌برد.

وقتی صبحت یکی از رهبران کاخ الیزه می‌شود، ناخودآگاه به یاد رسوایی‌های اخلاقی رهبران این کاخ تاریخی می افتیم که همواره خبرساز و جنجالی بوده است. از ژیسکار دستن تا ژاک شیراک، نیکلاس سارکوزی و امروز که قدرت به دست فرانسوا اولاند، رییس جمهور سوسیالیست افتاده است، تاریخ معاصر فرانسه با رسوایی‌های اخلاق مداوم رهبران الیزه گه گاهی تیتر اول رسانه‌های اروپا بود. همین قضیه تا حدودی در میان رهبران عالی ایتالیا مشاهده می‌شود که روابط گسترده ای با مدل ها و ستاره‌های سینما دارند و دولت‌های ۹ ماهه و بعضاً یکساله را با دردسر رو به رو می‌کنند.

همه سلفی‌های رییس جمهور فرانسه
(معشوقه‌های آقای رییس جمهور)

رسوایی‌های اخلاقی رهبران فرانسه، به نظر می‌رسد بیش از آن که با واکنش خاص جامعه همراه شود، یک فرصت رسانه ای و خوراک تبلیغاتی را در اختیار رسانه‌های این کشور قرار می‌دهد تا با انتشار تصاویر و تحلیل‌های گوناگون، جامعه فرانسه را که به جامعه‌ای‌ با دیدگاه‌های رمانتیک در عشق و امثالهم در اروپا شناخته می‌شود، تحت تأثیر قرار دهند.

همه سلفی‌های رییس جمهور فرانسه
(تصویر واکنش هفته نامه کلوز به رسوایی اخلاقی جدید اولاند)

هفته نامه کلوز فرانسه در یکی از شماره‌های روز جمعه‌اش، در گزارشی هفت صفحه‌ای همراه با عکس، درباره یکی از رسوایی‌های اخلاقی جدید رییس جمهور فرانسه نوشت: "فرانسوا اولاند"، بسیاری از شب‌ها بوسیله یک موتورسیکلت، در حالی که دو محافظ بیشتر مراقب او نیستند، مخفیانه با عبور از خیابان‌های پاریس، به منزل "ژولی گایه" بازیگر ۴۱ سالهٔ سینما و تلویزیون فرانسه می‌رود و شب را در آنجا می‌گذراند. خانم والری تریوایلر، همسر آقای اولاند پس از آگاهی از روابط پنهانی همسرش با بازیگر جوان فرانسه، دچار حمله قلبی شد و به بیمارستان انتقال یافت. همین خانم هم در سال ۲۰۰۷ میلادی، با نیکلاس سارکوزی رییس جمهور سابق فرانسه در ارتباطات عشقی بودند اما تا کنون تأیید نشده و تنها این رابطه در برخی از کتاب ها مورد اشاره قرار گرفته است.

همه سلفی‌های رییس جمهور فرانسه
(برخی از رسانه ها از این تصویر به عنوان (۳ عشق در یک قاب) نام بردند)

عشق قدیمی (سمت چپ)، معشوقه فعلی (ایستاده) و معشوقه آینده (سمت راست)

والری ماسونو (به فرانسوی:Valérie Massonneau) که بعد از ازدواج دومش با نام خانوادگی تریوایلر (Trierweiler) شناخته می‌شود از خبرنگاران سیاسی فرانسوی است که در ۱۶ فوریه ۱۹۶۵ در آنژو فرانسه متولد شده و از سال ۲۰۰۵ تا چند ماه قبل با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه که در تاریخ ۶ مه ۲۰۱۲ به ریاست جمهوری رسید زندگی می‌کند. به هر حال، کم تر کشوری در قاره سبز مشاهده می‌شود که چنین سطح از روابط عاشقانه میان رهبران سیاسی آن دیده شود و به همین خاطر فرانسه را باید یک استثنا دانست.

خوب همه این ها مقدمه ای بود بر سبک زندگی اخیراً آقای اولاند. اما اولاند کیست؟‌ فرانسوا ژرار ژرژ نیکلای اولاند (François Gérard Georges Nicolas Hollande) (زاده ۱۹۵۴-) سیاست‌مدار و رئیس جمهور کنونی فرانسه است. او در روز شش مه ۲۰۱۲ با کسب ۵۱ درصد از آرای مردم فرانسه در دور دوم انتخابات، به ریاست جمهوری فرانسه برگزیده شد. اولاند، از ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۸ دبیر اول حزب سوسیالیست فرانسه بود. وی از ۱۹۹۷ تا کنون نماینده مجلس فرانسه از شهرستان کورز به شمار می رود. فرانسوا اولاند از ۱۵ مه ۲۰۱۲ دوره ریاست جمهوری خود را رسماً آغاز کرد. آمارها نشان می‌دهد که محبوبیت آقای رییس جمهور به دلایل رسوایی‌های اخلاقی و سیاسی متعدد، رو به افول هست و بسیاری، شانس وی را برای پیروزی در انتخابات سال آینده فرانسه بسیار پایین می‌دانند. شانسی که سبب می‌شود تا همانند سارکوزی، دور دوم ریاست جمهوری را تجربه نکند.

برای اولین بار در تاریخ فرانسه هست که زنی که به عنوان همسر رییس جمهور معرفی شده است، همسر قانونی وی نیست. به هر حال این رییس جمهور سوسیالیست کاتولیک، در دنیای سلفی هم فرد فعالی محسوب می‌شود و علاقه زیادی به سلفی بازی دارد. در شبکه‌های اجتماعی نیز حضور اولاند در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

همه سلفی‌های رییس جمهور فرانسه
(سلفی فرانسوا اولاند روبروی دوربین یکی از شرکت کنندگان کنفرانس خبری سوسیالیست ها)

همه سلفی‌های رییس جمهور فرانسه
(سلفی فرانسوا اولاند با نخست وزیر سلفی دوست مالزی- نجیب رزاک)

همه سلفی‌های رییس جمهور فرانسه
(سلفی اولاند با دانشجویان فرانسوی -مارچ ۲۰۱۴-پاریس)

همه سلفی‌های رییس جمهور فرانسه
(از فهرست سلفی‌های خیابان اولاند در سفر اخیرش به سوئیس)

همه سلفی‌های رییس جمهور فرانسه
(نادرست خطاب کردن فرانسو اولاند در سلفی یک شهروند آمریکایی با وی در صفحه توییتر جنجالی شد)

همه سلفی‌های رییس جمهور فرانسه
(سلفی اولاند با دو دختربچه سیاه پوست خندان آمریکایی نیز در توییتر بازتاب یافت)

همه سلفی‌های رییس جمهور فرانسه
(این دو دختر، قبلاً نیز با باراک اوباما رییس جمهور آمریکا سلفی داشته‌اند)

همه سلفی‌های رییس جمهور فرانسه
(سلفی فرانسوا اولاند با گوو سیدنی فوتبالیست فرانسوی)

همه سلفی‌های رییس جمهور فرانسه
(سلفی اولاند با کورتنی داک)

همه سلفی‌های رییس جمهور فرانسه
سلفی فرانسوا اولاند با Mekhissi Mahiedine ورزشکار فرانسوی)

همه سلفی‌های رییس جمهور فرانسه
(سلفی اولاند با ورزشکار زن فرانسوی - مارچ ۲۰۱۴)

همه سلفی‌های رییس جمهور فرانسه
(سلفی فرانسوا اولاند با اسلوبودان سالکوویچ سیاست مدار و کارآفرین اهل چک)

همه سلفی‌های رییس جمهور فرانسه
(سلفی فرانسوا اولاند با اولیور پینوت بورس باز فرانسوی)

همه سلفی‌های رییس جمهور فرانسه
(سلفی فرانسوا اولاند با دختران شرکت کننده در کنفرانس پاریس)

همه سلفی‌های رییس جمهور فرانسه
(سلفی فرانسوا اولاند با شهروندان منطقه کاراییب)

همه سلفی‌های رییس جمهور فرانسه
(سلفی فرانسوا اولاند با تجار فرانسوی در La Courneuve)

همه سلفی‌های رییس جمهور فرانسه
(سلفی فرانسوا اولاند با جک ما، مؤسس alibaba.com در چین)

فرانسوا اولاند بر خلاف برخی از روسای جمهوری اروپا، علاقه خاصی به جنبش سلفی دارد و همان طور که در سلفی‌های قبلی مشاهده کردید، برخی از این سلفی ها بازتاب رسانه ای گسترده ای در مطبوعات و هم چنین شبکه‌های اجتماعی داشته است. حضور اولاند در فضای مجازی، توسط اینستاگرام رسمی کاخ الیزه به نشانی https://instagram.com/elysee صورت می‌گیرد. البته صفحه شخصی اولاند در اینستاگرام نیز به آدرس https://instagram.com/fhollande در دسترس هست که گویا فرانسوی ها، علاقه زیادی به فالو کردن ایشان در این پرتال ندارند. چرا که اولاند تنها ۱۹ هزار فالوور در این صفحه برای خود دست و پا کرده است.

همه سلفی‌های رییس جمهور فرانسه
(صفحه شخصی فرانسوا اولاند در شبکه اینستاگرام)

اولاند در توییتر هم فعال هست که در نشانی https://twitter.com/fhollande در دسترس هست. وی از ژانویه ۲۰۰۹ میلادی به عضویت توییتر درآمد و تا کنون، بیش از ۴۴۰۰ توییت انجام داده است که حدود ۱.۲ میلیون نفر مخاطب دارد. حضور مجازی آقای اولاند در توییتر بسیار گسترده و با حجم مخاطبان بسیاری همراه هست به گونه ای که ایشان بعضاً در طول روز، سه بار به توییت و اطلاع رسانی مواضع خود در این شبکه اجتماعی می‌پردازد که در بین سیاستمداران فرانسوی، یک رکورد محسوب نمی‌شود. چرا که نیکلاس سارکوزی رییس جمهور اسبق فرانسه که از فوریه ۲۰۱۲ میلادی به توییتر بازهای فرانسوی پیوست، بیش از ۶ هزار توییت انجام داده و توانسته قریب به ۹۵۰ هزار فالوور کسب کند. وی را در https://twitter.com/NicolasSarkozy دنبال کنید.

همه سلفی‌های رییس جمهور فرانسه
(حضور فعال فرانسوا اولاند در شبکه توییتر)

اولاند از فضای مجازی برای تبلیغات و ارتقای محبوبیت خود که برای انتخابات سال آینده نیز نیاز دارد، استفاده‌های زیادی می‌کند. دعوت از فعالان محیط زیست به کاخ الیزه و حمایت از هشتگ #savetheplanet یکی از این رفتارهای تبلیغاتی آقای رییس جمهور جنجالی به شمار می‌رود.

همه سلفی‌های رییس جمهور فرانسه
(تصویر فرانسوا اولاند و فعالان محیط زیست در هشتگ نجات کره زمین در کاخ الیزه پاریس)

البته حضور رسمی اولاند در اینستاگرام تنها با ۱۷ پست صورت گرفته است که به نظر می‌رسد در ماه‌های آینده و با نزدیک شدن به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور، حضور اینستاگرامی و حتی سلفی وی در شبکه‌های مجازی افزایش یابد.

حضور گسترده سیاست مداران فرانسوی در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی و هم چنین علاقمندی آن ها به جنبش سلفی و هشتگ گذاری و پست نویسی در این دنیای دیجیتالی، نشان دهنده اهمیت روز افزون سایبر دیپلماسی (cyber diplomacy) در عرصه سیاست خارجی هست. موضوعی که در دیپلماسی عمومی نیز قابل تفسیر و تبیین بوده و می‌بایست مورد توجه سیاست مداران امروز دنیا قرار بگیرد.

سرویس چهره‌های برترین ها همواره تلاش می‌کند تا سبک زندگی خصوصی و رسمی شخصیت‌های هنری، سیاسی و ورزشی جهان را از قاب سلفی به نمایش گذاشته تا در این رهگذر، نگاهی داشته باشد به روزگار سلبریتی های امروز.

دنیای سلبریتی ها را همواره با سرویس چهره‌های برترین ها دنبال کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج