جاباما
۲۶۳۰۱۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

برای آن‌ها که سرِ نترسی دارند

اگر شما هم جزو ماجراجویانی هستید که به تفریحات معمولی رضایت نمی‌دهید و سرتان درد می‌کند برای هیجانات غیرمعمول، با ما همراه شوید...

خبرگزاری ایسنا: اگر شما هم جزو ماجراجویانی هستید که به تفریحات معمولی رضایت نمی‌دهید و سرتان درد می‌کند برای هیجانات غیرمعمول، با ما همراه شوید...

اگر سفر به جاذبه‌های معروف کشورهای دنیا برایتان چندان هیجان‌انگیز نیست و یا تماشای جاذبه‌ها و پدیده‌های جدید دیگر برایتان شورانگیز نیست، نظرتان درباره صرف شام بین زمین و آسمان، پریدن از هلی‌کوپتر از ارتفاع ۹۰۰۰ متری و تماشای گدازه‌های آتشفشانی چیست؟

برج استراتوسفر در لاس‌وگاس

در لاس‌وگاس برجی به نام «استراتوسفر» ساخته شده که گردشگران ماجراجو از آن بالا می‌روند و از طریق یک بازوی مکانیکی عظیم از ارتفاع ۹۰۰ فوتی (۲۷۴.۳۲ متری) در هوا معلق می‌مانند تا هیجان واقعی را تجربه کنند. شاید تصور این کار هم هوش از سر بعضی‌ها ببرد. «استراتوسفر» در اصل یک هتل، مرکز سرگرمی، و برج تفریحی و دیدبانی در شهر لاس وگاس نواداست که ظاهری شبیه به برج میلاد تهران دارد. این برج ۳۵۰ متری در سال ۱۹۹۶ ساخته شد.

برای آن‌ها که سرِ نترسی دارند

تاب خوردن در «آخر دنیا»

اگر می‌خواهید به «آخر دنیا» سفر کنید، به اکوادور بروید. خانه جنگلی به نام «کاسا د آربول» در این کشور است که توریست‌ها را به دیدن مناظر حیرت‌انگیز از آتشفشان «تورنگوراهوا» و البته تاب خوردن با استرس فراوان دعوت می‌کند.

این خانه که در اصل یک ایستگاه لرزه‌نگاری است، تابی دارد که سوار شدن به آن دل و جرات زیاد می‌طلبد. این خانه در ناحیه «بانوس» کشور اکوادور واقع شده است.

پرواز از ارتفاع ۱۴۰ متری با ۲۰۰ دلار

پل «بندرگاه» یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری سیدنی است. توصیه می‌شود اگر به دنبال تجربه حس‌های لذت و هیجان در کنار هم هستید، به استرالیا سفر کنید و به بالای این پل بروید و سیدنی را از ارتفاع ۱۳۹ متری تماشا کنید.

صعود به بالای این پل «بندرگاه» از سال ۱۹۹۸ امکان‌پذیر شده و هزینه آن معمولا ۲۰۰ دلار استرالیاست که بسته به زمان صعود، می‌تواند تا ۳۰۰ دلار هم افزایش یابد. بالا رفتن از پل معمولا سه ساعت و نیم طول می‌کشد. پل «بندرگاه» یکی از نمادهای اصلی و از شریان‌های مهم ارتباطی شهر سیدنی است که مرکز شهر را با مناطق شمالی مرتبط می‌کند.

سقوط آزاد از بلندترین قله جهان

با «اسکای دایو» اورست می‌توانید از ارتفاع بیش از ۹۰۰۰ متری سقوط و اوج هیجان را تجربه کنید. شجاعت بسیاری برای این سقوط آزاد لازم استف اما شاید تماشای بکرترین قاب‌ها از مناظر بلندترین قله جهان بتواند انگیزه کافی در شما ایجاد کند.

گدازه‌ها از آنچه تصور می‌کنید، به شما نزدیک‌ترند

در نیکاراگوئه آتشفشانی به نام «سرو نگرو» (به معنای تپه سیاه) وجود دارد که گردشگران این امکان را دارند که از شیب آن بالا بروند و گدازه‌های این آتشفشان فعال را از نزدیک‌ترین فاصله ممکن تماشا کنند. «سرو نگرو» آتشفشانی فعال با ارتفاع ۷۲۸ متر، یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های نیکاراگوئه و جوان‌ترین آتشفشان در آمریکای مرکزی است.

به گزارش بیزنس اینسایدر، این آتشفشان از زمان شکل‌گیری در سال ۱۸۵۰ تاکنون ۲۲ بار فوران کرده که آخرین آنها در سال ۱۹۹۵ بوده است. بنابراین ماجراجویان برای دیدنِ آن خطر بزرگی را به جان می‌خرند.

غذا با طعم ابرهای آسمان

«شام در آسمان» رستورانی در بلژیک است که شما را به صرف غذا میان زمین و آسمان و تماشای مناظر دیدنی همچون تالار شهر بروکسل دعوت می‌کند. این مکان یکی از معروف‌ترین رستوران‌های معلق جهان است و این روزها شعبه‌های آن در ۴۵ شهر از کشورهای مختلف از جمله انگلیس، برزیل، مکزیک، مالزی، یونان و آمریکا فعال است.

رستوران «شام در آسمان» بلژیک

برای آن‌ها که سرِ نترسی دارند

این رستوران عجیب به یک جرثقیل عظیم‌الجثه بسته شده که میزهای غذای مخصوص مهمانان را در بلند‌ترین نقطه شهر بالا می‌برد تا لذت غذا در میان ابر‌ها را تجربه کنند.

با تله‌کابین «تیان‌من شان» تا «دروازه بهشت»

تله‌کابین «تیانمن شان» چین بازدیدکنندگان را از ژانگ‌جیاچیه به فراز قله کوه «تیان‌من» در کوهستان «دروازه بهشت» می‌برد تا از ارتفاعی ۱۲۷۹ متری، دنیا را با هیجان بیشتر تماشا کنند. این طولانی‌ترین مسیری است که یک تله‌کابین در جهان طی می‌کند.

برای رسیدن به این کوهستان یا باید ۹۹۹ پله را بالا رفت در حالی که در طول مسیر هیچ سکویی برای استراحت یا توقف تعبیه نشده، یا این که از این تله‌کابین استفاده کرد. در طول مسیر سربالایی این تله‌کابین گاهی زاویه صعود به ۳۸ درجه می‌رسد، در حالی که زاویه صعود استاندارد جهانی برای تله‌کابین‌ها ۴۵ درجه است.

در کنار این تله‌کابین و جذابیت‌های غیرقابل‌انکارش، پارک ملی کوهستانی تیان‌من و محیط طبیعی و مناظر کوهستانی را نیز می‌توان به عنوان جاذبه‌های تاثیرگذار این منطقه معرفی کرد. دهکده ژانگ‌جیاچیه در فاصله هشت کیلومتری این تله‌کابین واقع شده و اتوبوس‌ها مرتب گردشگران را به این نقطه دیدنی منتقل می‌کنند. در کل سوار شدن به این تله‌کابین قطعا رعب‌آور خواهد بود.

ماجراجویی در قصر «زیبای خفته»

اگر به کارتون‌های «والت دیزنی»، ‌مخصوصا «زیبای خفته» علاقه دارید، از قلعه «نوشوانشتاین» باواریا دیدن کنید. این قلعه‌ قرن نوزدهمی در ارتفاعات شمال‌غربی باوریای آلمان است و معماری بی‌نظیر و شگفت‌آوری دارد.

گردشگران می‌توانند همراه با تور، چرخی در فضای داخلی این مکان گوتیک بزنند و یا از طریق پاراگلایدر از پرواز در ارتفاعات این منطقه لذت ببرند و قصر را از بالا تماشا کنند.

قطاری که نفس را در سینه حبس می‌کند

اگر ترس از ارتفاع ندارید، به آفریقای جنوبی بروید و از پل «بلوک‌رانز» کیپ غربی دیدن کنید. با بالا رفتن از این پل می‌توانید از ارتفاعی ۲۱۶ متری به دنیای زیر پایتان نگاه و هیجان را تجربه کنید.

مسیر خط‌آهن کوتنیکوآچو از روی این پل رد می‌شود. با وجود این که قبل از سفر به مسافران اطمینان داده می‌شود که این پل مطمئن و محکم است، باز هم زمانی که قطار از روی این پل عبور می‌کند، نفس ‌مسافران در سینه‌ حبس می‌شود.

بازی با مرگ در لبه «اژدهای سیاه»

بالا رفتن از کوه «هوا شان» در استان «هوا یین» چین، سال‌هاست برای گردشگران جذاب است. این کوه‌نوردی به خاطر شیب‌های تند و مسیرهای تنگ و خطرناکش شهرت دارد. این کوه یکی از هیجان‌انگیزترین و پرخطرترین کوه‌ها برای کوهنوردان است که امنیت بخش‌هایی از آن در حد صفر است.

«چانگ کونگ» یکی از مسیرهای این کوهستان است که قدمت آن حدود ۷۰۰ سال است و عرض آن در بعضی بخش‌ها به ۳۰ سانتی‌متر هم می‌ر‌سد. حتی نام پرتگاه «۱۰۰۰ فوتی»، شکاف «۱۰۰ فوتی»، لبه «اژدهای سیاه» و گذرگاه «قفل طلایی» که از ایستگاه‌های این کوهستان هستند، باعث ترشح آدرنالین در مغز می‌شود و ماجراجویان را برای بستن بار سفر وسوسه می‌کند.

سقوط آزاد از فراز «اورست»
برای آن‌ها که سرِ نترسی دارند

گدازه‌سواری در آتشفشان «سرو نگرو» نیکاراگوئه
برای آن‌ها که سرِ نترسی دارند

پل «بلوک‌رانز» آفریقای جنوبی
برای آن‌ها که سرِ نترسی دارند

بر فراز پل «بندرگاه» سیدنی
برای آن‌ها که سرِ نترسی دارند

تله‌کابین «تیان‌من شان» چین
برای آن‌ها که سرِ نترسی دارند

از مسیرهای کوهستان «هوا شان» چین
برای آن‌ها که سرِ نترسی دارند

از مسیرهای کوهستان «هوا شان» چین
برای آن‌ها که سرِ نترسی دارند

تاب ترسناک خانه جنگلی «کاسا د آربول» در اکوادور
برای آن‌ها که سرِ نترسی دارند

پاراگلایدرسواری بر فراز قلعه «نوشوانشتاین»
برای آن‌ها که سرِ نترسی دارند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج