۲۶۳۰۳۹
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

چه کسی برادر علی را تایید کرد؟

برنامه هفته گذشته «افق نو» با اجرای نادر طالب زاده که از شبکه افق هم پخش شد، حاشیه هایی به همراه داشت.

هفته نامه تماشاگران امروز - نرگس قوی زری: برنامه هفته گذشته «افق نو» با اجرای نادر طالب زاده که از شبکه افق هم پخش شد، حاشیه هایی به همراه داشت. حاشیه هایی که به خاطر مهمان آمریکایی و البته مسلمان این برنامه درست شد و عده ای در فضای مجازی ادعا کردند مهمان این برنامه هرچند یک فعال ضدآمریکایی است، اما یکی از مدافعان حقوق هم جنس گرایان نیز هست.

ادعایی که با یک جست و جوی ساده در فضای مجازی و نگاهی به بیوگرافی اش به راحتی قابل مشاهده است. ما تلاش کردیم با خود نادر طالب زاده که همه کاره برنامه و همین طور همایش «افق نو» است (هر دو هم با یک نام و پشتیبان هم!) صحبت کنیم و حاشیه ها را با او چک کنیم ولی تلفن خاموشش اجازه نداد.

چه کسی برادر علی را تایید کرد؟

هنرمندی برای حقوق بشر به هرشکل!

علی نیومن با نام کامل «جیسون داگلاس نیومن» ۳۸ ساله، اهل ویسکانسین آ»ریکاست. او یک هنرمند و خواننده هیپ هاپ و فعال اجتماعی است که در رسانه ها و بین طرفداران به «برادر علی» معروف است و در سن ۱۵ سالگی مسلمان شده. هر چند برادر علی سفیدپوست است اما در توصیف دوران کودکی اش از ظلم هم کلاسی های سفیدپوستش و محرومیتی که از طرف آنها دچار سیاه پوستان می شد، همیشه به تلخی یاد می کند.

او فعالیت های بشردوستانه و اجتماعی زیادی داشته و هر نوع توهین و بی احترامی را تحمل نمی کند؛ نشانه اش اینکه یک بار به توهین یک هنرمند هیپ هاپ به هم جنس گرایان اعتراض از این قشر دفاع کر. او به طور علنی متذکر شد که بیشتر قهرمانانش هم جنس گرایان هستند و حس قدردانی و احترام بی شائبه ای نسبت به جامعه هم جنس گرایان دارد. برادر علی یک بار هم در سال ۲۰۱۲ به خاطر فعالیت های اجتماعی اش توسط پلیس دستگیر شد. تازه ترین آلبوم موسیقی او که عکس جالبی هم روی کاورش دارد، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

روابط عمومی افق: تکذیب می کنیم

برای بررسی این موضوع و چگونگی حضور برادر علی در برنامه افق نو سعی کردیم با نادر طالب زاده در این باره گفت و گو کنیم و شیوه انتخاب مهمانش و چگونگی آشنایی با او را از زبان خودش بشنویم که موفق نشدیم. بنابراین موضوع را از روابط عمومی شبکه افق پیگیری کردیم. روابط عمومی شبکه افق نه تنها فعالیت برادر علی در دفاع از حقوق هم جنس گرایان را رد کرد، بلکه او را یکی از مخالفان جدی این قشر معرفی کرد. بعد از اصرار ما و سندهایی که در این زمینه وجود دارد، روابط عمومی شبکه افق پاسخ داد: «همین که برادر علی از مهمانان چهارمین کنفرانس افق نو بوده و نادر طالب زاده که مجری این برنامه و پایه گذار کنفرانس افق نو است، او را دعوت کرده، یعنی از نظر ما مورد تایید است.»

ای کاش صدا و سیما قوانین و مقررات گزینش مهمان را کمی شفاف تر و یک دست تر اعلام می کرد. برادر علی (با احترام به همه تلاشی که برای گسترش استکبارستیزی) می کند در حالی مهمان برنامه ای در صدا و سیما شد که بهرام رادان در گذشته ای نه چندان دور مشابه همین موضع گیری را داشت و باعث شد یک قسمت از برنامه خندوانه که رادان در آن حضور داشت، هیچ وقت رنگ آنتن را نبیند و این بازیگر مشهور مجبور به نامه نگاری و عذرخواهی رسمی و علنی شود؛ اما حالا نه تنها یک مدافع حقوق هم جنس گرایان مهمان شبکه افق شده بلکه به عنوان یک الگو نیز معرفی می شود. مسوولان صدا و سیما باید مشخص کنند آیا صرف استکبارستیزی و مبارزه با آمریکا دلیل کافی و جامعی است برای دعوت از یک مهمان و صلاحیت حضور در برنامه ای در صدا و سیمای سختگیر ما؟ و آیا واقعا دشمنِ دشمنِ ما دوست ماست؟

کنفرانس افق نو چی هست؟

همایش بین المللی افق نو با تمرکز بر خشونت پلیس آمریکا علیه سیاه پوستان با حضور ۳۰ نفر از صاحب نظران برجسته بین المللی، اساتید دانشگاه، حقوق دانان، اندیشمندان، هنرمندان و مستندسازان آفریقایی تبار تبعه آمریکا، در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد. این همایش که نادر طالب زاده پایه گذار آن است امسال در حالی چهارمین دوره خود را پشت سر گذاشت که موضوعاتی هم چون قتل سیاهان و گستردگی نقض حقوق بشر در آمریکا در عرصه داخلی و بین المللی موضوع اصلی آن بود.

حضور شخصیت های مختلف به عنوان نمایندگان جریان فکری ضدسلطه در ایران و جهان، زمینه ای را برای بیان دیدگاه های آنها به صورتی آزاد فراهم ساخته است. برگزارکنندگان این مجموعه همایش ها مدعی اند این جریان فکری با تاثیرگذاری مستقیم بر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ظهور و بروزی کامل یافته و به دلیل دفاع از مواضع جمهوری اسلامی ایران و جریان مقاومت در منطقه تاثیرات شگرفی بر افکار عمومی جوامع غربی گذاشته است. جالب آنکه غیر از شباهت نام، پشتیبانی رسانه ای این همایش هم با شبکه افق است و برنامه ای با همین نام در عرصه رسانه ای پخش می شود. برنامه ای که با همه این انتقادها و سهل گیری ها، باز هم نمونه موفقی محسوب می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج