۲۶۳۱۶
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

هر روز ۴ ایرانی غرق می شوند

تعداد قربانیانی که در فصل تابستان به دلیل عدم مهارت لازم و توفانی بودن دریای به ظاهر آرام، جان خود را از دست می دهند و خانواده های خود را عزادار می کنند، بسیار زیاد است.

هر روز 4 ایرانی غرق می شوند

هفت صبح: فصل تابستان برای مسافران با هشدارهایی از جنس «در جاهای مطمئن شنا کنید» گره خورده است. به محض اینکه ماه تیر مهمان خانه های مردم می شود مسئولان مربوطه درصدد برمی آیند تا تذکرات لازم را به خانواده ها بدهند تا سفر آنها به مناطق ساحلی با خاطره ای خوش پایان پذیرد.

تعداد قربانیانی که در فصل تابستان به دلیل عدم مهارت لازم و توفانی بودن دریای به ظاهر آرام، جان خود را از دست می دهند و خانواده های خود را عزادار می کنند، بسیار زیاد است. فقط لازم است که در چند روز تعطیلات در تقویم رسمی کشور جا خوش کند تا بلافاصله تعداد قربانیان دریای خشمگین افزایش یابد.

همچنان که تنها 19 نفر در تعطیلات 14 و 15 خرداد که با ولادت حضرت علی (ع) مصادف شده بود، در آب های ساحلی مازندران غرق شدند. بنا بر اعلام فرمانداران شهرستان های چالوس، بابلسر، ساری و بهشهر از 11 تا 15 خرداد 6 نفر در آب های ساحلی شرق مازندران، 7 نفر در مناطق مرکزی و 6 نفر نیز در آب های ساحلی غرب استان غرق شدند.

همچنین در این مدت 350 نفر با کمک ناجیان غریق از غرق شدن نجات یافتند. بنا بر گزارش منتشر شده، 16 نفر از غرق شدگان در مناطق شنا ممنوع و خارج از طرح دریا جان باختند و 3 نفر در طرح دریا بهشهر غرق شدند. این اتفاق در حالی رخ داد که بسیاری از مناطق سواحل مازندران در حال اجرای طرح سالم سازی هستند.

آمار نگران کننده تعداد افراد غرق شده به قدری نگران کننده است که سازمان پزشکی قانونی در مقام هشدار برآمده است. زیرا بنا بر اذعان این مرکز از ابتدای سال 91 تاکنون 109 نفر جان خود را بر اثر غرق شدگی از دست داده اند. این غرق شدگی در فصل تابستان به نقطه اوج خود می رسد زیرا بنا بر آمار این سازمان، 43 درصد از آمار غرق شدگی در فصل تابستان رخ می دهد.

قربانی های سالانه استان ها

افزایش آمار قربانیان مختص امسال نیست کما اینکه در سال های گذشته نیز قربانیان دریا کام بسیاری از خانواده ها را تلخ کرده است. سازمان پزشکی قانونی آماری را ارائه کرده است که مربوط به سال گذشته است و مطالعه آن می تواند زنگ های هشدار را به صدا درآورد.

بر اساس گزارش پزشکی قانونی، در سال گذشته بیشترین رقم غرق شدگی در ماه های مرداد با 177 نفر (158مرد و 19 زن)، تیر با 156 نفر (139 مرد و 17 زن) و شهریور با 134 نفر (112 مرد و 22 زن) گزارش شده است.

در آمار ارائه شده، استان های خوزستان با 204، مازندران با 157 و گیلان با 91 فوتی بیشترین میزان مرگ ناشی از غرق شدگی را به خود اختصاص دادند. حتی در سه ماه اول سال 91 نیز تعداد قربانیان به تفکیک اعلام شده است. در سه ماهه اول سال جاری در استان خوزستان 48 نفر (39 مرد و 9 زن)، استان مازندران 29 نفر (27 مرد و 2 زن) و در استان گیلان 33 نفر (31 مرد و 2 زن) بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده اند.

این واقعه تلخ هر ساله در حال تکرار است به گونه ای که در طول 10 سال گذشته، 10 هزار نفر قربانی خشم دریا شده اند. به طور متوسط هر روز 4 ایرانی در دریا جان خود را از دست داده اند. کمترین موارد غرق شدگی در سال 1388 بوده است با یک هزار و هفت مورد و بیشترین آن در سال 1382 با یک هزار و 515 مورد.

هشدارهایی که باید جدی گرفت

بررسی آمار و توجه به این مسئله که 467 نفر در تابستان سال 90 غرق شده اند باید مردم را هوشیارتر سازد زیرا دریا و البته رودخانه ها هر روز قربانیان بیشتری می گیرند و در این میان حداقل انتظار این است که افرادی که به فنون شنا کردن آشنایی ندارند از پیشروی در آب خودداری کنند. البته اما مسئولان شهرهای ساحلی هم باید تدابیری بیندیشند که مانع شنا کردن افراد در سواحل و روزهای پرخطر شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج