۲۶۳۲۱
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

با رعایت این نکات گرمای تابستان را قابل تحمل کنید

گرمای زیاد علاوه بر اینکه آزاردهنده و کلافه کننده است، می تواند خطرناک هم باشد. به همین دلیل لازم می دانیم بعضی روش های ساده ولی مفید را به شما معرفی کنیم تا بتوانید به کمک آنها گرمای هوا را قابل تحمل تر کنید.

برترین ها: فصل تابستان فرا رسیده و خیلی ها از گرمای هوا گلایه دارند. در بعضی نقاط کشورمان هوا به طرز غیر قابل تحملی گرم است و کولر هم کمکی به این مسئله نمی کند. گرمای زیاد علاوه بر اینکه آزاردهنده و کلافه کننده است، می تواند خطرناک هم باشد. به همین دلیل لازم می دانیم بعضی روش های ساده ولی مفید را به شما معرفی کنیم تا بتوانید به کمک آنها گرمای هوا را قابل تحمل تر کنید.

با رعایت این نکات گرمای تابستان را قابل تحمل کنید

۱.از قبل برنامه ریزی کنید.

اگر قرار است کارهای خانه را انجام دهید یا در بیرون از خانه ورزش کنید، سعی کنید بین ساعت های ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر نباشد، چون این ساعات گرم ترین ساعات روز هستند.

۲. لباس های مناسب بپوشید.

بهتر است لباس هایتان گشاد و به رنگ سفید یا هر رنگ روشن دیگری باشند. با پوشیدن چنین لباسی گرمای بدن شما پراکنده خواهد شد.

۳. آب بنوشید.

آب بهترین نوشیدنی برای جبران آب از دست رفته بدن است. توصیه می شود که همیشه در طول تابستان بطری آبی با خود حمل کنید و در طول روز از آن بنوشید. اگر آنقدر صبر کنید تا احساس تشنگی به سراغتان بیاید، آب بدنتان کم خواهد شد.

با رعایت این نکات گرمای تابستان را قابل تحمل کنید

۴. به آبی که می نوشید تنوع بدهید.

شاید احساس کنیم که آب یک نوشیدنی تکراری و خسته کننده است. بسیار خب، می توانید چیزهایی مثل خیار، تمشک، نعناع یا لیمو به آب اضافه کنید. به این ترتیب از نوشیدن آب لذت بیشتری خواهید برد.

۵. به جاهای خنک تر بروید.

این نکته کاملا بدیهی به نظر می رسد و نیازی به گفتن نیست که اگر بیش از حد احساس گرما می کنید باید به جایی خنک بروید. مثلا مجتمع های تجاری، بازارها و سینماها جاهای خنکی هستند که همه ما به آنها علاقمندیم.

۶. هندوانه بخورید.

مصرف میوه های آبدار می توانند آب لازم بدنتان را تا حدی تامین کنند و شما را خنک نگه دارند. هندوانه میوه ای بسیار آبدار و حاوی ویتامین های A و C می باشد. گاهی می توانید تکه های هندوانه را با نارگیل تازه یا تعدادی برگ نعناع مخلوط کنید و از طعمی جدید لذت ببرید.

با رعایت این نکات گرمای تابستان را قابل تحمل کنید

۷. به شنا می روید؟

شنا ورزش خوب و لذت بخشی است ولی فراموش نکنید که اگر در مکانی سرپوشیده شنا نمی کنید، آفتابی که در آب منعکس می شود می تواند پوستتان را دچار آفتاب سوختگی شدید کند. مرتب از کرم ضدآفتاب استفاده کنید، کلاهی روی سرتان بگذارید و هر از گاهی در سایه استراحت کنید. فراموش نکنید اینکه اطرافتان پر از آب است به این معنا نیست که دیگر به نوشیدن آب نیازی نیست!

۸. به داروهای مصرفی خود دقت کنید.

بعضی داروها مثل بعضی آنتی هیستامین ها و داروهای ضدافسردگی از تعریق بدن جلوگیری و در نتیجه فرد را در معرض خطر گرمازدگی قرار می دهند. همین طور بعضی آنتی بیوتیک ها حساسیت فرد را نسبت به آفتاب سوختگی افزایش می دهند. بنابراین لازم است به برچسب داروها توجه و در صورت نیاز با پزشکتان مشورت کنید.

با رعایت این نکات گرمای تابستان را قابل تحمل کنید

۹. از اسپری استفاده کنید.

پزشکان می گویند عرق کردن در واقع مکانیزیمی است که بدن برای خنک کردن خود به کار می گیرد. بنابراین هرچیزی که به از بین رفتن عرق از روی بدن کمک کند، مثل یک اسپری آب، می تواند شما را خنک کند.

۱۰. از یخ استفاده کنید.

استفاده از یخ شما را سریعا خنک می کند. به خصوص اگر با قسمت هایی مثل کشاله ران یا زیر بغل -که دارای رگ های خونی بسیار زیادی هستند- تماس پیدا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج