۲۶۳۲۶۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

جابز قصد تولید خودرو در اپل را داشت اما...

یکی از مدیران ارشد اپل در پروژه ساخت آیپاد و از مدیران عامل برجسته حال حاضر دنیای فناوری در مصاحبه‌ای از قدمت ایده تولید خودرو در اپل سخن گفته است.

خبرگزاری آنا: یکی از مدیران ارشد اپل در پروژه ساخت آیپاد و از مدیران عامل برجسته حال حاضر دنیای فناوری در مصاحبه‌ای از قدمت ایده تولید خودرو در اپل سخن گفته است.

تونی فادل، یکی از بنیانگذاران پروژه آیپاد و مدیرعامل کنونی شرکت «Nest» در گفت‌وگویی با بلومبرگ درباره ایده ساخت یک خودروی الکترونیکی در اپل صحبت کرده و سابقه آن را به دفتر استیو جابز، مدیرعامل فقید این شرکت باز گردانده است.

این روزها در رسانه‌ها و محافل فناوری، سخن از امکان‌پذیر بودن ایده ساخت خودرو در شرکت اپل شنیده می‌شود و همه این شک را مطرح می‌کنند که آیا این غول تکنولوژی جهان، برای ورود به عرصه خودروسازی هم لیاقت و تخصص کافی را دارد یا خیر؟

در چنین شرایطی یکی از مدیران ارشد سابق این شرکت و از دوستان نزدیک جابز، در گفت‌وگوی خود این مسئله را مطرح کرده است که ایده اصلی تولید خودرو را خود جابز طرح کرده است و آن دو در سال ۲۰۰۸ بحث‌های مبسوط و سطح بالایی را درباره جزئیات این خودرو با یکدیگر داشته‌اند.

جابز قصد تولید خودرو در اپل را داشت اما...

این جلسات گفت‌وگوی تولید خودرو که در دفتر استیو جابز برگزار می‌شده، به جزئیاتی مانند شکل داشبورد، نحوه و میزان نیروی محرکه و دیگر جزئیات این خودرو پرداخته است اما به دو دلیل هر گز در آن دوران عملیاتی نشد.

به گفته فادل، وضعیت بد اقتصادی آن روزها در آمریکا و این‌که اپل تا خرخره در تولید آیفون فرو رفته بود، موجب شد که این طرح در طول حیات استیو جابز عملی نشود.

او دراین‌باره به بلومبرگ گفت: «آن روزها غول‌های خودروسازی نیز به دنبال راه فراری از بازار خراب بودند و صنعت خودروسازی آمریکا عملاً مرده بود، حال چرا باید ما یک تجارت موفق در عرصه الکترونیک و تکنولوژی را به این ورطه می‌کشاندیم؟»

او درباره مباحثی که با جابز داشت نیز گفت: «در سال ۲۰۰۸ هنوز خودروهای الکتریکی در خیابان‌ها نبودند و هنوز خودروی شما با گوشی تلفنتان ارتباط برقرار نمی‌کرد و مسیریاب‌ها به شکل امروزی هوشمند نشده بودند که ما در دفتر استیو درباره خودرویی با تمام این قابلیت‌ها صحبت می‌کردیم و درواقع از زمان خود جلوتر بودیم.»

امروز نیز هنوز بسیاری از خودروهای الکتریکی نواقص زیادی دارند و به‌خصوص در بخش راننده خودکار یا «اتونوموس» جای کار زیادی وجود دارد که اپل می‌تواند این کاستی‌ها را در خودروی خود جبران کند.

بر اساس برنامه پروژه تولید خودروی بدون راننده اپل، این خودرو قرار است تا سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شود اما هنوز اخبار امیدوارکننده‌ای از آزمایشگاه‌های این شرکت بیرون نیامده و این در حالی‌است که «تسلاموتورز» و خودروی بدون راننده گوگل، مشغول گذراندن آخرین مراحل آزمایش در خیابان‌های آمریکا هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج