جاباما
۲۶۳۳۳۱
۵۷۰۲
۵۷۰۲
پ

وب‌سایت «رادیو جوان» را بیشتر بشناسید

چند هفته قبل خبری که سر و صدای زیادی در رسانه های داخلی و حتی شبکه های خبری فارسی خارج از کشور به پا کرد، بدون شک نامه خواننده های پاپ به رئیس جمهور بود که در آن خواستار رسیدگی به مشکلات و اتفاقات اخیر شده بودند.

هفته نامه تماشاگران امروز - بهمن بابازاده: چند هفته قبل خبری که سر و صدای زیادی در رسانه های داخلی و حتی شبکه های خبری فارسی خارج از کشور به پا کرد، بدون شک نامه خواننده های پاپ به رئیس جمهور بود که در آن خواستار رسیدگی به مشکلات و اتفاقات اخیر شده بودند.

انتشار لیست ممنوع الکارها در حوزه خواننده های پاپ و حاشیه های فراوان این لیست باعث شد که سخنگوی وزارت ارشاد، معاونت هنری ارشاد و حتی وزیر ارشاد وارد گود شوند و در اعلام موضع هایی متناقض، این موضوع را تایید و تکذیب کنند. این اتفاق در حالی رخ داد که کل این ماجرا به شبکه های ماهواره ای و سایت «رادیو جوان» مربوط می شد و طبق اعلام رسمی مدیران دفتر موسیقی، پخش ویدئو کلیپ ها و انتشار آثار خواننده ها در شبکه های ماهواره ای و سایت «رادیو جوان» باعث بروز برخی مشکلات برای خواننده های داخلی و منجر به ممنوع الکاری آنها می شود.

واکنش ها متفاوت بود و پس از تصمیم خوانندگان برای نوشتن نامه به ریاست جمهوری یغما گلرویی نوشت: «اینکه جمعی از خوانندگان در کنار هم اقدام به نوشتن نامه ای برای رئیس جمهور کنند اتفاق بدی نیست چون در هر حال برقراری دیالوگ هنرمند با دولت که ادعای خدمت گزاری دارد موضوعی عادی ست. دیگر بگذریم از اینکه رئیس جمهور یادشده در دوران انتخابات بارها نام «استاد شجریان» را به زبان آورد اما شرایط کاری استاد در دوران ریاستش تاکنون فرقی با دوران «احمدی نژاد» نداشته است.

یعنی دست رئیس جمهور در این مورد بسته است، یا خود دست خود را بسته، یا خود را به دست بستگی زده. در هر حال متن نامه- که بیشتر به نظر می رسد از طرف تهیه کننده ها و در هراس کسادی کنسرت ها و فروش آلبوم های پاپ این یکی دو ساله نوشته و از طرف خواننده ها امضا شده- اشکالات اساسی دارد که می شود به بعضی شان اشاره کرد.

وب‌سایت «رادیو جوان» را بیشتر بشناسید

برای مثال حمله به موسیقی دستگاهی و آن نوع موسیقی را نه رقیب، که دشمن سبک های دیگر دیدن و از عبارت ریشخندآمیز «چهچه زدن» درباره اش استفاده کردن. در حالی که آن نوع از موسیقی هم در تمام این سال ها مورد سانسور قرار گرفته و نادیده گرفته شده و حتی صدا و سیما هم هنوز از نشان دادن ساز ابا دارد اما به دلیل ماهیت و نوع مخاطبانش توانسته با سانسور هم به بقا و رشد خود ادامه بدهد و بیشتر به گوش برسد و این خود باید باعث خوشحالی باشد تا حسدورزی، یعنی به جای گلایه از سانسور انواع موسیقی، «عسس بگیر» سردادن و دورانی که بسیاری از کارورزان موسیقی دستگاهی را خانه نشین کرده و دقانده اند را خوش و خرم دیدن بی انصافی ست.»

اعلام برائت

انتشار نامه خواننده های پاپ و اعلام موضع شان علیه سایت «رادیو جوان» و شبکه های ماهواره ای نوعی اعلام برائت از این رسانه ها بود. «حسین نوش آبادی» (سخنگوی ارشاد) صراحتا از خواننده ها خواست که درباره این رسانه ها اعلام موضع کنند و انتشار این نامه حسن ختامی بود که بالاخره خواننده های پاپ در اقدامی هماهنگ توانستند آن را به اجرا دربیاورند و به صدر اخبار فرهنگی کشور بروند.

این سایت را بیشتر بشناسید

رادیو جوان سایتی ست که مدیرانش در آمریکا و کانادا سکونت دارند و مدیریت این سایت نیز از خارج از کشور صورت می گیرد. این سایت برای انتشار آثار خواننده های داخلی و خارجی، قوانین و تعرفه هایی دارد و بعضا برای انتشار هر تک قطعه برای ۲۰ ساعت درج این قطعه در بخش اسلایدشو، مبلغی حدود ۴ میلیون تومان دریافت می کند. انتشار آثار و تک قطعات خواننده ها در بخش های دیگر این سایت هم طبق تعرفه بین ۵۰۰ هزار تومان تا دو میلیون (برای هر روز) قیمت دارد.

وب‌سایت «رادیو جوان» را بیشتر بشناسید

با یک حساب سرانگشتی و اینکه هر روز حدود ۲۰ الی ۴۰ قطعه از خواننده های سرشناس و ناشناس منتشر می شود، رقم حیرت آور درآمدهای این سایت مشخص می شود.

نکته دیگر حضور ادمین ها و واسطه های متعدد این سایت در ایران است که به عناوین مختلف سعی در جذب مشتری دارند و با توجه به پورسانت های بالا، برای لیدر شدن در این عرصه حاضرند هر فعالیتی انجام دهند.

انتشار آثار خواننده های خارجی و لس آنجلسی و برگزاری برخی جشن ها و پارتی ها از سوی مسئولین این سایت به تبلیغاتی که در آنها نام خواننده های ایرانی نیز مطرح و به نوعی سوءاستفاده می شود، باعث شد حساسیت و سوءتفاهم ها علیه آنها بیشتر شود و پس از تذکران چندباره مسئولین به خواننده ها در مورد خارج کردن آثارشان از این سایت، رویه ممنوع الکاری آنها آغاز شد تا این موضوع سرانجام خبرساز شود.

واکنش ها

بنیامین بهادری نخستین خواننده ای بود که در صفحات شخصی اش مستقیما صاحبان و مدیران این سایت را تهدید به شکایت کرد و از آنها خواست که قطعاتش را از روی سایت شان حذف کنند. او سپس در تور کنسرت های آمریکای خود روی استیج این موضوع را بار دیگر تکرار کرد و باعث شد موضوع بیشتر خبرساز سود. در ادامه و با اوج گرفتن این موج، بسیاری از خواننده های داخلی روی صفحات شخصی شان، به تندی به مدیران این سایت حمله کردند تا موج علیه این سایت بیشتر و بزرگتر شود. فرزاد فرزین، احسان خواجه امیری، عماد طالب زاده، علیرضا طلیسچی، علی عبدالمالکی و... از دیگر چهره هایی بودند که وارد بازی شدند و به شدت به مدیران این سایت تاختند.

وب‌سایت «رادیو جوان» را بیشتر بشناسید

باخت در آخر بازی

مدیران رادیو جوان در ابتدای این موج سکوت اختیار کردند و در ادامه در بیانیه اول شان شیطنت یک خبرنگار را تنها دلیل این شایعات دانستند. آنها با بی توجهی به واکنش خواننده های پاپ، سعی کردند اوضاع را در کنترل خود نشان دهند ولی نامه خواننده های پاپ به رئیس جمهور و اعلام موضع و انتقاد صریح آنها از این سایت در متن نامه بالاخره باعث شد مسئولین این سایت در یک عقب نشینی استراتژیک، با انتشار بیانیه ای اعلام کنند که برای حل مشکل ممنوع الکاری خواننده های پاپ آثار آنها را از روی سایت شان حذف می کنند.

در بخشی از این بیانیه آمده: «در پی گسترش این شایعه های بی اساس، ولی هدفمند از سوی تعدادی از رسانه های داخل ایران، طی روزهای گذشته شماری از خوانندگان داخل ایران از «رادیو جوان» درخواست کردند که آثارشان در وب سایت ما از دسترس خارج شود تا آنها بتوانند بدون از دست دادن مجوز کاری خود به فعالیت های هنری شان بدون از دست دادن مجوز کاری خود به فعالیت های هنری شان بدون دردسری ادامه دهند. ما با درک شرایط پیش آمده برای آنان در داخل کشور و نیز برای حمایت دوباره از این خوانندگان این درخواست ها را پذیرفتیم و دسترسی به آثار آنان را از وبسایت «رادیو جوان» غیرفعال کردیم.

کاربران و شنوندگان محترم «رادیو جوان» کم و بیش با پیچیدگی های فعالیت های هنری در ایران آگاه اند و این اقدام را ما را درک خواهند کرد. بدون تردید در این سال ها، «رادیو جوان» نقش مهمی در افزایش شمار، محبوبیت و معرفی این دست خوانندگان به جامعه ایرانی ایفا کرده است. شگفت است که بدانیم حتی اکنون هم تعداد انگشت شماری از این خوانندگان مجاز توسط همین رسانه هایی که ما را متهم می کنند، مورد حمایت قرار می گیرند در صورتی که «رادیو جوان» همیشه از آنان پشتیبانی کرده است.

ما حتی برای آلبوم هایی که در وب سایت پخش می شوند، به جای لینک دانلود، این آثار را به فروشگاه های معتبری چون آی تونز و بیپ تونز متصل می کنیم تا این آثار از این طریق توسط هواداران این خواننده ها مورد حمایت قرار بگیرد. پس از یازده سال، ما در «رادیو جوان» هم چنان به کوشش و تلاش های شبانه روزی خود ادامه می دهیم و خواهیم داد تا شما شنوندگان این موسیقی بتوانید از صدای هنرمندان مورد علاقه خود لذت برده و ستارگان فردای موسیقی ایران را خود پیدا کنید.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج